Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Filou
#419263
Ik had voor Filou gisteren kippevleugeltjes op't menu staan. Ze waren al in twee gesplitst. Het eerste beentje hield ik vast, en dat heeft hij een paar keer doorgebeten, nadat hij al het vlees ervan af getrokken had. Het volgende gaf ik hem zo, en dat was 'krak' in twee, en dan slik binnen. :-\ Het volgende hield ik weer vast, en dat ging dan weer beter. Maar het daaropvolgende was weer van 'krak' in twee en binnen. Volgens mij is het toch de bedoeling dat hij het iets beter kapotbreekt, neen? Hij had daarna wel geen problemen, hij speelde nog, ed. en zijn stoelgang was gisteravond en deze morgen ook normaal.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Isabelle & Filou
Door Lizzy
#419266
Ik knip de vleugels voor mijn pup in met een snoeischaar. Zij doet namelijk ook 1 keer krak en slik (5 maanden oud). Onze volwassen honden eten het heel verschillend. Ik heb er 1 die het echt netjes opkluift en ik heb er 1 die 1 keer krak zegt en het door slikt. Hij heeft zulk sterk maagzuur dat het daar direct heel snel en goed verteerd. Voor die kleine knip ik de vleugel nog zekerheidshalve in.

Sec gezien betekent dit gewoon dat de vleugel te klein materiaal is voor jouw hond (wat heb je voor hond?). Eigenlijk zou je dan grotere stukken kipkarkas kunnen gaan geven. Dat geldt dus ook voor mijn honden hoor. Maar bij mijn staan er toch vleugels op het menu. Dat is puur prijstechnisch.... Hele kippen zijn qua kilo prijs duurder als vleugels. Qua kluifbehoefte is zo'n vleugel dus echt waardeloos, maar qua vlees/bot heeft het (vind ik) dus wel z'n nut.

Ik zou zeggen: ga dus grotere delen voeren of knip de vleugel zekerheidshalve voorlopig even in met een snoeischaar, totdat je zeker weet dat ze goed verteren.
Door Filou
#419272
Ik heb een kruising Border Collie - Bearded Collie (2e ras niet 100% zeker, maar er zitten veel gelijkenissen in) Hij zou de kleuren hebben van de Border, en de vacht van de Bearded. :)

Hij weegt 18kg. Heb hem over een week of 2 op de weegschaal gezet. :)

Kippenekken en vleugels werden me aangeraden, omdat Filou nog maar net vers vlees te eten krijgt, omdat die beentjes iets zachter zijn. Kippenekken heb ik nog niet gevonden, daarmee dat ik die vleugeltjes gekocht heb. Ik heb wel nog kippepoten liggen (het onderste deel denk ik) en ik zal deze dan geven de volgende keer, en zien wat het geeft. :D

Bedakt voor de raad, Lizzy.
Laatst gewijzigd door Filou op wo 09 nov 2005, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#419274
Filou schreef: Ik heb een kruising Border Collie - Bearded Collie (2e ras niet 100% zeker, maar er zitten veel gelijkenissen in) Hij zou de kleuren hebben van de Border, en de vacht van de Bearded. :)

Kippenekken en vleugels werden me aangeraden, omdat Filou nog maar net vers vlees te eten krijgt, omdat die beentjes iets zachter zijn. Kippenekken heb ik nog niet gevonden, daarmee dat ik die vleugeltjes gekocht heb. Ik heb wel nog kippepoten liggen (het onderste deel denk ik) en ik zal deze dan geven de volgende keer, en zien wat het geeft. :D

Bedakt voor de raad, Lizzy.
Nou, eerlijk gezegd vind ik kippenpoten dan wat te hard. Daar zou ik even mee wachten. Ik denk dat je beter nog een tijdje (paar daagjes/weekje) vleugels kunt blijven geven, maar knip ze even in! Als dat goed gaat, dan kun je zeker een poot proberen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 09 nov 2005, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#419349
Ik zou ze zeker inknippen met de snoeischaar ;)
Tinus slikt ze ook in 1 keer naar binnen en is een echt barfvarken,zeker met zulke honden heb je een vrij groot risico.
Ik knip ze ook nog steeds lekker in,wel zo veilig!
Door bowie
#419399
Filou schreef: die snoeischaar... dat is toch het tuingereedschap he??? :-[
Ja hoor gewoon een tuinschaar :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door