Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#42076
Het lijkt erop alsof Saar d'r lipplooien weer beginnen te jeuken... Toen ze dit een tijdje geleden had, heb ik van de DA een flesje Vetaderm gekregen om erop te smeren.
Dit flesje is nu nagenoeg op. Mijn vraag; zijn er bij de drogist andere middeltjes te verkrijgen die helpen (Calendulan etc.)? Of moet ik toch maar weer een nieuw flesje DA-spul halen?
Door geer
#42081
O, wacht...blijkt dat ik deze vraag al eerder heb gesteld :-[ :-[ :-[... Ik kreeg toen het volgende antwoord:


Je moet als eerste na eten en drinken de lippen schoon en droog maken dat is al 50 % winst ;)
Wat ik ervoor gebruik is MEZEREUM d4 of d6 inwendig maar je kan ook met wat water een lotionnetje maken en dan in een klein parfum verstuivertje doen en sprayen maar Je kan dan evt. dit ook nog doen met calendula oertictuur voor ontsmetting en genezing
hopelijk heb ik je opweg geholpen
groetjes ellen


Zijn dit allebei middeltjes die bij iedere drogist zijn te verkrijgen?
Door Lizzy
#42112
[quote="geer"]
O, wacht...blijkt dat ik deze vraag al eerder heb gesteld :-[ :-[ :-[... Ik kreeg toen het volgende antwoord:


Je moet als eerste na eten en drinken de lippen schoon en droog maken dat is al 50 % winst ;)
Wat ik ervoor gebruik is MEZEREUM d4 of d6 inwendig maar je kan ook met wat water een lotionnetje maken en dan in een klein parfum verstuivertje doen en sprayen maar Je kan dan evt. dit ook nog doen met calendula oertictuur voor ontsmetting en genezing
hopelijk heb ik je opweg geholpen
groetjes ellen


Zijn dit allebei middeltjes die bij iedere drogist zijn te verkrijgen?


[/quote]Het antwoord van Ellen klopt als een bus. Ik denk dat je het beste de Mezereum D6 kunt bestellen bij de apotheek. Deze is vast niet bij de drogist te krijgen.... Meestal duurt het bestellen van zo'n middel bij de apotheek 1 tot 2 dagen.

Tja, waar kun je het lotionnetje van maken.... ik denk zelf dat je het makkelijkst inderdaad Calendula kunt nemen. Of Echinacea Purpurea/Angustifolia. Wil je het nog makkelijker doen, koop dan de Echinacea Extra Forte van Bloem. Daar zit ook Cat's Claw in en dat werkt er goed op de huid en slijmvliezen. Er zit trouwens zowel Echinacea Purpurea en Angustifolia in. Prima spul. Je kunt dit eventueel ook met een watje deppen en schoonmaken. Want ik denk dat jouw streven ook moet zijn om het zo droog mogelijk te houden. Ik weet niet of het met een spuitbusje niet te nat blijft, de lipplooi.

Groetjes, Liz
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door