Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sofie
#412449
Youky eet nu zonder problemen Duck en BARF.
Van duck geef ik:
- enkelvoudig rund
- enkelvoudig kip
- enkelvoudig pens (moet ik nog proberen)
- compleet rund/kip/lever

Van BARF neem ik dan vlees dat niet in de duck zit zoals kalkoen, paard, lam en kalf.
Ook geef ik 1 x in de week vis zoals tonijn, makreel, zalm,...

Even een weekmenu als voorbeeld:
- maandag: enkel duck (300 gram)
- dinsdag: 150 gram duck + BARF
- woensdag: enkel duck (300 gram)
- donderdag: 150 gram duck + BARF
- vrijdag: enkel duck (300 gram)
- zaterdag: 150 gram duck + BARF
-zondag: 150 gram duck + vis

Nu stel ik me de volgende vragen:
Aangezien hij duck bij krijgt is het dan nog nodig om:
- een GFM te maken?
- orgaanvlees bij te voeren?

Voer ik zo compleet?

Bedankt!
Laatst gewijzigd door Sofie op ma 31 okt 2005, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Loeka
#414007
Sofie schreef: Niemand? :-[
Ik zou best willen reageren, maar ik heb werkelijk geen id wat er in Duck enkelvoudig zit! :P
Gebruikersavatar
Door sylvia
#414167
Ik weet niet wat er bv in de duck rund zit


Maar ik zou een dag een organen maaltijd geven

en eens een maaltijd kippenvleugels of nekken verder ziet het er goed uit.
Katten hoeven geen groenten dus daar hoef je je niet druk om te maken (als hij ze graag lust kun je het altijd wel geven natuurlijk)
Door Sofie
#414771
sylvia schreef: Ik weet niet wat er bv in de duck rund zit


Maar ik zou een dag een organen maaltijd geven

en eens een maaltijd kippenvleugels of nekken verder ziet het er goed uit.
Katten hoeven geen groenten dus daar hoef je je niet druk om te maken (als hij ze graag lust kun je het altijd wel geven natuurlijk)
Hmm...zal anders bij duck eens een analyse vragen van de enkelvoudige versies...

Kippennekken/vleugels....denk niet dat hij dat gaat eten...en aangezien ik geen molen heb die botten maalt....hhmm...zal het eens uittesten...

Thanks alvast voor de info!
Laatst gewijzigd door Sofie op wo 02 nov 2005, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#415067
Sofie schreef: Hmm...zal anders bij duck eens een analyse vragen van de enkelvoudige versies...

Kippennekken/vleugels....denk niet dat hij dat gaat eten...en aangezien ik geen molen heb die botten maalt....hhmm...zal het eens uittesten...

Thanks alvast voor de info!
Je kunt de vleugels/nekken ook platslaan met een hamer of inknippen met een snoeischaar.
Ik dacht ook altijd dat mijn katten dat nooooooit zouden kunnnen .... nou mooi wel dus ;D
Door Sofie
#415429
Kruimel schreef: Je kunt de vleugels/nekken ook platslaan met een hamer of inknippen met een snoeischaar.
Ik dacht ook altijd dat mijn katten dat nooooooit zouden kunnnen .... nou mooi wel dus ;D
Hahah ok...zal dat dan zo eens doen! ;D Ik heb zo'n gevoel dat meneertje zich daar echter te goed voor voelt.... ::)
Door Mevroi Kruim
#415476
Sofie schreef: Hahah ok...zal dat dan zo eens doen! ;D Ik heb zo'n gevoel dat meneertje zich daar echter te goed voor voelt.... ::)
Honger maakt rauwe vleugeltjes zoet 8)
Door Nelly
#417593
Sofie schreef: Hahah ok...zal dat dan zo eens doen! ;D Ik heb zo'n gevoel dat meneertje zich daar echter te goed voor voelt.... ::)
Zou ik maar niet te hard roepen, je weet toch dat katten onvoorspelbaar zijn?
Door Sofie
#417722
Nelly schreef: Zou ik maar niet te hard roepen, je weet toch dat katten onvoorspelbaar zijn?
En je hebt gelijk! Had nog een kippenvleugel in de diepvriezer en wou hem deze geven. Heb hem eerst in 3 stukken 'geknipt' en het bot zo goed als tot moes geslagen. En ja hoor...meneertje heeft de vleugel met smaak opgegeten...en ik hoorde het bot nog kraken....wauwie.... :o

Hier even het bewijs.... ;D
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sofie op zo 06 nov 2005, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sofie
#419239
Vind het toch maar een rare kat hoor...op zo'n stukje vleugel kauwt die lekker door maar owee als je z'n barfvlees in te grote stukken laat...dan muts hij echt....pppff.... ::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door