Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Aura
#419676
Even een vraagje aan de fokkers hier:
Wat geven jullie je jonge pups als ze vast voedsel krijgen? Barf, kvv, toch brokken? En hoe bereid je de komst naar de nieuwe eigenaren voor? Wat geef je mee? Etc. etc.....
Door Ine
#419679
Hier een kleintje ;)
Mijn puppen krijgen met 4 weken een paar keer een likje Carnibest, dat wordt elke dag meer en als ze de deur uitgaan, staan ze op 4 voedingen Carnibest per dag.
Hier in het nest krijgen ze vanaf 6 weken ook af en toe BARF, bv kipkarkassen met pens of spiervlees met kippennekken.
De mensen krijgen voor een week voer mee, of meer als ze de ruimte hebben en willen.
Verder staat er in een boekwerkje wat ik voer en wat ik graag zou willen, met website-adressen, waaronder ook Barfplaats en natuurlijk die van Carnibest. Maar ik weet duvelsgoed, dat veel pupkopers ja en amen zeggen en de pup gewoon op brokken zetten thuis.
We hebben net een reunie gehad en van de 8 puppen zijn er nu 4, die zeker op vers blijven.
Laatst gewijzigd door Ine op do 10 nov 2005, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#419682
bij mij krijgen ze ook vanaf ong 4 weken cb.
vanaf week of 7 krijgen ze ook andere dingen om te wennen, groente, fruit, stukjes pens, kip enz.
als ze hier weggaan staan ze op 5 maaltijden per dag.
ze hebben dan al een boekje over voeding gekregen en kunnen vanalles vragen, vanaf 1ste keer dat ze hier komen al. :P
ze krijgen vlees mee en ik heb van te voren gezegt dat t al handig is om vlees in huis te hebben als ze de pup halen.
8 vd 9 pups zitten nog fulltime op kvv, sommige krijgen zelfs barf.
1 pup krijgt brok, maar ook vlees.

bij mij gaat er trouwens geen pup naar iemand die van te voren al zegt dat de pup geen vlees gaat krijgen. ;)
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 10 nov 2005, 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#419705
Hier gaan ze met 4 weken langzaam over op vers voer, hier is dat barf en een klein gedeelte kvv, als ze naar de nieuwe eigenaren gaan krijgen ze voor een bepaalde periode kvv mee of voor de mensen die willen barfen een starters menu voor puppen .
Gebruikersavatar
Door Angelique
#419933
Wij gaven KVV en Barf. De a.s. eigenaren waren goed ingelicht en kregen een startpakket mee en die geven nu nog steeds kvv en barf. Brokken krijgen ze niet en idem als bij Daniëlle, als men niet bereid is een aantal dagen vers te gaan voeren dan mag men wat mij betreft een andere fokker gaan zoeken.
Door tessa
#419937
Mijn pupjes krijgen kvv, de nieuwe eigenaren krijgen voor een maand kvv mee, ik leer ze dus geen brokken eten, ook niet als ik weet dat ze bij de nieuwe eigenaren wel brokken gaan krijgen.
De mensen krijgen een heel boekwerk mee met onderandere het nut van versvlees, willen ze toch brokkenzooi voeren dan is dat hun probleem of de pup het gaat lusten of niet.
Door amiwoods
#420022
hier krijgen de pups na de moedermelk KVV , de nieuwe eigenaren krijgen bij mij ook een voorraadje mee, zeker voor de eerste week en als ze meer kwijt kunnen krijgen ze meer mee. ik geef ze de adressen van de dichtsbijzijnde verkooppunten, dan hoeven ze zelf niet te zoeken, ik eis van mij pupkopers dat ze het eerste jaar volledig op vers blijven, dat staat in het kontract, na een jaar zijn tot nu toe de meeste nog op vers of minimaal 2 dagen per week, gelukkig zien de meesten er de voordelen van. mijn ervaring is dat ze het eerste jaar braaf doen wat je zegt , zodra je ze uit het oog verliest, gaan er een aantal toch weer een zijweg in.
vaak wel door invloed van de DA. die zien hun patientjes het liefst op brokken. helaas. :(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door