Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Syllie
#414447
Een weekmenu voor een rottweiler van ongeveer 30 kilo en een border collie van 15 kilo.

Maandag: 's ochtends 500 gram AHV
's avonds 400 gram kippennekken
200 gram groentenmix

Dinsdag: 's ochtends 500 gram AHV
's avonds 500 gram spiervlees
200 gram groentenmix
2 eieren en wat noten

Woensdag: 's ochtends 500 gram AHV
's avonds 500 gram kippenvleugels

Donderdag: 's ochtends 500 gram AHV
's avonds 450 gram orgaanvlees
200 gram groentenmix
2 eieren

Vrijdag: 's ochtends 500 gram AHV
's avonds 300 gram fruitmix + wat noten
200 gram biogarde + wat honing

Zaterdag: 's avonds 800 gram geitenribben
(er zit veel vlees aan)

Zondag: 's avonds 500 gram vis

Ik ben nu al zo'n twee weken bezig met af en toe een maaltijd samenstellen en ze hebben tot nu toe nergens problemen mee gehad. Ik heb dit menu samengesteld met wat ik op dit moment in huis heb. Wil uiteraard nog meer gaan afwisselen.
Spiervlees is op dit moment kalfskopvlees (was vrij duur dus wil ik af en toe afwisselen met bijvoorbeeld een pakje enkelvoudig smuldier)
Vis afwisselend sardientjes, makreel en ga nog achter zalmkoppen aan.
Orgaanvlees: lamslever en lamshart wil uiteraard ook nog meer afwisseling.

Verder krijgen ze ongeveer 3 keer per week visoliecapsules erbij.

Ok zeg t maar is dit wat of niet??
Door 202spots
#414683
De enige verandering die ik zou doen, is op donderdag geen orgaan vlees EN eieren tegelijk geven...'t is alle 2 laxerend, en ik zou liever de orgaan vlees samen met 'n andere vlees erbij geven.
Maar verder ziet er lekker uit hoor!
Door Lizzy
#414737
Ik heb allereerst even naar de percentages van je zelf samengestelde gedeelte gekeken en dat ziet er prima uit.

Even afgerond kom je op 23% vlees, 16% groente, 10% diversen (zoals ei en yoghurt en noten), 10% orgaanvlees en 39% vleesbotten.

Ik sluit me wel aan bij Dory. Eieren + orgaanvlees kan dunne ontlasting veroorzaken, dus als je hond een dag later dunne heeft: dan is het daar van.

Kalfsvlees zou ik proberen te laten vervallen. Niet alleen is dat echt onnodig duur maar ook bevat het niet zoveel voedingsstoffen (jong dier). Misschien kun je ergens goedkoper runderkopvlees op de kop tikken. Dat zou beter zijn (runderkopvlees kost vaak tussen de 1 en 3 euro per kilo).

Verder ziet het er prima uit hoor!
Door Syllie
#415235
Bedankt voor de reacties. Heb de combinatie orgaanvlees en eieren al eerder gedaan en tot nu toe geen problemen, maar voor de zekerheid maar niet meer doen dus. Ben inderdaad op zoek naar goedkoper kopvlees maar dat moet nog wel gaan lukken denk ik.
Door Lizzy
#415239
[quote="Syllie"]
Bedankt voor de reacties. Heb de combinatie orgaanvlees en eieren al eerder gedaan en tot nu toe geen problemen, maar voor de zekerheid maar niet meer doen dus. Ben inderdaad op zoek naar goedkoper kopvlees maar dat moet nog wel gaan lukken denk ik.
[/quote]

Oh, maar als jouw honden er geen problemen mee hebben: lekker tegelijkertijd blijven voeren hoor!
Door Syllie
#421510
Ik maak de fruitmix vers dus kieper gewoon in de blender wat ik op dat moment in huis heb.
Appel, banaan, peer, sinaasappel, aardbeien, mandarijn enzovoorts. En dat meng ik dan met nootjes, honing en biogarde.
Mijn honden vinden het heerlijk.
Door Mevroi Kruim
#425132
[quote="Syllie"]
Ik maak de fruitmix vers dus kieper gewoon in de blender wat ik op dat moment in huis heb.
Appel, banaan, peer, sinaasappel, aardbeien, mandarijn enzovoorts. En dat meng ik dan met nootjes, honing en biogarde.
Mijn honden vinden het heerlijk.
[/quote]

Jammie :D veels te lekker voor die haarballen, lekker zelluf opeten ;D ;D ;D
Door Syllie
#426330
[quote="Joke H"]
Is de fruitmix een tussendoortje of gooi je dit bij het vlees,dat laatste lijkt me zo'n zooitje.
[/quote]

De fruitmix is bij mij gewoon een maaltijd. Ik reken het qua percentage onder de groentes. Ik meng het dus niet met vlees. Ze krijgen het gewoon zo.
Door Syllie
#426331
[quote="Kruimel"]
Jammie :D veels te lekker voor die haarballen, lekker zelluf opeten ;D ;D ;D
[/quote]

Dat denk ik ook altijd als ik het klaar gemaakt heb, kan het ook gewoon zelf opeten. Maar het gaat toch maar naar de hondjes, die eten gewoon gezonder als ik sinds ze barfen ;D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door