Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#412147
Wij krijgen vanaf dinsdag twee Cairns te logeren. Hun baasje, een oudere vriendin van ons, heeft net een bypass-operatie ondergaan. En zoals dat (volgens haar eigen zeggen ;)) gaat met alleenstaande dames op leeftijd, zijn de hondjes schandelijk verpest met allerlei koekjes en snoepjes e.d. Resultaat: twee Cairnworsten ::). Natuurlijk krijgen ze ook lekkere brokken (ze drinken wel veel, zei hun baasje...).

Mijn eerste reactie: OK, die gaan dus op vers, en dan krijgen ze de hoeveelheden die voor hun normale gewicht gelden. Beetje flink bewegen, en over een paar weken hebben we de dames wel weer een beetje op orde.

Nu is de ene teef al dertien en haar dochter zeven. Ik kan ze toch gewoon 'cold turkey' op vers overzetten (ik denk nog even aan Loetje van Erna, die daar met zijn twaalf jaar ook geen problemen mee had). Eventueel eerst een beetje overgoten met warm water?
Verheug me er nu al op om die beestjes goed voer te geven...

Een Cairn hoort zo rond de acht kilo te wegen, dus hoeveel geef ik dan per dag? Sorry maar ik ben echt heeeel slecht met cijfertjes... en in kleine beetjes kan ik al helemaaaaal niet rekenen 8).

Groeten, Judith
#412167
[quote="Judith van Sam"]
Wij krijgen vanaf dinsdag twee Cairns te logeren. Hun baasje, een oudere vriendin van ons, heeft net een bypass-operatie ondergaan. En zoals dat (volgens haar eigen zeggen ;)) gaat met alleenstaande dames op leeftijd, zijn de hondjes schandelijk verpest met allerlei koekjes en snoepjes e.d. Resultaat: twee Cairnworsten ::). Natuurlijk krijgen ze ook lekkere brokken (ze drinken wel veel, zei hun baasje...).

Mijn eerste reactie: OK, die gaan dus op vers, en dan krijgen ze de hoeveelheden die voor hun normale gewicht gelden. Beetje flink bewegen, en over een paar weken hebben we de dames wel weer een beetje op orde.

Nu is de ene teef al dertien en haar dochter zeven. Ik kan ze toch gewoon 'cold turkey' op vers overzetten (ik denk nog even aan Loetje van Erna, die daar met zijn twaalf jaar ook geen problemen mee had). Eventueel eerst een beetje overgoten met warm water?
Verheug me er nu al op om die beestjes goed voer te geven...

Een Cairn hoort zo rond de acht kilo te wegen, dus hoeveel geef ik dan per dag? Sorry maar ik ben echt heeeel slecht met cijfertjes... en in kleine beetjes kan ik al helemaaaaal niet rekenen 8).

Groeten, Judith
[/quote]
mijn logétjes vreten hier zoveel mogelijk gewoon met de pot mee, ik heb wel eens een gehad die speciaal dieet had, en daar mocht echt niets anders in, dus heb ik dat keurig gedaan, maar anders, huppeta, op naar de vers. Of de baasjes het later voortzetten, tuurlijk bijna nooit, maar soms zien ze een verschil en willen ze wel deels vers voer geven ;D
#412828
Mijn Sheddie weegt ook ca. 7.5 kg.
Hij krijgt nu 2x per dag 85 gram = 170 gram per dag.
Ik weeg het nu vrij precies af, want eerst kreeg ie 2x 100 gram per dag en toen werd hij toch dikker ........
Bij die kleine hondjes telt zo'n 10 gram extra per maaltijd toch wel aan ........
#413304
Ik weet niet maar ik vind het nogal wat om andermans honden zomaar zonder overleg over te zetten op andere voeding. Ik weet niet hoe het bij anderen werkt, maar ik zou er niet blij mee zijn als mijn hond zomaar overgezet zou worden. (Draai het eens om: zou jij het goed vinden als iemand jouw hond na een logeerpartij terug op de brokken zou hebben gezet?)
Ik twijfel er geen moment aan dat het goed voor ze is maar persoonlijk zou ik eerst overleggen...
Het kan zijn dat ik een angsthaas ben :D maar ik stel me bij dit soort dingen altijd voor wat ik ervan zou vinden.

Groetjes van Lonie
#413429
[quote="LaSkyler"]
Ik weet niet maar ik vind het nogal wat om andermans honden zomaar zonder overleg over te zetten op andere voeding. Ik weet niet hoe het bij anderen werkt, maar ik zou er niet blij mee zijn als mijn hond zomaar overgezet zou worden. (Draai het eens om: zou jij het goed vinden als iemand jouw hond na een logeerpartij terug op de brokken zou hebben gezet?)
Ik twijfel er geen moment aan dat het goed voor ze is maar persoonlijk zou ik eerst overleggen...
Het kan zijn dat ik een angsthaas ben :D maar ik stel me bij dit soort dingen altijd voor wat ik ervan zou vinden.

Groetjes van Lonie
[/quote]
Misschien heeft ze het wel overlegd. Ik heb nergens gelezen dat ze het niet heeft gedaan.
En ik denk dat er niks mis kan gaan. Als die honden over gaan op kvv. Het zijn gezonde honden.
Ik denk dat het enige probleem zal zijn dat ze hun brokjes thuis niet meer op zullen eten. En dan moet het baasje wel over op vers, dat is alleen maar positief, denk ik ;)
#417007
Hier eten de logeetjes altijd met de pot mee en dat houdt in dat ze of KVV of BARF krijgen. En dat overleg ik niet met de baasjes.

De mensen die hier hun hond te logeren brengen weten wat wij onze honden voeren en dat het ondoenlijk is om 1 loge iets anders te geven. Als ze het er niet mee eens zijn dan zoeken ze toch een ander logeeradres. Ben daar erg makkelijk in. Andersom is het ook makkelijk, als mijn honden uit logeren gaan zoek ik ook adressen waar ze vers kunnen eten, anders gaan we niet weg.

Ik zet overigens alle loge's cold turkey over en dat gaat vrijwel altijd goed. We hebben nooit problemen gehad. Brokkeneters krijgen eerst een weekje KVV en daarna mogen ze de makkelijke Barf maaltijden proberen. Gaat dat een weekje goed dan is het tijd voor het echte werk en krijgen ze volledig BARF.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door