Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Dtje
#421134
Arf, arf arf, Mien aan de Barf! :D
Afgelopen week ben ik eigenlijk al begonnen. Wat eerder dan gepland; ik had het eerst tot in de puntjes willen voorbereiden, maar ik kon niet wachten ;D ;D. En het is feestje voor Mien!
Maar goed vandaag wederom op jacht geweest. Dit keer naar de markt, ppfff........volgende keer neem ik mijn rugzak mee!
Maar goed na wat reken en denkwerk hier het menu voor Mien. De hoeveelheden zijn gebasserd op de rekenhulp van the dude.

Maandagochtend: 150 gr. pens
avond: 250gr kippenek

Dinsdagochtend: 210 gr. groentehap
avond lamskop

woensdagochtend 100gr. kippehart
avond 250gr. kippevleugels

donderdagochtend groentehap
avond 300 gr kalfsrib

vrijdagochtend 250 kippepoot
avond 150gr wijting

zaterdagochtend 210 gr groentehap
avond 150 gr pens

zondagochtend 200 gr rundergehakt
avond 300gr.vleesbot (moet ik verzinnen ???)

Dit is voor komende week, met wat ik tot nu toe heb weten te vangen. Ik houd de varaitie verder in de gaten. Ook wat betreft de inhoud van de groentehap. Door dat laatste mik ik wel standaard wat zeewier en pitten/noten. Vlak voor het serveren ;Dkwak ik er nog wat honing, biogarde, lijnzaadolie en een geklutst ei door.

Nou ik hoop dat het wat is, Mien vond van wel; eigenlijk vind ze het onzin dat ik alles uitpak (kan zij ook) en in porties verdeel..........
Door Lizzy
#421161
Ziet er goed uit zeg!! Als je nog wat lever en niertjes kunt scoren: prachtig! En misschien nog een keertje vlees van een ander diersoort voor de afwisseling?
Door Dtje
#421174
[quote="Lizzy"]
Ziet er goed uit zeg!! Als je nog wat lever en niertjes kunt scoren: prachtig! En misschien nog een keertje vlees van een ander diersoort voor de afwisseling?
[/quote]

Ga ik zeker doen! wat ik al schreef dit is maar voor de eerste week en ik ben nog druk aan het speuren voor goede goedkope adressen!

Nog een vraagje; Ik heb net een voorraad groentehap gemaakt. Ik heb toch maar een hakmolen gekocht. De groente wordt hierin niet echt een gladde pap, maar het is wel heel fijn gehakt; is dat ook goed?

Bedankt voor je reactie!
Door Borke
#421390
[quote="Mien"]Nog een vraagje; Ik heb net een voorraad groentehap gemaakt. Ik heb toch maar een hakmolen gekocht. De groente wordt hierin niet echt een gladde pap, maar het is wel heel fijn gehakt; is dat ook goed?[/quote]
Met mijn hakmolentje werd het ook een soort fijn gehakte groente, voor mijn gevoel was dat niet smeuig genoeg. Toen ben ik met de staafmixer er nog even doorheen gegaan en toen was het mooi gepureerd en leek het meer op een soort moes/puree.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door