Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door empire
#420828
hallo, ben doorverwezen van cc forum, heb een probleem met mijn hond zijn voeding, als pup van 9 weken is hij bij ons gekomen en stond op eukanuba puppy, daar heeft hij op gestaan tot hij 6 maand oud was , de DA vond het verstandiger om hem op volwassen voeding te zetten , we wisten op die leeftijd al dat hij problemen met zijn achterpoten en heupen had en hij groeide te hard, nu is het probleem dat hij sindsdien problemen heeft met zijn darmen, hij heeft heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vlug last van diaree, hij is ook een kieskeurige eter. hij heeft ook last gehad van een hele doffe vacht, dat is gebeterd, maar zijn vacht ruikt absoluut niet lekker, nu heb ik op het net gelezen dat er in die brokken iets zit waar ze diaree van kunnen krijgenals ze heel gevoelig zijn daarop, ik geef alleen (dacht ik) goede brokken, momenteel staat hij op hill's en heeft spijtig genoeg weer diaree, weet er soms iemand raad?
Vicky
Door Truus
#420839
Hallo en welkom. Het is misschien wel leuk om je even voor te stellen in de daarvoor bestemde topic ;).

Wil je gaan barfen en dus overgaan op vers en rauwe voeding?
Ik zou het je echt aanraden, droge brokken is een onnatuurlijk voedsel, het is droge troep.
Veel honden zijn echt opgeknapt van versvlees.
In de bibliotheek hier op barfplaats kun je er meer over lezen.
Succes en heb je vragen, dan horen wij het wel ;)
Laatst gewijzigd door Truus op vr 11 nov 2005, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#420849
Ja, wij weten wel raad: rauw vlees en botten. Zelf samengesteld of kant en klaar compleet voer. Brokken bevatten ongeveer 60% koolhydraten. Daar is een carnivoor niet op gebouwd. Daarnaast zit er ook een hoop spul in brokken om ze zo lang goed te houden. Ook dat is niet bevorderlijk dag in dag uit. De problemen die jij beschrijft zijn zeer herkenbaar. Zelf heb ik 2 jaar getobt met een hond die steeds diarree en buikpijn had. Sinds hij rauw eet heeft hij geen last meer. Er staat heel veel informatie in de bibliotheek van barfplaats. Daar wordt ook uitgelegd waarom rauwe voeding zo veel gezonder is en waar je op moet letten.
Door empire
#420983
hallo, bedankt voor de reactie, ik zal mij op de juiste plaats voorstellen en ga ook eens kijken in de bib
doeiiiiiiiiiiiiiiiiii vicky
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door