Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door aiko
#41659
Ik heb bij het topic "Carnibest, ze lust het echt niet " gelezen dat jullie eigenlijk niet meer als een kilo voeren. Zelf voer ik mijn ridgeback minimaal 1.3 kilo en dan kijkt hij mij nog aan van Was dat alles? Te dik is hij ook niet, want je kunt zijn ribben tellen (allemaal) . Dit probleem heb ik al langer maar toen voerde ik nog Ahv en daar is van bekend dat je meer moest geven. Tegenwoordig voer ik energique en zelfgemaakte groente prutjes en enkele dagen maak ik zelf. De vacht is zienderogen mooier aan het worden maar hij is nog steeds dun.
Ik heb ook al geprobeerd met gekookte broccoli (Tip van Jill) maar dat helpt ook niet echt.
Toen mij deze dagen iemand vroeg of ik een kruising hazewind/duitse dog had (achterkant idd zo smal maar wel een verrekes dikke kop) vond ik het tijd om jullie mening te vragen.

enkele gegevens:
ridgeback weegt 50 kg
hij eet energique nr1 12 a 13 schijven in twee maaltijden
Af en toe vis (sardientjes en vette vis zoals makreel en zalm ).
Laatst gewijzigd door aiko op zo 18 jan 2004, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ordell
#41664
Als jou hond 50 kilo weegt dan is die 1,3 kilo zo gek nog niet. Mijn hond zit rond de 37 kilo en krijgt al 1 kilo per dag, vooral in de winter. Ook van deze kilo blijft ie redelijk schraal. Wat bij mij goed helpt is iedere dag wat schapevetkorrels bijvoeren. Mag voor jou hond gedurende de winter gerust 40-50 gram per dag zijn. De winter lijkt me voldoende, je zult zien dat hij in de zomer alleen aan de 1,3 kilo voer genoeg zal hebben en warschijnlijk nog zult moeten minderen.
Door ~anna~
#41808
Van Energique vind ik het juist prettig dat je niet zoveel hoeft te voeren als ik Duck voer mag hij ruim 600 gram en bij Energique 500 gram bij Rodie is het een ramp ::
Nu red ik het met een 1 boterhamzakje per poepbeurt : : ik ken jou probleem bij zijn broertje had mijn broer hetzelfde probleem hond was niet goed op gewicht te krijgen erg aktief typje trouwens.Met schapenvet erbij zoals Ordell zegt kan helpen.Energique nummer 3 is wat rijker heb je dat al geprobeert?
Door Lizzy
#41910
Je zou inderdaad over kunnen stappen op de Energique voor actieve honden. Of op Carnibest Actief. Of op Bibi Natuurmix (da's de vette versie, toch?). Deze bevatten allemaal meer calorieen. Brocolli helpt niet. Feitelijk zal geen enkele groente helpen. Want een hond haalt zijn energie uit vet, eiwit en koolhydraten. En zal dus alleen dikker worden van eiwit, vet, koolhydraten. Ik ben geen voorstander van het toevoegen van koolhydraten trouwens...

En ja, je zou inderdaad schapenvet-korrels kunnen toevoegen... mijn hond ging daar wel van aan de slinger-poep, maar sommige honden kunnen er wel goed tegen.

Is jouw hond wel eens onderzocht door een dierenarts? Heeft hij misschien wormen? Of een te snel werkende schildklier? Niet waarschijnlijk, maar misschien wel goed om dat uit te sluiten (lichamelijke oorzaken).

Ik zit trouwens te peinzen... je schrijft dat hij 50 kilo weegt? Da's toch erg veel voor een Rodesian? Die zitten toch meestal rond de 36 kilo?

Groetjes, Lizzy
Door jill
#41964
Hoi,

Als je een hond hebt die last heeft van een snelle stofwisseling dan wil Brocolli wel eens helpen.
Er zit namelijk een stofje (ben de naam kwijt ???)in wat daar voor helpt.

Aiko,
hoeveel ontlasting heeft hij?
Ik heb zelf een hond met een te snelle stofwisseling en die poepte behoorlijk.....
Ze krijgt nu hom. korrels, haar vleesvoeding en aangevuld met rijst of macaroni en ze is inmiddels 10 kilo aangekomen...en ze had het nodig ook.
Helaas hadden voor haar de aktief versie geen zin.
Moet er wel bij zeggen dat ze het op de rodi voeding tot nu toe het beste doet.
Alleen zal ze altijd meer ontlasting houden dan doorgaans ??? 'gewoon' is.
Maar ik hoef in ieder geval niet meer haar aan de medicijnen van de reguliere da.
Misschien herken je iets in mijn verhaal.
Groetje Jill
Door sharpie
#41989
haar vleesvoeding en aangevuld met rijst of macaroni en ze is inmiddels 10 kilo aangekomen...en ze had het nodig ook.
In rijst en macaroni zit alleen maar koolhydraten, dat is volgens mij niet echt een gezonde manier om dikker te worden.
Koolhydraten worden nl. in het lichaam omgezet in suikers/glucose.
Wat weer belastend kan zijn voor de alvleesklier geloof ik.

Kan je niet beter gewoon wat meer energique geven, als hij toch nog honger heeft.
En wat Lizzy zegt, misschien ff laten checken op schildklier hormoon en wormen.
Als hij wormen heeft kan je inplaats van een gewone wormenkuur ook andere natuurlijke middelen proberen.
Ik las ook ergens iets over zelfgemaakt koudgeperst kokosvet tegen wormen e.d.
Als je wilt kan ik het wel voor je opzoeken en hier posten?
Laatst gewijzigd door sharpie op ma 19 jan 2004, 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door aiko
#42017
[quote="Lizzy"]
Ik zit trouwens te peinzen... je schrijft dat hij 50 kilo weegt? Da's toch erg veel voor een Rodesian? Die zitten toch meestal rond de 36 kilo?
[/quote]
Ik denk dat ie zware botten heeft........
het is ook een grote ridgeback want hij is 75 cm. en dat is vrij hoog. Mijn bedoeling is ook niet om er tien kilo bij te krijgen maar die ribben dat vind ik niet mooi als je ze letterlijk allemaal kunt tellen. Zoals ik elders al getypt heb is het bij een marathon ook altijd de slanke die als eerste over de finish komt en niet degene met het ronde buikie. Ik ga de schapevet korrels eens proberen want de aktief versie is niet echt nodig want meneer is ook zeeeer gesteld op zijn rust. Zeker nu in de winter is het binnen komen, zijn kussen zo verplaatsen dat het voor de haard komt te liggen en dan weer even opwarmen en dan een goed dutje. In de zomer is hij veel aktiever zeker als we gaan fietsen. Maar in de winter is het hem veel te koud. Toen we nog de husky hadden en een sneeuwwandeling maakte hebben we hem naar huis moeten brengen omdat meneer het te koud had meende hij. Hij stond als het ware te dansen met zijn poten een voor een op te tillen als we stil stonden zodat ze maar niet in de koude sneeuw stonden.
Het ontwormen is nog niet zo lang geleden gebeurt omdat ik de pup ook gedaan heb. (Heb dat overigens met Banminth gedaan een pasta waarvan ze niet braken en niet van aan de race gaan)
En wat betreft de schildklier: Wat te doen als ik weet dat het daar in zit moet ik dan anders gaan voeren of weet ik dan alleen de oorzaak van het zo slank blijven?
Weer bedankt voor jullie reacties!!! ;)
Door Lizzy
#42048
[quote="aiko"]
[quote="Lizzy"]
Ik zit trouwens te peinzen... je schrijft dat hij 50 kilo weegt? Da's toch erg veel voor een Rodesian? Die zitten toch meestal rond de 36 kilo?
[/quote]
Ik denk dat ie zware botten heeft........
het is ook een grote ridgeback want hij is 75 cm. en dat is vrij hoog. Mijn bedoeling is ook niet om er tien kilo bij te krijgen maar die ribben dat vind ik niet mooi als je ze letterlijk allemaal kunt tellen. Zoals ik elders al getypt heb is het bij een marathon ook altijd de slanke die als eerste over de finish komt en niet degene met het ronde buikie. Ik ga de schapevet korrels eens proberen want de aktief versie is niet echt nodig want meneer is ook zeeeer gesteld op zijn rust. Zeker nu in de winter is het binnen komen, zijn kussen zo verplaatsen dat het voor de haard komt te liggen en dan weer even opwarmen en dan een goed dutje. In de zomer is hij veel aktiever zeker als we gaan fietsen. Maar in de winter is het hem veel te koud. Toen we nog de husky hadden en een sneeuwwandeling maakte hebben we hem naar huis moeten brengen omdat meneer het te koud had meende hij. Hij stond als het ware te dansen met zijn poten een voor een op te tillen als we stil stonden zodat ze maar niet in de koude sneeuw stonden.
Het ontwormen is nog niet zo lang geleden gebeurt omdat ik de pup ook gedaan heb. (Heb dat overigens met Banminth gedaan een pasta waarvan ze niet braken en niet van aan de race gaan)
En wat betreft de schildklier: Wat te doen als ik weet dat het daar in zit moet ik dan anders gaan voeren of weet ik dan alleen de oorzaak van het zo slank blijven?
Weer bedankt voor jullie reacties!!! ;)
[/quote]Wauw, dan is hij zeker een zeeeeer grote Ridgeback zeg! Machtig mooie honden trouwens, maar dat even ter zijde.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of er iets tegen een te snel werkende schildklier gedaan kan worden. Ik weet dat er voor een te langzame schildklier medicijnen zijn... ik denk eerlijk gezegd niet dat je daar iets aan kunt doen. Je weet dan inderdaad de oorzaak....

Maar goed, het is vreemd. Een hond die niet echt waanzinnig actief is, genoeg te eten krijgt en toch mager is. Volgens mij staat hierover wel het e.e.a. op Barfplaats. Ik zal eens ff zoeken.

Groetjes, Lizzy
Door jill
#42051
sharpie schreef:
Hoi Sharpie,

Het bovenstaande geldt alleen voor mijn hond.... ;)
Ik loop met haar bij een homeopathische arts.
In overleg mét de arts krijgt ze haar voeding, tijdelijk aangevuld met mac. of rijst en haar korrels.
Is niet voor Aiko...ik heb het alleen hier geschreven mocht ze er iets in herkennen. Meer niet hoor.... ;)
Jill
Door jill
#42052
[quote="Lizzy"]
[quote="aiko"]
[quote="Lizzy"]
Ik zit trouwens te peinzen... je schrijft dat hij 50 kilo weegt? Da's toch erg veel voor een Rodesian? Die zitten toch meestal rond de 36 kilo?
[/quote]
Ik denk dat ie zware botten heeft........
het is ook een grote ridgeback want hij is 75 cm. en dat is vrij hoog. Mijn bedoeling is ook niet om er tien kilo bij te krijgen maar die ribben dat vind ik niet mooi als je ze letterlijk allemaal kunt tellen. Zoals ik elders al getypt heb is het bij een marathon ook altijd de slanke die als eerste over de finish komt en niet degene met het ronde buikie. Ik ga de schapevet korrels eens proberen want de aktief versie is niet echt nodig want meneer is ook zeeeer gesteld op zijn rust. Zeker nu in de winter is het binnen komen, zijn kussen zo verplaatsen dat het voor de haard komt te liggen en dan weer even opwarmen en dan een goed dutje. In de zomer is hij veel aktiever zeker als we gaan fietsen. Maar in de winter is het hem veel te koud. Toen we nog de husky hadden en een sneeuwwandeling maakte hebben we hem naar huis moeten brengen omdat meneer het te koud had meende hij. Hij stond als het ware te dansen met zijn poten een voor een op te tillen als we stil stonden zodat ze maar niet in de koude sneeuw stonden.
Het ontwormen is nog niet zo lang geleden gebeurt omdat ik de pup ook gedaan heb. (Heb dat overigens met Banminth gedaan een pasta waarvan ze niet braken en niet van aan de race gaan)
En wat betreft de schildklier: Wat te doen als ik weet dat het daar in zit moet ik dan anders gaan voeren of weet ik dan alleen de oorzaak van het zo slank blijven?
Weer bedankt voor jullie reacties!!! ;)
[/quote]Wauw, dan is hij zeker een zeeeeer grote Ridgeback zeg! Machtig mooie honden trouwens, maar dat even ter zijde.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of er iets tegen een te snel werkende schildklier gedaan kan worden. Ik weet dat er voor een te langzame schildklier medicijnen zijn... ik denk eerlijk gezegd niet dat je daar iets aan kunt doen. Je weet dan inderdaad de oorzaak....

Maar goed, het is vreemd. Een hond die niet echt waanzinnig actief is, genoeg te eten krijgt en toch mager is. Volgens mij staat hierover wel het e.e.a. op Barfplaats. Ik zal eens ff zoeken.

Groetjes, Lizzy
[/quote]

Lizzy
er kan iets gedaan worden als je een hond hebt met een te snel werkende schildklier.
Bij de reguliere Da en bij een homeopathische arts.
Het ligt er ook aan in hoeverre de hond het heeft.
Een beetje hetzelfde als met de mens.
Vaak komen er ook nog andere klachten bij zoals nerveus enz enz.
Jill
Door sharpie
#42174
Hoi Sharpie,
Het bovenstaande geldt alleen voor mijn hond....
Ik loop met haar bij een homeopathische arts.
In overleg mét de arts krijgt ze haar voeding, tijdelijk aangevuld met mac. of rijst en haar korrels.
Is niet voor Aiko...ik heb het alleen hier geschreven mocht ze er iets in herkennen. Meer niet hoor....
Jill
Sorry Jill,
het was ook niet bedoeld om jou aan te vallen.
:) :) :)


Wat schildklier betreft, ik ben zelf een schildklierpatient, maar dat is een heel verhaal, maar ik was in het verleden ook altijd te dun en altijd moe, terwijl mijn schildklier toch iets te langzaam was.
Meestal wordt je van een te langzame schildklier dik, maar dat hoeft dus niet.
En ook van een te snelle schildklier kan je moe worden, terwijl je daar ook hyper van kan worden.
Volgen jullie het nog?

Maar Aiko, je zegt dat je hond wel meer honger heeft, kan je hem dan niet gewoon proberen wat meer te geven ???
Door jill
#42188
sharpie schreef: Zo had ik het ook niet opgevat..... ;) :)
jill
Door aiko
#42200
Nou volgens mij zit het meer eten alleen tussen de oren want in het begin toen de pup nog drie maal daags kreeg leek het alsof hij altijd erge honger had. Nu met twee voedingen is dat stukken beter dan heeft hij meer vulling. Anderhalve kilo energique lijkt me gewoon overdreven, twee a drie ons meer als advies kan ik nog inkomen maar vijf ons meer vind ik te veel. Het gaat er ook niet echt om dat hij nog zoveel honger heeft maar die ribben zijn zo zichtbaar dat ik af en toe rare blikken krijg zo van : "aaaah die hond krijgt ook niets thuis". Ze zouden eens moeten weten..... ;D

Paul
Door sharpie
#42306
Nou volgens mij zit het meer eten alleen tussen de oren want in het begin toen de pup nog drie maal daags kreeg leek het alsof hij altijd erge honger had. Nu met twee voedingen is dat stukken beter dan heeft hij meer vulling. Anderhalve kilo energique lijkt me gewoon overdreven, twee a drie ons meer als advies kan ik nog inkomen maar vijf ons meer vind ik te veel. Het gaat er ook niet echt om dat hij nog zoveel honger heeft maar die ribben zijn zo zichtbaar dat ik af en toe rare blikken krijg zo van : "aaaah die hond krijgt ook niets thuis". Ze zouden eens moeten weten..... 
Paul
Hoi Paul,
1,5 kilo lijkt me idd ook een beetje veel hoor, daar heb je gelijk in.

Maar als hij zo mager blijft terwijl hij 1,3 kilo per dag krijgt, begin ik toch te denken dat er misschien een medische reden voor is ???

Het lijkt mij verstandig om hem even op schildklier hormoon te laten testen en toch ook nog even op wormen.
Dan weet je het tenminste zeker.

Want ik heb laatst nog een fokster gesproken die een nest puppen had gehad, die maar wormen bleven houden terwijl ze ze al 3 keer ontwormt had met een normale wormenkuur van de dierenarts.
Zij heeft die wormen toen weggekregen met behulp van zelf gemaakt koudgeperst kokosvet.

Succes :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door