Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
#42031
zo, na 2 weken zonder internet en tv gezeten te hebben (geweldige storing bij de casema) eindelijk weer internet ;)
hier dus even een update.
ging best aardig met qyan zijn poten, tot afgelopen zaterdag :'(
we hebben zijn poten nog helemaal niet belast, mocht vanaf donderdag pas weer, maar toch mis.
lijkt erop dat de linker elleboog ook niet onder de LPC uit kan, dit keer betreft het beide poten.
hij loopt dus ook niet mank, maar als hij gaat zitten buigt ie van beide voorpoten zijn polsen en probeert het gewicht op zijn tenen te zetten, waardoor de poten gaan trillen.
loopt verder ook ene beetje vreemd.
ook de rymadil helpt weinig, wel voor de rechter elleboog waarin al LPC is geconstateerd, maar links blijft ie na 3 dagen rymadil gewoon last van houden.
als deze orthopeed niet wil opereren, ga ik naar een ander.
verder is hij stijf en stram na het slapen, wat dus ook absoluut niet mocht.
ik baal hier zo ontzettend van.
heb ik die poten nu nog belast dan kan ik nog een reden vinden, maar hij zat nu gewoon nog steeds stil :-\ en alleen maar uitlaten aan de riem.
donderdag mocht ie eindelijk weer wat doen.
bah :'(
Door qyan
#42053
oh ja, en als dit nog niet alles is: de demodex komt volgens mij ook weer terug. rondom de ogen wordt het weer kaal en op zijn snuit >:(
Door Eidos
#42054
Heh Gatver wendy !!!!!

Ik dacht net dat het de goeie kant op ging met qyan en dan hoor je dit .... :-\ :(... Veel sterkte met je lieve woefie en hou ons op de hoogte
Door tieneke
#42064
Hier word je weer niet vrolijk van.
En hij heeft al zoveel ellende meegemaakt in zijn korte leventje.
We blijven in ieder geval hopen dat hij weer helemaal gezond wordt!
Geef hem maar een dikke :-*
Beterschap!
Door qyan
#42073
tja, begin het zo langzamerhand echt spuugzat te worden. :-\
niet zozeer voor mij, maar wel voor qyan.
wat is dit nu voor een leven, als hij straks geopereerd wordt aan 1 of beide ellebogen: wat is dan in hemelsnaam het volgende, ernstige HD, ED gepaard met OCD, et, etc, etc.
houdt het ooit nog op? krijgt ie ooit nog een normaal hondenleven?
hij zit nu alweer bijna 3 maanden binnen, een jonge hond van nog geneens 1,5 jaar :-X :'(

maar ok, we weten het: positief blijven, maar af en toe ben ik het echt zat :'(
nou ook, stel de orthopeed zegt we gaan deze week nog opereren: wel doen, of juist niet.
gezien de kale plekken die hij weer krijgt ga ik er voor het gemak maar ff vanuit dat het demodex is en de weerstand dus weer op een laag pitje staat.
moet ik hem onder narcose laten brengen, gaat dat goed.
laat ik het niet doen, zullen zijn poten misschien weer te snel verslechteren.
pfff :o :-X :-\
BAH
Door Lupa
#42118
nou dat is niet best,
ik zoe het ook spugzat zijn, wat kl...voor qyan zeg.
Ik wens nogmaals veel sterkte.
Hoe is qyan zelf eronder?
Door Lizzy
#42123
Pffff, wat moeilijk zeg... wat een dilemma. Ik weet het ook niet Wendy, wat je moet doen... Ik vrees dat het kiezen uit twee kwaden is.....

Het is in ieder geval weer ZWAAR BALEN en dan druk ik mij zachtjes uit.... :'( :'(
Door SHIVA
#42168
wendy wat is dit weer vervelend zeg
voor jou maar zeker voor gyan
zo jonge hond en zo veel problemen
nou ik wens je veel sterkte en een knuffel voor gyan
gr shiva
Door Jolly
#42183
dit zijn absoluut geen goede berichten, hum je vraagt je soms wel eens af, waarom sommige baasjes en honden zo moeten tobben, wat hebben ze verkeerd gedaan dat ze zo moeten lijden.
Wendy, het enige wat ik je kan wensen is dat je alle wijsheid krijgt, waardoor je het kan opvangen.
De klappen die je moet verwerken zijn ontieglijk groot, dus blijf er niet mee zitten, maar spuw af en toe lekker je gal hierzo.

Is hij de enige uit het nest, of heb je al kunnen achterhalen of er andere ook zo gevoelig zijn, lijkt mij wel als ik dat zo hoor :-\

dikke :-* als een kleine troost.
Door Paul_Barte
#42301
Wendy..ik kan maar 1 woord bedenken maar dat zal ik hier niet plaatsen.
Wat vreselijk spijtig dat het opnieuw de verkeerde kant op is gegaan grrrrr.
Kan me je situatie helemaal voorstellen en ik vind je verschrikkelijk sterk in je schoenen staan en een geweldig baasje!!!!!
Sterkte en succes
Door sharpie
#42316
Nou Wendy het valt ook allemaal niet mee voor jou en qyan :'(
Wat een kl*te nieuws, ik hoop dat je er snel uit komt met qyan, want zoiets gun je toch niemand.
Heel veel sterkte met het nemen van de beslissing wel of niet opereren.
Je kan misschien nog een second opinion proberen ???
Misschien wordt je daar wat wijzer van? :-\

Geef qyan een dikke knuffel van mij. :-*
Door qyan
#42329
Lupa schreef: nou dat is niet best,
ik zoe het ook spugzat zijn, wat kl...voor qyan zeg.
Ik wens nogmaals veel sterkte.
Hoe is qyan zelf eronder?
hoe qyan er zelf onder is ::)
die vindt die rust maar onzin uiteraard.
hij is thuis ook bijna niet meer te handelen, vreselijk gefrusteerd en gewoon simpelweg agressief.
boordevol energie, niet meer uit te houden gewoon.
ik zou bijna zeggen: gelukkig is hij verschrikkelijk aan de spuitpoep en sinds vanmiddag dus lichtelijk ziek en dus rustig. alleen weer een beetj op een lullige manier :-X
Door qyan
#42331
Jolly schreef: dit zijn absoluut geen goede berichten, hum je vraagt je soms wel eens af, waarom sommige baasjes en honden zo moeten tobben, wat hebben ze verkeerd gedaan dat ze zo moeten lijden.
Wendy, het enige wat ik je kan wensen is dat je alle wijsheid krijgt, waardoor je het kan opvangen.
De klappen die je moet verwerken zijn ontieglijk groot, dus blijf er niet mee zitten, maar spuw af en toe lekker je gal hierzo.

Is hij de enige uit het nest, of heb je al kunnen achterhalen of er andere ook zo gevoelig zijn, lijkt mij wel als ik dat zo hoor :-\

dikke :-* als een kleine troost.
nou jolly,
dat is ook 1 van de redenen dat ik nog altijd heel blij ben dat qyan bij mij zit ;)
hoeveel bazen en asiels had ie misschien al niet gehad, of misschien zelfs al de spuit :-X
maar toch, die ellebogen ok, had ik me al bij neergelegd, maar nu demodex uitbraak nr 4 er nog eens bij als er eigenlijk een rontgen foto gemaakt moet worden (wat bij qyan helaas onder narcose moet) en dan de operatie onder narcose is weer erg kl.te.
hij moet hoe dan ook onder het mes, wat ik geloof er dus echt niet meer in dat dit door rust nog goed gaat komen.
ja, als ik hem tot zijn 12 jaar (als hij dat al ooit gata worden) 5x per dag 10 minuten aan de lijn uitlaat.
Door qyan
#42338
maar goed, zoals ik dus al tegen lupa zei: sinds vanmiddag verschrikkelijke spuitpoep. hij is nu dus wel rustig en gewoon echt niet lekker, maar.......ik weiger naar de dierenarts te gaan. hij eet en drinkt verder wel, dus geen medicijnen.
ook de demodex behandel ik nog niet met ectodex. heb voor nu een beroep gedaan op teetrea, teunisbloemolie, echinacea en vitamine c. valt te proberen toch.
nu weet ik dat veel honden hier mee te kampen hebben op het moment (spuitpoep en overgeven), maar ik krijg toch een verschrikkelijk deja-vu gevoel :-\.
de eerste echte gezondheids problemen begonnen precies een jaar geleden, ook rond half januari.
lijkt wel of we gewoon weer van voren afaan gaan beginnen.
ik kan me herinneren dat de hoofdtrainer een aantal maanden terug (met de lyme diognose) tegen me vertelde dat als lyme in de sluimerfase zit de klachten ieder jaar in dezelfde maand terug komen.
broodje aap verhaal of een kern van waarheid.
de demodex komt ook terug = weerstand.
terugval van lyme = volgens mij ook weerstand gerelateerd, dus gaat dat ook weer komen misschien en krijgt de hoofdtrainer gelijk.
heb over de lyme kwestie al diverse artsen aan- geschreven, maar niemand die wat weet.

maar goed, begin weer helemaal op de zaken vooruit te lopen en we moeten positief blijven ;) :D misschien valt het dit keer wel allemaal mee, ellebogen erbuiten gelaten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door