Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#419734
Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet stellen, dus daarom maar hier:

Mijn honden drinken bijna nooit uit hun waterbak (met drinkwater uit de kraan) maar altijd uit baggersloten als we in het park zijn en als we terugkomen van een uitlaatbeurt in de wijk dan drinken ze altijd het regenwater wat in plantenbakken en bloempotten staat die in de tuin liggen. Iemand een idee waar die voorkeur voor niet-kraanwater vandaan komt?
Door conleeuw
#419739
hier zullen ze ook alles drinken behalve hun waterbak, ik dacht dat het aan de smaak van de water lag, maar heb ik uit de regenton water in hun bad, maar nee hoor, drinken ze nog van buiten water, ik heb zelfs een hond die uit de WC ??? water drinkt, en dat is toch echt kraanwater ?? Mischien het idee dat alles wat wij niet willen geven lekkerder is? ze vreten volgens mij ook lekkerder als ze zelf de vlees (hun vlees) van de aanrecht hebben gejat :( ;D ;D
Door Daisy75
#419740
Ik heb geen idee, moet zeggen tijdens het lopen en fietsen doen mijn honden dit ook altijd en idd weinig uit hun drinkbak.
Zal wel lekkerder zijn denk ik...het zijn toch viespeuken uiteindelijk hihi...want rollen ook in dingen die stinken, en eten is lekker als het stinkt, dus waarom het water niet... ???
Door Mevroi Kruim
#419851
Hier nog zo'n stel. Idd regentonwater in de bak willen ze niet drinken (tenzij ze echt dorst hebben) mar als het nog in de ton zit gaat het grif naar binnen. Mijn drinkbak is van roestvrijstaal dus bijsmaak ofzo is ook niet waarschijnlijk.
Ach, we laten het maar zo, ze doen het er goed op.
Door Sofie
#419963
Ook hier drinkt LAdy liever uit plassen, slootjes,... Soms zit ze binnen en vraagt ze echt om naar buiten te gaan en vervolgens uit een vieze pot met regenwater te drinken.... :o ::)
Gebruikersavatar
Door Cherry
#420209
Ik snap ook niks van die honden, als er in hun drinkbak één zandkorreltje ligt of dat er een slijmsliertje in ronddwaald dan kijken ze mij aan van moet ik dat nog opdrinken? Maar goor slootwater en slijkplassen da's pas lekker water :P
Door Nelly
#420230
Hier ook zo, niks zo lekker als water uit plassen, sloten e.d. Thuis wordt er uit de vijver gedronken als het even kan. Schoon water uit de drinkbak alleen in noodgevallen ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#420555
Kraanwater is water wat stil is, er zit niks in, Zou je mineraalwater geven (dus geen bronwater maar echt mineraal water) dan zullen ze dit wel graag drinken.
Hier drinken ze ook liever als het water wat langer staat , of ze drinken uit de zandbak in de tuin.
Door conleeuw
#420563
sylvia schreef: Kraanwater is water wat stil is, er zit niks in, Zou je mineraalwater geven (dus geen bronwater maar echt mineraal water) dan zullen ze dit wel graag drinken.
Hier drinken ze ook liever als het water wat langer staat , of ze drinken uit de zandbak in de tuin.
Een vriend van mij heeft een Cocker spaniel en die drinkt al 16 jaar lang uit de ZWEMBAD :-X :-X :-X, en buiten dat ze doof is, gaat het nog erg goed met haar, ik denk dat zij inmiddels 17 is :)
Door Lizzy
#420589
sylvia schreef: Kraanwater is water wat stil is, er zit niks in, Zou je mineraalwater geven (dus geen bronwater maar echt mineraal water) dan zullen ze dit wel graag drinken.
Hier drinken ze ook liever als het water wat langer staat , of ze drinken uit de zandbak in de tuin.
Ik zal het je heel sterk vertellen Syl: mijn honden weigeren alle bronwaters! Zelfs als ze dorst hebben moeten ze het niet....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door