Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door conleeuw
#420449
Daar een van mijn loge's naar huis is, heb ik haar baasje weten te overtuigen om rauw vers te voeren, omdat ik zelf samenstel heb ze hier gewoon met de pot mee gegeten.
Ook heb ik haar geprobeerd op smuldier, omdat ik wist dat voor haar baasje zelf samenstellen niet een optie is. Nu vreet ze als een dijker (altijd al gedaan alleen nu smuldier)
Ik ben wat dit betreft dus echt een leek. Omdat zij geen botten durf te geven, is het natuurlijk wel zaak dat ze alles uit smulier haalt.
Nu krijg ze vlees, kip, en pens van smuldier, en gisteren voor het eerst compleet voer. Nu ben ik een beetje bang dat dit niet goed gaat. Moet ze iedere dag compleet voeren, of kan ze afwisselend een of twee keer per week compleet de rest kip,vlees,pens?
Het is een gezonde hond, en het zal natuurlijk verschrikkelijk zijn als ik haar overhaal om foute voeding te geven, dus help. Ik weet vrijwel zeker dat ze ook nog dagelijke een honde koekje als beloning krijgt (kan ze toch niet laten) dus helemaal in paniek hoef ik niet te zijn, vooral omdat ze nu pas een week smuldier geef. ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#420459
Als ze een dag of 3/4 de complete versie geeft maakt het niet uit dat ze op andere dagen enkelvoudig eet. Eventueel kan ze enkelvoudige menu's aanvullen met gemalen eierschil (ipv botten) wat groente, visje enz.
Bij poeliers kun je vaak gemalen kip voor de hond kopen, dit zijn gemalen kipkarkassen waar vaak nog wel een beetje vlees aanzat. Dat kun je ook in combi geven met enkelvoudige dingetjes om in de calciumvoorziening te voorzien.
Door jon
#420465
Volgens mij geef je normaal gesproken compleet en kun je een enkele keer enkelvoudig voer geven (dat je natuurlijk ook zelf aan kunt vullen). Een maaltijd per week kan echt geen kwaad lijkt mij. Er zijn toch ook honden die een dagje vasten? ;)
Door jon
#420469
[quote="Angelique"]
Als ze een dag of 3/4 de complete versie geeft maakt het niet uit dat ze op andere dagen enkelvoudig eet. Eventueel kan ze enkelvoudige menu's aanvullen met gemalen eierschil (ipv botten) wat groente, visje enz.
Bij poeliers kun je vaak gemalen kip voor de hond kopen, dit zijn gemalen kipkarkassen waar vaak nog wel een beetje vlees aanzat. Dat kun je ook in combi geven met enkelvoudige dingetjes om in de calciumvoorziening te voorzien.

[/quote]
Das een goeie tip, lijkt me voor Lhaki ook wel wat! :)
Door conleeuw
#420472
dus omkeren die handel, alle dagen compleet, en af en toe alleen vlees ;) ik ga het doorgeven, ik had niet verwacht dat ze het ook echt ging doen, in het verleden ging ze gewoon weer terug op brokken thuis, maar ze belden mij trots om te vertellen dat ondanks de stank (pens) ze toch smuldier voerden. ;D
Door jeanne
#420476
ik geef 's ochtends carnibest (dus compleet)
en savonds is het altijd een verrassing (dus meestal niet kompleet)
dit doe ik al jaren zo
ik zorg wel voor genoeg afwisseling met de avondmaaltijd
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door