Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#418673
...als je je honden niet elke dag de zelfde hoeveelheid eten geeft?
Ik heb soms dagen dat ze eigenlijk veel te veel krijgen dat is vooral met barf omdat sommige onderdelen erg lastig zijn om in kleine porties te verdelen....kan ik dan niet de dag erna gewoon een hele lichte maaltijd geven, of maar 1 maaltijdje ipv 2?
Want straks groeien ze dicht hier als rolmopsen....
Door Ine
#418690
Je kunt elke dag verschillend geven, als het de ene dag erg veel is, kun je de volgende dag ook overslaan, geen probleem.
Gebeurt hier ook af en toe en zonder gebedel van de honden (op Nina na) ;)
Door Daisy75
#418694
Ja als ik nix geef heb ik erg moeite mee, hahaha komt nog wel moet ik aan wennen, maar dan geef ik bijvoorbeeld, en klein blikje sardientjes met wat groente ofzo, dan hebben ze toch iets....muts ben ik he ::)
Door Lizzy
#418701
Ik geef ze hier ook kleine en grote maaltijden en dat gaat al heel wat jaren prima. Ik ga er maar van uit dat dieren in het wild ook niet iedere dag hetzelfde portie eten.
Door Daisy75
#418706
Lizzy schreef: Ik geef ze hier ook kleine en grote maaltijden en dat gaat al heel wat jaren prima. Ik ga er maar van uit dat dieren in het wild ook niet iedere dag hetzelfde portie eten.
Ja dat is ook zo, het ligt in de natuur er maar net aan wat ze te pakken krijgen en hier zijn ze naturlijk heel erg verwend, elke dag netjes hun bordje vol...
Door senadance
#418900
juist, gisteren had ....ehem..........Boy weer een half(!!) duits brood gejat, van de hoge aanrecht, slik, had het vergeten weg te pakken.
Nou ja, dan de volgende dag (vandaag...Boink ::)) een klein portie groente met twee magere sardientjes :-* :-*
Laatst gewijzigd door senadance op di 08 nov 2005, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#418962
Tinus en Tara krijgen ook niet meer iedere dag alles afgewogen sinds ik fulltime barf,ik werd gek van al die maaltijden afwegen ::)
Vanavond kregen ze ieder een runderstrotje van zo'n kleine 900 gram,morgenochtend krijgen ze kipdelen 1kilo verdeeld over 2 honden.
Als je de maaltijden zelf maar goed in de gaten houd,heb zelf een weekmenu wel zo makkelijk.
Door Sofie
#419228
Ja hoor kan heus geen kwaad! Ik hou voor Lady ongeveer 300gram per dag aan...geef ik de ene dag bijvoorbeeld 500gram, dan krijgt ze dan volgende dag maar 100 gram.
Is idd beter voor de hond hoor! Goede training voor hun maag!

ps: vasten heb ik ook 1 maal bij Lady gedaan maar vond het idd ook zielig.... :-X Normaal krijgt ze samen met de kat eten maar dat was toen niet het geval....moest je ze zien kijken...en ikke dan..... ;D
Door Daisy75
#419278
tieneke schreef: Tinus en Tara krijgen ook niet meer iedere dag alles afgewogen sinds ik fulltime barf,ik werd gek van al die maaltijden afwegen ::)
Vanavond kregen ze ieder een runderstrotje van zo'n kleine 900 gram,morgenochtend krijgen ze kipdelen 1kilo verdeeld over 2 honden.
Als je de maaltijden zelf maar goed in de gaten houd,heb zelf een weekmenu wel zo makkelijk.
Hoe bedoel je dat precies...als je de maaltijden zelf maar goed in de gaten houd?

IK geef 50/50 he...ene dag barf, andere dag Carnibest....en ben met carnibest wel even begonnen met wat nauwkeuriger wegen want ik gaf te veel blijkt nu....en daar worden ze toch wel snel dikkig van, vind ik zonde want train al jaren met mn honden aan de fiets en zo om ze knap in conditie te houden en op deze manier worden ze dan toch te dik...
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#419331
KayleighShanden schreef: ...als je je honden niet elke dag de zelfde hoeveelheid eten geeft?
Mijn honden krijgen iedere dag een andere hoeveelheid. Bijvoorbeeld op zondag krijgen ze een hele vis. De ene keer is dat wijting, de andere keer sardien. Soms krijgen ze er twee. Maar iedere vis heeft een ander gewicht. Zo ook met botten.
Door tieneke
#419345
KayleighShanden schreef: Hoe bedoel je dat precies...als je de maaltijden zelf maar goed in de gaten houd?
Ik heb een weekmenu waarin alle soorten vlees per maaltijd inzitten,de ene dag een maaltijd vis en een maaltijd konijn bijv ;)
Maar met sommige dingen verpakken en invriezen ga ik geen runderstrot van bijv 900 gram kleiner maken.
Dus ze krijgen wel eens meer,gebeurt natuurlijk niet iedere maaltijd.
Ze zitten trouwens nog steeds strak in het pak hoor 8) ;D ;D
Door tieneke
#419347
Rovanna schreef: Mijn honden krijgen iedere dag een andere hoeveelheid. Bijvoorbeeld op zondag krijgen ze een hele vis. De ene keer is dat wijting, de andere keer sardien. Soms krijgen ze er twee. Maar iedere vis heeft een ander gewicht. Zo ook met botten.
Ja hier ook met die vis,in het begin stond ik de makrelen nog af te wegen en te snijden, geef ze nu dus gewoon heel.
De zalm moet ik wel verdelen zijn soms gevaartes van 1600 gram of groter.
Door Daisy75
#419348
Oh zo ja, ik begrijp je.
Gister hadden mijn honden bijvoorbeeld, pens en kipkarkassen, vandaag carnibest en morgen krijgen ze een geitenek met groentemix, dag erna weer carnibest en dag daarna vis met een eitje en recreatiebot bijvoorbeeld etc etc,......zo doe ik het een beetje, maar met nekken enzo is het gewoon heel lastig verdelen want idd ik ga zo'n nek niet lopen hakken snijden, die mogen ze in zijn geheel hebben.
Door tieneke
#419351
KayleighShanden schreef: Oh zo ja, ik begrijp je.
Gister hadden mijn honden bijvoorbeeld, pens en kipkarkassen, vandaag carnibest en morgen krijgen ze een geitenek met groentemix, dag erna weer carnibest en dag daarna vis met een eitje en recreatiebot bijvoorbeeld etc etc,......zo doe ik het een beetje, maar met nekken enzo is het gewoon heel lastig verdelen want idd ik ga zo'n nek niet lopen hakken snijden, die mogen ze in zijn geheel hebben.
Ja met die nekken had ik hetzelfde probleem,das echt niet of met zeer veel moeite te halveren.
Ik gaf ze ook altijd helemaal,soms had Tinus er wel eens eentje van 1200 gram :D
Vondt ie helemaal niet erg...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door