Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elvira
#419436
Kan ik van de koolrabi ook de bladeren door de groente mix doen ? En kan de koolrabi rauw door de groente mix ?
Door 202spots
#419480
Elvira schreef: Kan ik van de koolrabi ook de bladeren door de groente mix doen ? En kan de koolrabi rauw door de groente mix ?
Ik doe de koolraap rauw door de mix, de spots zijn er GEK op!! of ook zo in 'n plak om op te knabbelen.
Blad heb ik nooit aan 'n koolraap die ik koop, maar ik denk dat je 't wel kan gebruiken.
Proef eerst zelf 'n klein stukje ???...wanneer 't heel bitter is dan zou ik 't niet gebruiken, maar anders gewoon mee draaien.
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 09 nov 2005, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#419505
Koolraap is geen koolrabi ;D
De blaadjes zijn prima eetbaar dus die kunnen door de mix. Net als de koolrabi zelf. Is rauw trouwens errug lekker in salades.
Door 202spots
#419661
Kruimel schreef: Koolraap is geen koolrabi ;D
Probeer koolrabi en dan koolraap in de van Dale te tikken....

Van Dale Hedendaags Nederlands.
kool·raap (de ~)
1 knolgewas van de soort Brassica napus, var. napobrassica, dat als groente gegeten wordt en als veevoeder wordt gebruikt
2 koolsoort waarvan de stengelknol wordt gegeten => knolraap, koolrabi, raapknol

Afbeelding

Brassica napus is a variable species, divided into three groups or subspecies: B. n. napobrassica includes the rutabagas (a.k.a. Swedes in England), grown for their enlarged turniplike swollen stems
http://www.floridata.com/ref/B/bras_nap.cfm
Laatst gewijzigd door mahuni op do 10 nov 2005, 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#419693
mooi foto van een koolraap ;D
Ik ga proberen om een foto van een koolrabi te vinden, het is mij nog nooit gelukt om een foto te plakken, maar mischien is vandaag my lucky day ;D
Door Mevroi Kruim
#419838
Ja, da's koolrabi :D

"Koolrabi (Brassica oleracea convar. acephala var. gongylodes) is een prachtig plantje met slanke, rijzige bladeren. Het bevat veel vitamine C, caroteen en ijzer. Van de bladeren kan je soep maken. De knol dan weer is gemakkelijk te bewaren, verpakt in de koelkast. Vers geoogste koolrabi is op een koele plaats 4 à 5 dagen houdbaar"

ALle koolsoorten die wij normaal eten zijn varieteiten van Brassica oleracea, en dit is dus een andere varieteit dan de koolraap. En dan de groene kool, spruitkool, witte/rode kool, bloemkool, broccoli enz. enz.
Door 202spots
#420037
Kruimel schreef: Ja, da's koolrabi :D
Ohhh DIE!!!! ;)
Tja...ik noem 't gewoon allemaal de zelfde famielie hoor...net zoiets als sperzieboon... snijboon... :-\
Door Mevroi Kruim
#420046
202Spots schreef: Ohhh DIE!!!! ;)
Tja...ik noem 't gewoon allemaal de zelfde famielie hoor...net zoiets als sperzieboon... snijboon... :-\
DAT zijn verschillende soorten uit dezelfde familie (behalve de rare snijboon 8)), de kolen zijn varieteiten van dezelfde soort. Dus nog meer aan elkaar verwant.
Door 202spots
#420050
Ja die rare snijbonen kom ik ook wel is tegen!! ;D
Maar we kunnen gelukkig alle knolletjes,raapies en rabi's met alle bladjes door de groentemix malen! ;)
Door conleeuw
#420055
202Spots schreef: Ohhh DIE!!!! ;)
Tja...ik noem 't gewoon allemaal de zelfde famielie hoor...net zoiets als sperzieboon... snijboon... :-\
maar hij is veel lekkerder dan een koolraap ;D ;D (persoonlijke voorkeur dus ;D)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door