Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#42007
ga zo ook al naar de DA
Umi had net voor het weekend wat dunnere ontlasting, maakte me niet echt zorgen, was nl ook naar het strand geweest zaterdag, maar toen het de 2de uitlaat beurt weer was maar ff okugest gegeven (helpt vaak wel)
dr ontlasting bleef maar smeuig (niet echt dun) maar nu komt er sinds vanochtend alleen nog maar water uit :'(

ze is verder super levendig, niet warm (dus geen ontsteking denk ik dan maar)

alleen dus wel licht bruin gekleurde water ontlasting,
nu las ik op een anders forum dat er in NL (en ook in de omgeving Leiden, waar ik dus veel met haar loopt tijdens mn werk) Giardia de laatste tijd veel vuldig de kop op steekt en dat een van de kenmerken diarree is, maar ook lusteloosheid (heeft ze geen last van), winderigheid (heeft ze geen last van) en bloed bij de diarree (heeft ze ook niet)
ik wil alleen niet zomaar afgescheept worden met een AB kuurtje en dat gaat dus ook NIET gebeuren ;)eerst maar eens goed zoeken waar het vandaan komt

iemand nog tips/ideeen etc, wel is ze 3 weken terug bij haar enting bij de DA in aanraking geweest met een hond met een "buikgriepkje" (eigenaar liet de hond loslopen toen ik de wachtkamer binnen kwam :-\) wat die hond had hoorde ik later pas, toen ze de hond gepakt hadden :-\ maar het lijkt me te lang geleden dat ze daar nu nog last van kan krijgen, toch???
Laatst gewijzigd door crutz op ma 19 jan 2004, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#42009
och jeetje arme Umi. laten we hopen dat het niet dat buik griepje is, lijkt mij idd ook wel erg lange incubatie tijd, maar je weet nooit.
Chasey heeft ook wel eens waterdiarree als we naar het strand geweest zijn en het is oosten wind, kwallenwind noem ik dat( dan spoelen de kwallen aan).
ook als er zoveel schuim ligt heeft tie er soms last van, meestal met 2 dagen over. Ik geef dan 1 tot 4 noritjes. Maar goed Chasey drinkt dan ook de zee leeg he, zo'm stombo heb ik wel
suc 6 en laat je het wel even weten.
Door crutz
#42010
Jolly schreef: och jeetje arme Umi. laten we hopen dat het niet dat buik griepje is, lijkt mij idd ook wel erg lange incubatie tijd, maar je weet nooit.
Chasey heeft ook wel eens waterdiarree als we naar het strand geweest zijn en het is oosten wind, kwallenwind noem ik dat( dan spoelen de kwallen aan).
ook als er zoveel schuim ligt heeft tie er soms last van, meestal met 2 dagen over. Ik geef dan 1 tot 4 noritjes. Maar goed Chasey drinkt dan ook de zee leeg he, zo'm stombo heb ik wel
suc 6 en laat je het wel even weten.
juist omdat ik het ken van het strand (Damien heeft er ook zo'n last van, Ace niet) maakte ik me eigenlijk niet gelijk zorgen, maar als het van flubber naar water veranderd, terwijl het strand tripje steeds langer geleden is, ja, dan ga ik me wel zorgen maken, laat het zeker zodra ik tijd heb gelijk weten (eerst natuurlijk voor Umi zorgen)
Door ~anna~
#42013
Jeetje dat is echt vervelend zeker goed om even naar de Da te gaan.Vorige maaand was mijn pup ook ziek geweest het begon met langzaam eten en een paar keer braken en de dunne.Heb haar op de lams en rijst gezet van Duck hielp wel en daarna weer terug op puppen Energique en de dunne kwam weer terug toen weer op de Duck hielp niet :-\ het spoot er niet meer uit maar het was toch niet goed.Heb haar toen rodie lams en rijst gegeven en het hielp daarna dagen later op de gewone Energique en het was over sindsdien geen puppy voer gegeven.Ik ben toen niet naar de Da gegaan omdat haar onlasting na een paar dagen heel dun toch soms weer wat stevig was en haar eetlust weer terug kwam.Ik gaf haar kamillee thee en hele kleine porties.Heel veel sterkte met je pup en dat het weer gauw over gaat.
Door ~anna~
#42014
balupa schreef: Jeetje dat is echt vervelend zeker goed om even naar de Da te gaan.Vorige maaand was mijn pup ook ziek geweest het begon met langzaam eten en een paar keer braken en de dunne.Heb haar op de lams en rijst gezet van Duck hielp wel en daarna weer terug op puppen Energique en de dunne kwam weer terug toen weer op de Duck hielp niet :-\ het spoot er niet meer uit maar het was toch niet goed.Heb haar toen rodie lams en rijst gegeven en het hielp daarna dagen later op de gewone Energique en het was over sindsdien geen puppy voer gegeven.Ik ben toen niet naar de Da gegaan omdat haar onlasting na een paar dagen heel dun toch soms weer wat stevig was en haar eetlust weer terug kwam.Ik gaf haar kamillee thee en hele kleine porties.Heel veel sterkte met je pup en dat het weer gauw over gaat.
Mijn volwassen hond kreeg het later ook dus het zal wel een virusje geweest zijn en het viel op buiten dat er meer honden lasr ervan hebben de uitlaat stroken liggen hier vol :(
Door crutz
#42089
netterug va de DA

en inderdaad GIARDIA, hij kwam er zelf mee dat het nu heerst in de regio en ging dus niet gelijk naar de AB grijpen

had zelf wat ontlasting opgevangen en daar was het duidelijk zichtbaar in, verder had ze ook geen symptomen voor een maag of darm ontsteking (geen verhoging, geen harde of gevoelige buik) en wel voor de giardia (water dunne ontlasting die heel erg stinkt)

voor 8 dagen medicijnen mee gekregen (werkzame stof Metronizadol)
en voorlopig weinig voeren tot de darmen weer wat gaan werken en bij voorkeur ook probiotics erbij geven, dus dat wordt op de fyto voor Umi ;)
Door Diegel
#42104
Pompoen, licht gekookt, blijkt goed te werken om de darmwerking weer te normaliseren. Ik heb hier steeds enkele potjes in de diepvries zitten voor als ze diarree zouden hebben, maar sindsdien heb ik het nog niet hoeven te gebruiken, dus het werkt ;D
Door Paul_Barte
#42193
Er is ook een wormmiddel op de markt wat perfect werkt tegen Giardia!!!

Panacur KH is inderdaad ook werkzaam tegen Giardia en ook hiervoor geregistreerd in diverse
europese landen. Helaas nog niet in Nederland.
Dosering: 50 mg fenbendazol per kg lichaamsgewicht (= 1 tablet per 5 kg lichaamsgewicht)
gedurende 5 dagen.
Door crutz
#42294
Paul_Barte schreef: Er is ook een wormmiddel op de markt wat perfect werkt tegen Giardia!!!

Panacur KH is inderdaad ook werkzaam tegen Giardia en ook hiervoor geregistreerd in diverse
europese landen. Helaas nog niet in Nederland.
Dosering: 50 mg fenbendazol per kg lichaamsgewicht (= 1 tablet per 5 kg lichaamsgewicht)
gedurende 5 dagen.
was ook een van de middelen waar hij aan dacht, hij heeft het alleen ff nagekeken en vond Panacur te sterk voor zo'n jong puppy (aangezien dat niet alleen tegen Giardia werkt, maar ook volledig ontwormt en hij vond het ontworm effect ervan niet zo geslaagd omdat dat nog een extra aanslag op het maagdarmkanaal is/kan zijn, zo heeft hij het tenminste uitgelegd ;))
#42299
Joepie...een DA die nadenkt :)

Hij heeft helemaal gelijk...had even over de kop gezien dat het een puppy was.

De info over Panacur heb ik trouwens rechtstreeks van de fabrikant...de meeste DA's weten het niet eens!!

Nadeel is dat het in Nederland vrij prijzig is maar volgens Roger te koop in iedere Belgische apotheek voor een prijs die vele malen lager is.
Door Luc
#42307
Paul_Barte schreef: Nadeel is dat het in Nederland vrij prijzig is maar volgens Roger te koop in iedere Belgische apotheek voor een prijs die vele malen lager is.
€ 9,69 voor 10 tabletten van 500 mg

Luc
Wijnegem
#42308
Paul_Barte schreef: Joepie...een DA die nadenkt :)
ja, ze bestaan nog wel ;)
dit is er overigens ook 1 die GEEN brokken verkoopt ;D
Hij heeft helemaal gelijk...had even over de kop gezien dat het een puppy was.
ze is inderdaad pas 15 weken en staat nog steeds volledig op vers (wat de DA ook toe kon juichen, alleen in het begin was hij er niet zo blij mee omdat ik haar gelijk over gezet had, zijn advies was mengen voor een paar dagen ivm evt diarree door de overgang)
De info over Panacur heb ik trouwens rechtstreeks van de fabrikant...de meeste DA's weten het niet eens!!

Nadeel is dat het in Nederland vrij prijzig is maar volgens Roger te koop in iedere Belgische apotheek voor een prijs die vele malen lager is.
prijs maakt me niet uit, als het maar helpt en niet meer kapot maakt dan "geneest"
#42310
Ik ben blij dat je nu weet wat het is Crutz.

Ik zou toch even voor de zekerheid willen zeggen, voor de mensen die het misschien niet weten...als honden zeewater drinken kunnen ze ook aan de spuitpoep raken, dat heb ik met mijn hond ook al eens meegemaakt en de kans op een maagtorsie wordt ook groter van zeewater drinken.
Dus probeer ze ervan af te houden.
Door crutz
#42312
Paul_Barte schreef: Er is ook een wormmiddel op de markt wat perfect werkt tegen Giardia!!!

Panacur KH is inderdaad ook werkzaam tegen Giardia en ook hiervoor geregistreerd in diverse
europese landen. Helaas nog niet in Nederland.
Dosering: 50 mg fenbendazol per kg lichaamsgewicht (= 1 tablet per 5 kg lichaamsgewicht)
gedurende 5 dagen.
Paul, nog ff een vraagje ??? (vanochtend vergeten aan de DA te vragen ::))

de 2 volwassen reuen zitten buiten in kennels met nachthokken en stro, is het verstandig deze helemaal schoon te maken (ivm die parasiet), dus alles eruit, goed uitsoppen etc, heb nl op een ander forum gelezen dat het enige wat helpt tegen die parasiet het reinigen met een stoomreiniger is (die ik niet heb :-\)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door