Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door diana
#419691
Een vriendin van mij is bij Crama geweest met haar honden
de 1 had een gescheurde kruisband en is geopereerd de ander had ze vd zekerheid ook meegenomen , omdat de bobbel in zijn voet maar niet wilde genezen na de a.b kuur en hij liep inmiddels met een spalk ook van Crama sinds vorige week , maar hij had ook een punctie gedaan waar vandaag dus de uitslag van kwam toen haar andere hond geopereerd werd.
dit mailde ze mij vandaag ,
mijn vraag aan jullie is
kan er met wat supplementen of wat dan ook nog enige vertraging worden berwerkstelligt?????
vind het zo vreselijk voor haar
hieronder de mail ,
groeten Diana.

En dan het slechte nieuws;
Ludo heeft botkanker. Er is niets meer aan te doen. Het enige wat ze nog kunnen is kijken in welke vorm hij het heeft. De milde of de agressieve, maar er is niets aan te doen. Amputeren is volgens hem geen optie, omdat hij vermoed dat het in nog meer delen van zijn lichaam zit. Hij moet heel vaak spugen, en in zijn voorpoot zit ook een grote bobbel. Wim en ik hebben besloten hem nog zo'n fijn mogelijk leven te geven, en hem laten genieten zolang het kan. Op een gegeven moment zal hij veel pijn krijgen, en dan moeten we een beslissing nemen. Hoelang dat zal zijn is niet te voorspellen, dat is afwachten.
Gisteravond toen we thuiskwamen (we waren er om 12 uur en waren om 8 uur 's-avonds thuis) ben ik helemaal ingeklapt. Ik zie het nu even niet meer zitten.
Carla.
Laatst gewijzigd door diana op do 10 nov 2005, 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diana
#419699
nog een stukje aan vulling ;

, je merkt nu nog niet dat hij pijn heeft, maar dat gaat op een gegeven moment wel komen. Ze hebben geen idee, hoelang nog. Voor hetzelfde geld duurt het nog een paar jaar. Hij wordt volgende maand pas 4. Ik wil hem het leven zo aangenaam mogelijk maken, dus alle informatie is welkom.
Door diana
#419700
Van: Carla19523 (Oorspronkelijk bericht) Verzonden: 2-11-2005 6:43
Gisteren zijn Wim en ik naar de orthopeed geweest met zowel Raiza als Ludo. Ze heeben allebei een roesje gehad. Wij waren er om kwart over 1 en kwamen om kwart voor 7 thuis. Daarna moest Wim nog gaan werken.
Ludo heeft een punctie in zijn hak gehad, om te kijken of er een tumor aanwezig is. Dit wordt opgestuurd. Mocht dit zo zijn, dan is het afwachten hoe lang hij zijn poot nog kan gebruiken. Hij heeft nu een spalk voor 2 maanden, zodat zijn gewricht een poosje niet gebruikt wordt.
En dan Raiza. Dat was een grote tegenvaller. Ze heeft haar archillespees helemaal afgescheurd. Ze wordt volgende week woensdag geopereerd, Het is een hele zware operatie, waar ze een half jaar zoet mee zal zijn. Ook zij krijgt een spalk na de operatie, zodat de eerste weken geen druk op de pees uitgevoerd wordt, en daarna wordt de pees zo gezet, dat er iedere keer een beetje meer druk op komt te staan. Net zolang tot het helemaal belast kan worden. Daar gaat dus een half jaar inzitten.
Balen dus, en eigenlijk kan ik dat er nu helemaal niet bij hebben. Ik was gisteravond helemaal uitgewoond.

Carla
Gebruikersavatar
Door sylvia
#419702
Zou je dat bericht wel hier zo plaatsen zo met naam en zo ?
Dit omdat het volgens mij een prive bericht is en dit is een openbaar forum.
Door diana
#419704
heb ik haar gevraagd ze vind het prima hoor
hoe meer info hoe beter .
ze is zelf nu even knock out door dit gebeuren temeer omdat ze een half jaar geleden ook al een hond heeft moeten laten inslapen .
anders zou ik dit nooit doen natuurlijk.
Door Lizzy
#419706
Ach hemel, wat zielig..... ik weet niet of het nog zinvol is maar ze zou hoge doseringen lijnzaadolie, vitamine A, C en E, en verse/rauwe voeding ZONDER koolhydraat (dus zonder graan, ook geen rijst) kunnen geven. Verder zijn er nog middelen zoals Pau D'Arco (is thee maar is in capsules te koop) en Essiac kunnen geven.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#419708
diana schreef: heb ik haar gevraagd ze vind het prima hoor
hoe meer info hoe beter .
ze is zelf nu even knock out door dit gebeuren temeer omdat ze een half jaar geleden ook al een hond heeft moeten laten inslapen .
anders zou ik dit nooit doen natuurlijk.
Oke ;)

wens haar veel sterkte !
Door diana
#419710
heel erg netjes dat je daaraan denkt hoor Syl, :-*
maar ik heb beloofd om e.a voor haar op te gaan zoeken ,
En heb de persoonlijke dingen uit de mail gelaten natuurlijk bij het copieren en plaatsen .
ze heeft immers nu ook heel erg veel zorg om haar geopereerde hond ,
de revalidatie daarvan gaat een half jaar in beslag nemen .
ik kan me heel goed voorstellen dat ze er nu doorheen zit vandaar .
thats what friends are for,
he
Gebruikersavatar
Door sylvia
#419717
diana schreef: heel erg netjes dat je daaraan denkt hoor Syl, :-*
maar ik heb beloofd om e.a voor haar op te gaan zoeken ,
En heb de persoonlijke dingen uit de mail gelaten natuurlijk bij het copieren en plaatsen .
ze heeft immers nu ook heel erg veel zorg om haar geopereerde hond ,
de revalidatie daarvan gaat een half jaar in beslag nemen .
ik kan me heel goed voorstellen dat ze er nu doorheen zit vandaar .
thats what friends are for,
he

Als ik me alleen al probeer te verplaatsen krijg ik het al spaans benauwd, het moet verschrikkelijk zijn voor haar.
Ik hoop dat ze toch nog van elkaar kunnen genieten in de resterende tijd die ze hebben en dat haar andere hond zonder verdere complicaties voorspoedig geneest.
Door diana
#419723
ja ik dus ook !
vandaar dat ik me nu zit suf te typen met 1 vinger he.
je gunt dit niemand
Ze heeft 3 jaar geleden een dobermann van 12 jaar uit het asiel gehaald , omdat niemand hem wilde hebben
hij zat al 5 jaar in het asiel
beestje heeft nog 3 geweldige jaren mogen hebben
maar 15 is voor een dobermann vreselijk oud
die heeft ze dus ook moeten laten inslapen nog geen half jaar geleden en nu dit .
zelf heeft ze op dit moment nog vrreselijke naween van de kattenkrabziekte waarbij ze dus de verschijnselen heeft van accute reuma en hoge koorts
voordat ze daar achter waren!!
komt omdat ze een nestje kittens vd dood gered heeft 2 maanden geleden en daarbij is gekrabt en gebeten , maar de link werd niet snel gelegd , omdat er in de familie reuma voorkomt
dus nu dit
en dan trek je het even niet meer .
Door Ike
#419763
Wat verschrikkelijk :'(, heel veel sterkte voor haar en fijn dat ze zo'n vriendin heeft die haar helpt en steunt :-*
Door tieneke
#419765
Wat vreselijk,heel veel sterkte voor de baasjes gewenst in deze rot periode.
Alleen denk ik zelf dat je op tijd in moet grijpen als Ludo pijn krijgt.
Botkanker is een verschrikkelijke en vreselijke pijnlijke ziekte,een oom van Jaco is hier 3 jaar terug aan overleden,het ging ineens zo snel,zijn heengaan ging met heel veel pijn gepaard :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door