Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Daisy75
#420435
Ik ontdooi de avond ervoor altijd een rol CB, maar deze kilo blijkt te veel te zijn vor de honden, en nu haal ik er dus elke dag 150 gram vanaf, want je ziet ze groeien ;D
Dus ben ik maar iets nauwkeuriger geworden met voeren.
Maar kan ik die 150 gram die ontdooit is gewoon weer in een klein zakje doen en weer terug invriezen??
Want anders is het wel zonde elke keer, dan kan ik die kleinere porties gebruiken op dagen dat ik aanvulling nodig heb ofzo...is dat wat?
Door Ine
#420471
Waarom niet gewoon even een nachtje in de koelkast en de volgende dag geven?
Je neemt dan 700 gram van de nieuwe rol en de 300 gram, die je dan overhoudt, bewaar je weer tot de volgende dag. Na een paar dagen hoef je dan geen rol uit de diepvries te halen.
(snap je me nog? :-\)
Door Daisy75
#420599
Ik snap je heel goed alleen kan dat niet want dan moet het al twee dagen bewaard worden omdat ik om de dag barf....
Door Ine
#420604
[quote="KayleighShanden"]
Ik snap je heel goed alleen kan dat niet want dan moet het al twee dagen bewaard worden omdat ik om de dag barf....
[/quote]

Ook dat is geen probleem, want je mag het 2 dagen in de koelkast bewaren! ;)
Door Truus
#420851
Als je de rol even in KOUD water legt, kan je het heel goed snijden. Je kan het bijna ontdooid heel goed verdelen en de rest vries je weer in of maak er zakjes van 150 gram van.
Door Daisy75
#420998
[quote="Truus"]
Als je de rol even in KOUD water legt, kan je het heel goed snijden. Je kan het bijna ontdooid heel goed verdelen en de rest vries je weer in of maak er zakjes van 150 gram van.
[/quote]

ja ik vries idd die CB weer terug in, alleen nu nadat het helemaal ontdooit is, en wilde weten of dat kwaad kan.....
Omdat ik nameijk er niet altijd bij ben wanneer het NET zacht aan het worden is, ik leg het vaak uit net voor ik naar me werk ga(ik werk savonds) dus dan kan ik het pas erafhalen als het al helemaal ontdooit is snappie?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#421047
[quote="KayleighShanden"]
ja ik vries idd die CB weer terug in, alleen nu nadat het helemaal ontdooit is, en wilde weten of dat kwaad kan.....
Omdat ik nameijk er niet altijd bij ben wanneer het NET zacht aan het worden is, ik leg het vaak uit net voor ik naar me werk ga(ik werk savonds) dus dan kan ik het pas erafhalen als het al helemaal ontdooit is snappie?


[/quote]

Kun je gewoon weer invriezen hoor, je honden krijgen er niets van.
Door Daisy75
#421823
[quote="sylvia"]
Kun je gewoon weer invriezen hoor, je honden krijgen er niets van.
[/quote]

dank je wel ;)
Door diana
#425467
ik zou het persoonlijk nooit meer opnieuw invriezen wanneer het ontdooid geweest is
kan je dan niet beter pondsverpakkingen nemen?
mijn moeder heeft zelfs sinds een paar maanden verpakkingen van 250 gram
hahaa
en haar hondje doet daar 2 dagen mee.
in verhouding zijn kleinverpakkingen wel duurder natuurlijk , maar nog eet haar hondje voor weinig geld per dag
Door Marieke
#425773
Ik zaag zo'n rol altijd in tweeen met een flinke zaag en gooi de ene helft meteen weer in de vriezer.
Door Daisy75
#426154
[quote="diana"]
ik zou het persoonlijk nooit meer opnieuw invriezen wanneer het ontdooid geweest is
kan je dan niet beter pondsverpakkingen nemen?
mijn moeder heeft zelfs sinds een paar maanden verpakkingen van 250 gram
hahaa
en haar hondje doet daar 2 dagen mee.
in verhouding zijn kleinverpakkingen wel duurder natuurlijk , maar nog eet haar hondje voor weinig geld per dag

[/quote]

Mijn honden eten samen bijna 900 gram per dag....dus 500 grams rollen is geen optie.
En waarom zou je dat niet weer invriezen dan...ik dacht dat dat bij honden niet zo erg was?
Laatst gewijzigd door Daisy75 op za 19 nov 2005, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#426326
Mijn honden en katten eten samen 1.5 kg per dag. Dus de ene dag haal ik 2 kg uit de vriezer, laat die ontdooien en leg dan 500gr. in de koelkast, in een afsluitbaar plastic bakje. De dag daarna haal ik 1 kg uit de vriezer en vul die aan met de 500 gr. uit de koelkast. No problem. En er stinkt ook niks, het ligt immers in de koelkast.
Door tieneke
#426723
In de koelkast bewaren(2 dagen) of gewoon opnieuw invriezen.
Je mag kiezen,de nollebakmonsters zijn er nog nooit ziek van geweest ;)
Door Daisy75
#426835
[quote="tieneke"]
In de koelkast bewaren(2 dagen) of gewoon opnieuw invriezen.
Je mag kiezen,de nollebakmonsters zijn er nog nooit ziek van geweest ;)
[/quote]

haha oke dank je wel, ik vries het gewoon weer terug in, in porties van 150 gram, altijd ideaal als aanvulling als je net ff te kort komt met iets.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door