Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Fenja
#420800
??? ???
Ben even de draad kwijt..
Ik heb een puppy van 15 wkn. Ze is gezond er ziet er goed uit en heeft goede ontlasting.
Ik voer haar farmfood brokken en 2 dagen achter elkaar kvv.
Ik ga nu over op fulltime kvv.
Wat me alleen vandaag weer aan t twijfelen bracht is dat de dierenarts begon over calcium voor pups. Dat in volwassenbrokken minder calcium zit (dit zij ze omdat farmfood maar 1 brok heeft voor pup en volwassenen)
Ze gaf me een proefpakket Hills Science plan.
Toen raakte ik verward.. Je verwacht toch van een dierenarts dat die er veel verstand van heeft. En dit zegt ze net nu tegen me nu ik zo overtuigd ben van kvv en barfen (door deze mooie site ;))
Heeft iemand een goede uitleg voor mij over het calcium verhaal...
Ik heb ff wat aanmoediging nodig, want je hoort zoveel meningen (en zoveel rare reactie uit mijn omgeving als ik zeg dat ik vers voer)
Kvv is toch ook voor pups beter dat brokken??
Door Breezer
#420802
Hier kan ik heel kort over zijn. ;D

KVV is voor elke hond en kat beter!! ;D ;D

En teveel calcium in puppybrokken, kan een te snelle groei veroorzaken wat weer groeipijnen met zich mee brengt.
Door Truus
#420811
In Kvv zit een natuurlijke calciumbron doormiddel van gemalen botten.
Dierenartsen hebben weinig tot geen voedingsleer in hun opleiding gehad. Ze weten niet waar ze het over hebben helaas.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#420844
[quote="ali"]
??? ???
Ben even de draad kwijt..
Ik heb een puppy van 15 wkn. Ze is gezond er ziet er goed uit en heeft goede ontlasting.
Ik voer haar farmfood brokken en 2 dagen achter elkaar kvv.
Ik ga nu over op fulltime kvv.
Wat me alleen vandaag weer aan t twijfelen bracht is dat de dierenarts begon over calcium voor pups. Dat in volwassenbrokken minder calcium zit (dit zij ze omdat farmfood maar 1 brok heeft voor pup en volwassenen)
Ze gaf me een proefpakket Hills Science plan.
Toen raakte ik verward.. Je verwacht toch van een dierenarts dat die er veel verstand van heeft. En dit zegt ze net nu tegen me nu ik zo overtuigd ben van kvv en barfen (door deze mooie site ;))
Heeft iemand een goede uitleg voor mij over het calcium verhaal...
Ik heb ff wat aanmoediging nodig, want je hoort zoveel meningen (en zoveel rare reactie uit mijn omgeving als ik zeg dat ik vers voer)
Kvv is toch ook voor pups beter dat brokken??
[/quote]

In volwassenbrok zit vaak minder calcium dan in puppybrok. (bij sommige merken verschilt alleen het formaat , Prins, Farnfood) Dat is helemaal niet erg, omdat een pup verhoudingsgewijs naar een volwassen hond veel meer eet, dus komt hij toch wel aan zijn trekken.


Je kunt je pup met gerust hart overzetten op vers. Lees er even iets meer over in de bieb, zodat je ook weet wat en waarom vers beter is.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#420937
[quote="ali"]
??? ???
Ben even de draad kwijt..
Ik heb een puppy van 15 wkn. Ze is gezond er ziet er goed uit en heeft goede ontlasting.
Ik voer haar farmfood brokken en 2 dagen achter elkaar kvv.
Ik ga nu over op fulltime kvv.
Wat me alleen vandaag weer aan t twijfelen bracht is dat de dierenarts begon over calcium voor pups. Dat in volwassenbrokken minder calcium zit (dit zij ze omdat farmfood maar 1 brok heeft voor pup en volwassenen)
Ze gaf me een proefpakket Hills Science plan.
Toen raakte ik verward.. Je verwacht toch van een dierenarts dat die er veel verstand van heeft. En dit zegt ze net nu tegen me nu ik zo overtuigd ben van kvv en barfen (door deze mooie site ;))
Heeft iemand een goede uitleg voor mij over het calcium verhaal...
Ik heb ff wat aanmoediging nodig, want je hoort zoveel meningen (en zoveel rare reactie uit mijn omgeving als ik zeg dat ik vers voer)
Kvv is toch ook voor pups beter dat brokken??
[/quote]

Kvv is zeker veel beter dan welke brok ook. Hier zijn alle honden vanaf de moedermelk op vers gegaan en het is het beste wat je ze kunt geven.

De dierenarts is geen voedingsdeskundige, het is een ondernemer die brokken afneemt van een bepaalde fabrikant en de reclame folder van die fabrikant napraat (of de vertegenwoordiger) dus verwacht van de meeste dierenartsen niet meer dan het verkooppraatje van de brokkenfabrikant.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door