Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#419939
had het bij Bar-plaats gezet, maar had hier gemoeten denk ik:

Weten jullie dat? Dara heeft kussentjes onder haar voeten (jaja, dat heben ze allemaal) maar die zijn helemaal ruw (ook dat is niet erg en raar) maar..... ze gaan nu vervormen. Ze worden heel plat en lopen uit in een rare vorm. De normaal ronde kussentjes worden nu hoekig en scherp. Ze likt er ook de hele tijd aan en knauwt erop. Ze loopt nog goed, maar haar binnenteen aan haar voet gaat verkeerd staan. Kent iemand dit? Ik heb de DA gebeld en ik kan zo over 1,5 uur langskomen. Maar ik vroeg me af of iemand die kende en weet wat er aan de hand kan zijn???
Door Lizzy
#419960
Ik zit te denken aan hyperkeratosis. Dat is sterke verhoorning. De oorzaak kan legio zijn. Volgens mij kan het spontaan optreden bij oudere honden (oorzaak onbekent) en je ziet het ook bij Distemper, bij Pemphigus, bij een zink tekort (niet veroorzaakt door een zink tekort in de voeding) en bij metabolic epidermal necrosis (en volgens mij is dat ook een metabolisme stoornis) en ook deze stoornis kan weer verschillende oorzaken hebben.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 10 nov 2005, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door herder_lover
#420569
de kussentjes zijn redelijk hard. Ik ben bij de DA geweest en die zegt dat het eelt is. Insmeren met zalf en er moet een spray uit NL komen wat de kussentjes heel hard maakt (gebruiken diensthonden ook schijnbaar, maar de arts wist de naam niet, dus ff wachten). Hier loopt ze veel op grind, wat het vocht uit haar kussentjes trekt en haar kussentjes kan vervormen. Even afwachten dus...
Door Alies
#421511
Kan corney feet zijn, is heel zeldzaam maar het komt af en toe voor. Ze krijgen dan hoornachtige uitwassingen op de zooltjes en het is erfelijk
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door