Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Li@nne
#41723
Maar weer ff een vraagje.. :-\
Als beloninkjes geef ik vaak door mijzelf gedroogd rundvlees, (dit droog ik dan in de magnetron)
Ik snij er dan hele kleine blokjes van, en die gebruik ik altijd bij trainingen

Wat vinden jullie hier van? Kan ik beter iets anders geven?? (Er is genoeg 'anders' te vinden hier hoor ;) )
Door sharpie
#41794
Noooit de magnetron gebruiken, nergens voor eigenlijk.
De magnetron vernietigt alle goeie voedingstoffen en verandert de hele moleculaire samenstelling (als ik het zo goed zeg ???)
Een magnetron warmt het voedsel op door wrijving van de eigen moleculen van het voedsel, waardoor alle energie van het voedsel opgebruikt wordt om het op te warmen, zoiets tenminste.
Het is iniedergeval heel slecht.
Door Janet
#41865
Als het zuiver en alleen voor beloninkjes is, hoeven de voedingsstoffen niet zo'n issue te zijn, denk ik. Je kunt het vlees overigens ook drogen in de oven, als je dat wilt.
Ik denk zelf dat dit soort beloninkjes best leuk is voor de hond én je weet wat er in zit ;D.
Door Lizzy
#41899
Lijkt me prima voor beloning-kjes. Je kunt het volgens mij ook drogen (vlees) in de oven.
Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 18 jan 2004, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#41914
sharpie schreef: Noooit de magnetron gebruiken, nergens voor eigenlijk.
De magnetron vernietigt alle goeie voedingstoffen en verandert de hele moleculaire samenstelling (als ik het zo goed zeg ???)
Een magnetron warmt het voedsel op door wrijving van de eigen moleculen van het voedsel, waardoor alle energie van het voedsel opgebruikt wordt om het op te warmen, zoiets tenminste.
Het is iniedergeval heel slecht.
De diepvries is eigenlijk ook slecht maar wat moet je dan alles precies voor een paar dagen in huis halen :-\ De levenskracht in biologische geteelde kunnen ze nu ook aantonen.Maar over de magnetron en de diepvries is al heel lang bekend.
Door sharpie
#41980
De diepvries is eigenlijk ook slecht maar wat moet je dan alles precies voor een paar dagen in huis halen De levenskracht in biologische geteelde kunnen ze nu ook aantonen.Maar over de magnetron en de diepvries is al heel lang bekend.
Dat diepvries slecht is wist ik niet ???
Vers zal natuurlijk altijd het allerbeste blijven, maar idd dat is bijna niet haalbaar.
Ik heb even een stukje uit Pat McKay's e-book gekopieerd wat zij schrijft over magnetrons

Never Use A Microwave
Never use a microwave (for yourself, your children or your dogs),
because it heats by vibrating molecules at 2.5 million times per
second causing serious damage in the breaking up of the
molecules, and the body considers them foreign objects;
therefore, the pancreas doesn’t even recognize the substance as
food and does not know what enzymes to produce to digest these
microwaved foods. Microwaving has been known to cause anemia,
high cholesterol levels, high radiation levels of light-emitting
bacteria, and a major decline in lymphocytes, with the body
responding as if the food were an infectious agent. Studies have
shown that babies have died from consistently having their bottles
and/or baby food warmed in a microwave.
Door Janet
#41983
Paul_Barte schreef: Wat is er fout aan diepvries???
Tisser koud ;D.

Heeft het niet eerder te maken met het verkeerd invriezen, waardoor de cellen openbarsten? Er is een speciale naam voor, vriesbrand of zo?
Door An
#41998
Janet schreef: Tisser koud ;D.

Heeft het niet eerder te maken met het verkeerd invriezen, waardoor de cellen openbarsten? Er is een speciale naam voor, vriesbrand of zo?
Ja volgens mij wel. 'K weet niet juist hoe het zit maar je moet ofwel zorgen dat het heel snel invriest of net niet. 1 van de 2 is het hihihi.

En van de microgolf dat gaat mijn man morgen is navragen op het werk, dat stikt er van de chemicussen dus dat komt goed.

Maar van die baby's zou dat niet een klein beetje overdreven zijn? Ik bedoel maar ik ken geen enkele moeder meer tegenwoordig die geen microgolf gebruikt voor babyvoeding op te warmen, moesten baby's hiervan sterven zou je toch ondertussen een enorme zuigelingensterfte hebben en zoiets valt dan wel op he, dan zouden wij bijna toch al allemaal minstens 1 baby in onze omgeving moeten hebben die gestorven is hierdoor niet? Ik bedoel maar hoe lang zijn er nou al magnetrons? 10 a 15 jaar? En volgens mij is er niet echt een enorme verhoging van zuigelingsterfte geweest. Ik probeer maar effe logisch na te denken hoor, zeg maar als ik fout ben ;)

Maar ik vraag het iig na ;)
Door sharpie
#42000
Hoi An,
Ben jij ook nog zo laat op?
Verslavend he dit forum? hihi ;D
Ik heb zelf weleens een massage cursus gevolgd (moesten anatomie leren etc.) en daar kregen we ook te horen dat magnetrons heel slecht zijn.
Het is energieloos eten, doordat de magnetron het eten opwarmt met zijn eigen energie, waardoor het dus dood voedsel is.
Ik weet niet meer wat ze nou precies zeiden, maar ik vertrouw die dingen gewoon niet.

En wat die baby's betreft, tja wie zal het zeggen?
Maar ze schrijft ook alleen maar dat er baby's zijn geweest, waarvan studies hebben uitgewezen dat ze daar dood aan zijn gegaan, niet hoeveel???
Door An
#42074
Hmmmm geen energie in dat eten....ideaal dieetvoer voor mij dus? ;D

Enne ja erg laat op nog he? :-[ hihihi
Door sharpie
#42323
Nachtbrakers ehh pardon nachtbarfers ;D ;D ;D
Laatst gewijzigd door sharpie op ma 19 jan 2004, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Li@nne
#42327
Janet schreef: Je kunt het vlees overigens ook drogen in de oven, als je dat wilt.
Ik denk zelf dat dit soort beloninkjes best leuk is voor de hond én je weet wat er in zit ;D.
Weet iemand mischien hoe ik dit kan drogen in de oven?? Hoelang en welke stand?
Door An
#42395
De chemicussen op Sam zijn werkt zijn er nog niet uit ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door