Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#419241
Gisteren heeft Jamie z'n derde enting gehad, en vannacht en vanmorgen is hij ineens behoorlijk aan de diarree. Zal dit van de enting komen, en hoe erg is dit? Jamie komt niet ziek over en eet en speelt er vrolijk op los. Moet ik anders één maaltijd overslaan, zodat z'n darmpjes weer rustig kunnen worden, of is dat niet nodig?
Verder moet Jamie ook nodig ontwormt worden, het is al bijna een maand geleden, mar toen ik de wormkuur kocht, werd mij erbij verteld dat er minimaal een week tussen de wormkuur en de enting moest zitten, dus heb ik even gewacht met de kuur. Maar wanneer kan ik dat nou het beste doen? Vandaag is hij aan de diarree dus dat lijkt me niet zo slim, kan het als z'n darmen rustig zijn, morgen anders?
#419243
Heeft hij gisteren de cocktail of o.a. een parvo enting gehad? Zo ja, dan is de kans heel erg groot dat dit een reactie is op de enting. Het kan ook nog zijn dat hij een virusje heeft opgepikt in de kliniek hoor. Maar dat zou erg snel zijn (meestal heb je wel een dag of wat incubatietijd) dus ik denk een ent-reactie.

Ik zou hem gewoon kleine porties eten blijven geven. Ik zou zeker probiotica erbij geven. En ik zou voorlopig maar even wachten met die wormenkuur. Ik zou die ook niet morgen geven maar over een weekje of 1 a 1,5. Geef hem ook voor en tijdens en na de wormenkuur lekker probiotica!
#419244
Gisteren heeft hij de cocktail gehad, dus dan zou dat het misschien kunnen zijn.
En hoeveel probiotica mag ik Jamie geven, ik heb de acidophilus capsules van de tuinen?
En kan het geen kwaad als ik nog wacht met ontwormen, het is eigenlijk al behoorlijk lang geleden dat hij de laatste keer ontwormd is, 29 sept, en ik was zo druk met Jamie bezig, dat ik ff niet eerder aan een wormkuur heb gedacht :-[. Heel af en toe, heb ik hem nu 3 keer zien doen, is hij aan het "sleetje rijden". Kan het dan geen kwaad als ik nog even wacht?
#419246
Ik denk dat het meer kwaad kan als je hem nu direct ontwormt als dat je heel even wacht tot hij zich weer beter voelt. Gif op gif is echt niet aan te bevelen.... Wat is de volwassen dosering van de acidophilus capsules van de Tuinen?
#419254
amber13 schreef: De volwassenendosering is 1 tot 2 capsules per dag.
Met ontwormen wacht ik nog maar even, ik zal z'n ontlasting goed in de gaten houden, als ik wel iets vind, belemmerd dat z'n groei niet?
Ik zeg toch niet dat je hem niet moet ontwormen? Ik zeg dat je even moet wachten totdat hij weer in orde is. En dat is slechts mijn persoonlijke mening. Denk je dat die paar dagen echt uit maakt? Als jij liever nu ontwormt, houd ik je niet tegen natuurlijk. In de ontlasting zie je overigens niet alle wormen. Als je wilt weten of hij wormen heeft, dan kun je het beste van drie dagen ontlasting verzamelen en dit naar de DA brengen voor een mest/wormonderzoek.

Van de probiotica zou ik 1/2 capsule per dag geven.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 09 nov 2005, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#419259
Lizzy schreef: Ik zeg toch niet dat je hem niet moet ontwormen? Ik zeg dat je even moet wachten totdat hij weer in orde is.
Zo bedoelde ik het ook niet hoor, dat snap ik ook wel, alleen dan komt de overbezorgde puppymoeder in me naar boven en dan zie ik al hele wormexplosies in z'n buikje binnen een paar dagen, maar zo snel gaat dat niet natuurlijk. Ik wacht gewoon nog even een weekje.
Laatst gewijzigd door amber13 op wo 09 nov 2005, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#419267
Ja, dat snap ik ook wel. Het is een afweging die moet maken. Voor de volgende ontwormkuur/enting kun je beter eerst ontwormen, ruim voordat je ent, en dan enten. Tenminste, als je een voorstander bent van ontwormen zonder zeker te weten dat je hond wormen heeft hoor.... Ik heb mijn pup zeker ontwormt, maar vanaf de puptijd ontworm ik alleen als ik ook zeker weet dat ze wormen heeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door