Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jojo
#420138
Op andere fora (toch? of is het forums?) lees ik vaak dat ze jonge pups pap (ik denk van dat brintapap :-X) voeren na of naast de moedermelk. Is dat zinvol volgens de vers voer gedachte of alleen als voorloper op brokken? Waarom doen ze dat?? Pap lijkt mij niet echt hondevoer als het is wat ik denk (granen en melk) ::)
Door Lizzy
#420163
De meningen zijn ontzettend verdeeld.

JdBL zegt dat je tot vier weken geen vlees moet geven maar daarna wel. Ian B. zegt tot vier weken geen vlees en daarna afspenen met louter vlees. Mogens Eliasen komt met een heel ingewikkeld geknutsel van gekookte voeding en rauwe voeding omdat een pup volgens hem niet alle voedingsstoffen uit rauwe voeding kan halen (zie http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=4488).

Ik sluit me bij Ian B aan. Geen vlees tot 3,5 a 4 weken en daarna langzaam afspenen op vlees. Pups kunnen dat prima verteren als je het mij vraagt. Ik zie derhalve geen reden om pap e.d. te gaan voeren en al helemaaaaal geen Brinta.

Maar OK, ik weet niet over welke leeftijd je het exact hebt?
Door ~Joke~
#420170
Zonder menselijke tussenkomst zou de moederhond het eten voor haar pups opbraken; dat is vast en zeker geen pap ;) geen idee op welke leeftijd ze daarmee begint.
Door Jojo
#420180
[quote="Lizzy"]


Maar OK, ik weet niet over welke leeftijd je het exact hebt?
[/quote]
Dat weet ik ook niet precies, denk een week of 4? Ik zie ze wel eens, van die foto's van pups bijna badderend in een bord pap ::)
Door hiram
#420224
[quote="harns49"]
Zonder menselijke tussenkomst zou de moederhond het eten voor haar pups opbraken; dat is vast en zeker geen pap ;) geen idee op welke leeftijd ze daarmee begint.
[/quote]

;D ;D ;D ;D
Door tessa
#420243
Bij mij krijgen de pups met een week of vier de eerste twee dagen bolletjes tartaar , dit zuigen ze zo naar binnen, wat later krijgen ze rodi omdat daar geen harde stukjes inzitten , als ze een week of vijf, zes zijn eten ze carnibest natuurmix, ook de grovere stukken, dit is dan geen enkel probleem, ik heb bij al mijn nesten die ik op deze manier heb gevoerd nog nooit diaree gehad of iets dergelijks, terwijl toen ik vroeger nog wel pap voerde spoot het er regelmatig uit, lekker hoor, acht boxerpups aan de spuitpoep, nee dan liever shih tzu pups met ienieminie zwarte, vaste keuteltjes ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#420278
Hier hebben de pups nog nooit pap gehad, dit omdat ik dit net zo onnatuurlijk vind als een brok. Geen carnivoor eet ooit van zijn levensdagen koeienmelk met brinta of andere pap.
Ik heb nooit enig voordeel gezien in het voeren van pap en hier gaan ze van moedermelk langzaam aan over op vlees.
Door Nelly
#420304
Toen ik nog fokte begon ik met een week of 3 (als de tandjes doorkwamen) balletjes rundertartaar bij te voeren. Langzaam maar zeker werd dit opgevoerd naar meer vlees in grotere stukjes. Nooit problemen mee gehad. Pap? Nah. :P
Door henny
#420342
hoi,

kan ik de puppen ipv rundertartaar ook rundergehakt geven of is dit helemaal uit den boze?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#420367
[quote="henny"]
hoi,

kan ik de puppen ipv rundertartaar ook rundergehakt geven of is dit helemaal uit den boze?
[/quote]

Ja hoor dat kan ook als het maar fijn gemalen is.
Door Mevroi Kruim
#420567
Mogens gaat trouwens zijn boek bewerken en komt dan met andere aanbevelingen voor pups. Hij was idd ook niet gelukkig met wat er nu stond en het wordt meer in de richting van wat de fokkers hier doen. Dus geen koolhydraten maar fijngemalen vlees.
Door Lizzy
#420578
[quote="Kruimel"]
Mogens gaat trouwens zijn boek bewerken en komt dan met andere aanbevelingen voor pups. Hij was idd ook niet gelukkig met wat er nu stond en het wordt meer in de richting van wat de fokkers hier doen. Dus geen koolhydraten maar fijngemalen vlees.
[/quote]

DAT lijkt me nou eens een goed en nuttig plan van Mogens! (ik heb me regelmatig afgevraagd hoe hij bij dat gekookte-gedoe voor een pup kwam.... Weet jij het toevallig?).

(hoewel ik het wel eens ben met JdBL dat je pups voor 3,5 a 4 weken beter geen vlees kan geven).
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 11 nov 2005, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#420938
[quote="Lizzy"]
DAT lijkt me nou eens een goed en nuttig plan van Mogens! (ik heb me regelmatig afgevraagd hoe hij bij dat gekookte-gedoe voor een pup kwam.... Weet jij het toevallig?).

(hoewel ik het wel eens ben met JdBL dat je pups voor 3,5 a 4 weken beter geen vlees kan geven).
[/quote]

tot 3,5 a 4 weken horen pups gewoon nog alleen melk te verteren. Het is net als met baby's voor een bepaalde tijd zijn de darmen nog niet geschikt voor het verteren van iets anders dan melk, geef je ze wel eerder vast voer heb je kans dat ze bepaalde allergieen gaan ontwikkelen. Dit gebeurd natuurlijk niet bij iedere baby, pup of kitten die te vroeg vast voer krijgen maar optimaal is het natuurlijk niet om voeding te geven waar het lichaam nog niet aan toe is.
Door jack
#421635
Ik heb altijd carnibest gegeven en begon hiermee als de pups 4 weken oud waren, de grotere stukken knipte ik.
Nu hebben ze speciaal puppycarnibest.......we hebben dus een lading meegenomen, dit is heel fijn gemalen dus geen geknip meer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door