Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sultan
#420357
Heb even een vraagje, We hebben naast onze 2 honden ook 6 heerlijke katten :-*
Maar 1 van hen is te dik.....Ik wil graag overstappen naar KVV voor katten, maar ze zijn (bijna) allemaal zo vreselijk kieskeurig :-\
Iemand tips?? Over overstappen en hoe te handelen bij onze dikke Tobias??
Gebruikersavatar
Door Joss
#420361
Donna wilde er ook niet direct aan, ze was een "echte" brokkenkat... Ik heb haar in het begin met de hand moeten voeren want ze weigerde stelselmatig. Met pijn in mijn hart heb ik haar 2 dagen laten "hongeren" en alleen kvv voorgezet. Dag 3 begon ze voorzichtig uit mijn hand te eten en dat heb ik zo een paar dagen volgehouden, totdat ze weer zelf uit haar bakje begon te eten.
Nu eet ze zich suf in het verse vlees en is ze er echt gek op... Hele serenades krijg ik van d'r als ik de koelkast opentrek en naar haar voer grijp ;) ;D

Maar geduld is wel vereist, want zoals een ieder weet... Ze laten zich niet dwingen door hun personeel ::)
Door Mevroi Kruim
#420536
Geduld inderdaad, en doorzetten. Want als het personeel iets wil dan doet de kat het natuurlijk juist niet ;D

Van mijn vijf waren er drie direct heel enthousiast over vers 'Jippie! Eindelijk fatsoenlijk eten!' dus dat was makkelijk, hoewel ze per soort vlees wel weer moesten wennen. Maar kip ging al snel goed.
De andere twee hebben er een week of 3 over gedaan. Knor begon met blazend met dikke staart in vliegende vaart het pand te verlaten *plokketieplokketieploksuisklepper* (trap af, gang door, kattenluik uit) zodra ik een bakje met dood beest neerzette. Die heeft dus een dag of 2 niet gegeten. Daarna heel voorzichtig het gewone voer tussen hartjes en levertjes uit gepeuterd, toen gemerkt dat dat toch niet zo erg was, en zo gaandeweg steeds meer vers tussen de brokken. Eppo idem dito behalve het blazen en dikke staart. Maar ik heb wel doorgezet, het was echt nodig dat ze vers gingen eten ivm blaas- en nierproblemen, dus gemekker van 'lusiknie' was bij mij aan dovemansorgen gericht. En ik ben ook niet al te paniekerig over katten eens een of twee dagen niet laten eten.
Door Borke
#420537
Met de hand voeren is een goede tip, als het een aanhankeljike kat is.

Met laten vasten moet je wel heel erg oppassen bij katten, 2 dagen kan wel, langer zou ik niet doen.

Heel vaak hele kleine porties aanbieden op kamertemperatuur. Desnoods er wat kattenblikvoer overheen smeren.
En dan heeeeeeel geduldig zijn en blijven volhouden met aanbieden ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door