Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kynida
#418774
Hallo allemaal, ik ben sinds kort overgestapt op smuldier en wil graag binnenkort echt gaan barfen. Ik heb echter niet zo heel veel te spenderen, en krijg wel het idee dat je met vers wel behoorlijk wat duurder uit bent, dan met brokken. Mijn vraag is nu, hoe houden jullie het binnen de perken, wat zijn jullie ervaringen daarmee.
gr. chicken
Door Tineke *
#418783
Mijn ervaring is dat ik met barf en kvv goedkoper uit ben.
Kip en vis haal ik op de markt en voor vlees moet je even rondkijken.B.v. aanbiedingen bij supermarkten enzo,of de dsz.En ik heb drie grote honden.

Tineke
Door Dtje
#418823
Ben dus niet de enige met deze vraag. Het is inderdaad goed zoeken naar adressen waar het betaalbaar is. Voor een kilo kippenek werd gezegd €1. Dat heb ik gevonden maar daar ging veel bellen aan vooraf. Verder ben ik nu bij een slachterij geweest , daar heb ik het volgende vandaan gesleept:
4 lamskoppen (incl. tanden en tong ;D), €1,50 p.st
4kilo kalfsrib (met veel vlees!) €4,50 kilo
2 kilo vuile pens €0,75 p kilo.
Kreeg hier eerder door dat de kalfsrib prijzig is(vind ikzelf ook), maar de koppen en pens is prima qua prijs.
Succes met verder zoeken!
Groets Olga
Door nikèdog2000
#418834
kalfs rib met vlees is ook gewoon voor mensen dus dat is duur.
geiten vlees is goedkoper.
ik laat de uitbener het tussen stuk er af snijden
en ik betaal 2,25 de kilo en dat vlees is ook voor menselijk gebruik.
Door Lizzy
#418890
Toen ik net begon met zelf samenstellen was ik gemiddeld 5 euro de kilo kwijt aan mijn vlees en orgaanvlees en botten en groentes. Nu zit ik op ongeveer 2 euro/2,50 euro de kilo. Je moet dus wel zoeken en onderhandelen en met meerdere mensen inkopen en op zoek blijven naar nieuwe adresjes (en vooral gratis proberen te scoren)! En dat is ook een deel van de lol, goede adresjes zoeken (het vergt wel tijd). Oh, mijn honden eten ongeveer 2100 gram voer per dag. In totaal. Dat is 1 pup van 5 maanden oud (dus zij gaat wel weer minder eten) en 2 volwassen honden. Alle drie Dalmaat, dus middelgrote hond.
Door hiram
#418892
Chicken schreef: Hallo allemaal, ik ben sinds kort overgestapt op smuldier en wil graag binnenkort echt gaan barfen. Ik heb echter niet zo heel veel te spenderen, en krijg wel het idee dat je met vers wel behoorlijk wat duurder uit bent, dan met brokken. Mijn vraag is nu, hoe houden jullie het binnen de perken, wat zijn jullie ervaringen daarmee.
gr. chicken
alles bij elkaar opgeteld is het misschien wel wat duurder ja maar 8):
je spaart wel dierenarts kosten uit omdat je hond er veel gezonder van wordt en een hogere weerstand krijgt &
het eigenlijk niet zo heel veel duurders is als het lijkt want het geld dat je aan brokken besteed is eigenlijk weggegooit omdat brokken doodgekookte rommel is en je dus eigenlijk iets koopt waar je hond weinig mee kan.
dit in tegenstelling tot het zelfde geld waar je vers van kan kopen ;D
Door Kynida
#418928
Wat leuk al die reacties, we hadden altijd Greenfield 21. Een zak van 15 kg voor rond de 21 euro. Hij at per dag rond de 250 gr. Van smuldier eet hij nu per dag een bakje van 400 gr. Dat is voor compleet 59 eurocent, voor kip of vlees 49 eurocent. OK dan mag vers wel iets duurder zijn en een gezonde hond is een kostbaar bezit, maar ja, die euro's ..... We zien wel en ja dat rond bellen e.d. zal ik moeten leren, dat is niet mijn sterkste punt.
gr. chicken
Gebruikersavatar
Door sylvia
#418931
Chicken schreef: Wat leuk al die reacties, we hadden altijd Greenfield 21. Een zak van 15 kg voor rond de 21 euro. Hij at per dag rond de 250 gr. Van smuldier eet hij nu per dag een bakje van 400 gr. Dat is voor compleet 59 eurocent, voor kip of vlees 49 eurocent. OK dan mag vers wel iets duurder zijn en een gezonde hond is een kostbaar bezit, maar ja, die euro's ..... We zien wel en ja dat rond bellen e.d. zal ik moeten leren, dat is niet mijn sterkste punt.
gr. chicken

Smuldier is dan wel goedkoop in de aanschaf maar de ervaring laat zien dat hje er vaak veel meer van moet voeren als van een ander zogenaamd duurder merk waardoor je uiteindelijk zelfs wel duurder uit bent.
Door tieneke
#418970
Chicken schreef: Wat leuk al die reacties, we hadden altijd Greenfield 21. Een zak van 15 kg voor rond de 21 euro. Hij at per dag rond de 250 gr. Van smuldier eet hij nu per dag een bakje van 400 gr. Dat is voor compleet 59 eurocent, voor kip of vlees 49 eurocent. OK dan mag vers wel iets duurder zijn en een gezonde hond is een kostbaar bezit, maar ja, die euro's ..... We zien wel en ja dat rond bellen e.d. zal ik moeten leren, dat is niet mijn sterkste punt.
gr. chicken
Het geld dat je nu(iets meer) meer kwijt bent hou je straks lekker in je knip,geen onnodig Da bezoek meer is mijn ervaring ;)
Door bowie
#418981
sylvia schreef: Smuldier is dan wel goedkoop in de aanschaf maar de ervaring laat zien dat hje er vaak veel meer van moet voeren als van een ander zogenaamd duurder merk waardoor je uiteindelijk zelfs wel duurder uit bent.
Ik geef ook smuldier en de honden doen het er goed op en geef er niet veel meer van .
Gebruikersavatar
Door Angelique
#418992
Alles omtrent prijsvergelijking met brok valt en staat met goede adressen. Mijn honden hebben vandaag met z'n 8en een halve runderpens opgegeten. Kosten €1,75
Verder leverde een rondje slager vandaag en zak met circa13kg. kopvlees +strotten en een stuk of tien niertjes op voor €8,- Daarbij geef ik kippenbot, gemiddelde €0,30 de kg. en geitenribben met vlees á €1,- per kg. Al met al kom ik bijna nooit boven de 4 Euro per eetronde uit. (met z'n 8en :D )
Door bowie
#419050
Angelique schreef: Alles omtrent prijsvergelijking met brok valt en staat met goede adressen. Mijn honden hebben vandaag met z'n 8en een halve runderpens opgegeten. Kosten €1,75
Verder leverde een rondje slager vandaag en zak met circa13kg. kopvlees +strotten en een stuk of tien niertjes op voor €8,- Daarbij geef ik kippenbot, gemiddelde €0,30 de kg. en geitenribben met vlees á €1,- per kg. Al met al kom ik bijna nooit boven de 4 Euro per eetronde uit. (met z'n 8en :D )

Das mooi :P :P
Door herder_lover
#419122
Angelique schreef: Alles omtrent prijsvergelijking met brok valt en staat met goede adressen. Mijn honden hebben vandaag met z'n 8en een halve runderpens opgegeten. Kosten €1,75
Verder leverde een rondje slager vandaag en zak met circa13kg. kopvlees +strotten en een stuk of tien niertjes op voor €8,- Daarbij geef ik kippenbot, gemiddelde €0,30 de kg. en geitenribben met vlees á €1,- per kg. Al met al kom ik bijna nooit boven de 4 Euro per eetronde uit. (met z'n 8en :D )
jij hebt hele goede adressen! Ik was al blij met kippenvleugels enzo voor 5,25 gulden per kilo :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#419134
herder_lover schreef: jij hebt hele goede adressen! Ik was al blij met kippenvleugels enzo voor 5,25 gulden per kilo :)
Jep, ben er ook heel blij mee. Als ze nou ook nog op de hoek van de straat zaten was ik helemaal blij. ;D (ribjes komen uit Rotterdam LOL)

Oh ja, heb tegenwoordig ook gratis zalm :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door