Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door henny
#420507
In een ander topic heb ik al te horen gekregen dat ik ook rundergehakt zou kunnen gebruiken ipv tartaar maar nu wil ik graag weten of ik ook een groentemix zou kunnen gebruiken bij het afspenen. Als dit wel kan wat zou ik daar dan zoal in kunnen doen? Is knoflook ook mogelijk?

bedankt alvast,
Gebruikersavatar
Door sylvia
#420550
Ik zou bij het afspenen dus niet met groenten beginnen, het zijn namelijk jonge carnivoren en geen jonge konijntjes en knoflook zou ik helemaal nog niet geven aan zulke jonge hondjes.
Dus de groentenmixen bewaren tot ze wat ouder zijn.
Door Lizzy
#420648
In het boek Grow Your Pups with Bones van Ian B. staat dat hij bijvoorkeur bij vier weken pas serieus af gaat spenen. Bij 3 weken laat hij ze al wel kennis maken met kippenvleugels en lever enzo, zodat ze kunnen wennen aan de geur. Ze zullen het bij 3 weken nog niet eten, ze drinken tot die tijd bij moeder (en die geeft genoeg melk als ze BARF krijgt). Bij vier weken geeft hij vleesbotjes (kippennekken en vleugels) en nu maaltijd hij deze niet voor pups van een groot ras en maalt hij ze wel voor pups van een klein ras. Ik zou ze eerst lekker malen. Pas bij 6 weken introduceert hij de patties, die o.a. bestaan uit groentes. Tussen de 6 en 8 weken ga je de pups met zoveel mogelijk voedingsstoffen kennis laten maken. Bij 8 weken zijn ze totaal afgespeend.
Door henny
#421075
Ik was begonnen met pap voeren maar na het pap voeren deden de puppen telkens heel vreemd, alsof ze buikpijn hadden :'( (ik dacht dat het zo hoorde met dat pap voeren maar was hier erachter gekomen dat dat een belachelijke gedachte was ;))
Nadat ik wat navraag had gedaan heb ik ze nu maar extra gemalen rundergehakt gegeven en heb om het wat smeuïger te maken probiotische yoghurt erdoor gehusseld. Dit gaat erin als zoete koek :D.
Ik ben helemaal blij want nu doen ze niet meer zo vreemd nadat ze iets anders hebben gegeten/gedronken dan ( of is het als ) moedermelk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door