Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ynexes
#421120
Wat ik mij afvraag : Mijn honden zijn verzot op een boterham zo tussendoor (bij ons zegt men stuutje) ;D, dat kan toch niet slecht zijn, gezien ze dat zo graag eten.
Wilde honden eten prooidieren en in die maaginhoud zitten er toch ook zaden - granen ?
Daarbij vroeger kregen de honden ook brood overgoten met soep of zwarte koffie. De mensen hadden het geld niet om vlees te kopen voor hunzelf laat staan voor hun honden ! Ik vraag mij af of je de groentenprut en het vlees kunt aanvullen met wat brood ? Persoonlijk vul ik aan met rijst, misschien zorgt het voor wat afwisseling ! :-\
Door Lizzy
#421121
Mijn honden zijn ook dol op pure chocolade. En dat is giftig. Ze vinden antivries ook lekker, en daar gaan ze ook direct aan dood. Dus dat een hond brood lekker vindt zegt eerlijk gezegd niks over of het slecht of goed voor hem is..... Brood is niet gezond. Daar kan ik eigenlijk heel kort over zijn. Het bevat granen en deze kunnen door de hond niet goed verteerd worden. Bovendien bevat graan koolhydraat en is koolhydraat een dikmaker + een slappe energie-leverancier. Bovendien zijn veel honden allergisch voor granen en veroorzaakt veel graan ziektes. En nee, een wolf eet geen maaginhoud van het prooidier. Een wolf schud de maag leeg. En als hij al maaginhoud op eet, de maag van zijn prooidier bevat geen graan.

Dus kort gezegd: rijst en brood is geen geschikt hondenvoer.

Neemt niet weg dat je een hond (die niet allergisch is voor graan) best af en toe een korstje oud brood kunt geven als tussendoortje. Maar structureel brood voeren (of rijst of pasta ofzo) raad ik af.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 12 nov 2005, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#421203
Geen brood en rijst etc voor mijn honden,hebben ze trouwens ook nooit gehad...geef ze wel iets dat echt gezond is ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#421272
Hier krijgen ze wel eens het kontje van het brood en de korstjes van Gail haar brood als er niet iets van chocola op zit (en dat zit er bijna altijd ;D )
Door bowie
#421377
Rijst geef ik niet zie het nut er niet van in en ze hebben het niet nodig.
En soms geef ik een klein stukje brood of verdeel een sneetje door drieen maar meer ook niet .
Ze vinden het lekker maar ze vinden chips en patat of een pak koek ook heel lekker :P
Zijn kliko bakken dus als het aan hun ligt eten ze alles
maar ze zullen het moeten doen met kvv en barf lekker gezond dus :)
Door Nelly
#421517
Mijn honden krijgen af en toe een stukje stokbrood, daar zijn ze gek op, maar structueel brood voeren doe ik zeker niet, dat is volgens mij niet goed.
Door Sofie
#421837
Hier krijgt Lady wel eens een stukje brood wanneer ik het aan de eendjes ga voeren... ::)
Maar echt brood voeren..nee doe ik niet, niet echt gezond voor een hond door de grote hoeveelheid granen!
Door Hautesse
#423685
ik geef mijn hond elke avond een stukje oud brood....eigenlijk doe ik dat al vanaf dat hij pup is!
is het dan echt zo slecht? en rijst krijgen ze ook wel eens als ik over heb....dan mix ik dat met de brokken!

moet ik hier maar dan mee stoppen?

Lieke ;)
Door Peet
#423686
Hautesse schreef: ik geef mijn hond elke avond een stukje oud brood....eigenlijk doe ik dat al vanaf dat hij pup is!
is het dan echt zo slecht? en rijst krijgen ze ook wel eens als ik over heb....dan mix ik dat met de brokken!
Daarmee geef je je hond een "overload" aan koolhydraten. Een hond is er niet op gemaakt om zoveel kh's te verteren.
moet ik hier maar dan mee stoppen?
Nou ja, niks moet.......maar ik zou het wel doen ;)
Door Hautesse
#423728
moet je dan niet aan de hond merken als het niet goed is? mijn DA zegt ook dat brood geen kwaad kan ???

Als het echt niet goed is voor hem dan stop ik wel met brood!
Lieke ;)
Door Tineke *
#423733
Ik doe wel eens een stokbrood afbakken en dan een nacht laten liggen,dan is het echt keihard en krijgen ze allemaal een stuk.Dat kan volgens mij niet veel kwaad,verder geen brok of rijst.Wij eten toch ook wel eens een frikandel speciaal of een big mac?Als het maar geen basis voeding is vind zo'n enkel keertje wel kunnen.

Tineke
Door Hautesse
#423743
bij mij krijgt Kalligino ook alleen hard brood..anders gaat hij er op sabbelen ;D

Lieke ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#423890
[quote="Hautesse"]
ik geef mijn hond elke avond een stukje oud brood....eigenlijk doe ik dat al vanaf dat hij pup is!
is het dan echt zo slecht? en rijst krijgen ze ook wel eens als ik over heb....dan mix ik dat met de brokken!

moet ik hier maar dan mee stoppen?

Lieke ;)
[/quote]
Weet je wat , stop met de brokken en geef af en toe nog een stukje brood 8)
Door bowie
#423901
[quote="Hautesse"]
moet je dan niet aan de hond merken als het niet goed is? mijn DA zegt ook dat brood geen kwaad kan ???

Als het echt niet goed is voor hem dan stop ik wel met brood!
Lieke ;)
[/quote]

De da zegt wel meer wat niet klopt :-\
brood is echt niet goed voor je hond .
Door Lizzy
#424591
Ik ga mezelf herhalen:

Neemt niet weg dat je een hond (die niet allergisch is voor graan) best af en toe een korstje oud brood kunt geven als tussendoortje. Maar structureel brood voeren (of rijst of pasta ofzo) raad ik af.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door