Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nathalie B
#417787
Onze westie heeft op dit moment veel last van jeuk en haar huid is helemaal rose. We zijn deze week overgegaan van brokken naar Carnibest omdat dit veel beter zal zijn voor de huid.
Maar is er een homeopatische ondersteuning of iets dergelijks om de jeuk nu wat te verlichten. Wie kan mij raad geven.
Door Lizzy
#417944
Ik verplaat deze even naar medisch. Maar ik denk ook dat je meer informatie moet geven over waarom jullie westie jeuk heeft.
Door Nathalie B
#417951
We zijn overgegaan van Eukanuba lams en rijst, de huid werd beter maar ze bleef krabben.
Op advies zijn we overgestapt naar Hills omdat daar minder zout in zou zitten. Maar de huid is weer helemaal rose en het krabben is erger. We hebben nu genoeg van alle brokken en zijn dus overgegaan op Carnibest. Dit op aanraden van mensen die dit ook gebruiken.
Dit doen we nu een week. Het zal nog wel even duren voor de jeuk weg is, daarom is er misschien iets om de jeuk wat verdraagzamer te maken.
Door Lizzy
#417957
Het is dus moeilijk om je een middel tegen de jeuk voor te schrijven als het onbekend is waar de jeuk vandaan komt. Voorbeeldje: als het een vlooienallergie is, dan zou je bijv. met het middel Ctenovetsem van VSM aan de slag kunnen. Maar als het geen vlooienallergie is, dan heb je dus niks aan dit middel.

Je kunt in ieder geval wel wat extra visolie-capsules gaan geven. Deze geven vaak verlichting bij allerlei soorten huidproblemen en dat kan verder ook geen kwaad.
Door Jojo
#418055
Er zijn wel hom. middeltjes die tegen jeuk moeten werken, ik heb er alleen zelf geen ervaring mee of het werkt. Van vsm weet ik dat er prodier huidjeuk en prodier lotion zijn, als je even kijkt op www.puurnatuur.nl zul je zien dat bv. ook macSamuel en puur natuur ook iets dergelijks hebben.
Van de dierenarts heb ik ook eens iets van Virbac gekregen, allermyl heette het geloof ik, kun je ook op de huid sprayen.
Of misschien iets als cardiflor van vsm?!?!?
Door nikèdog2000
#418360
ik smeer mijn honden in met nestosyl zalf als ze jeuk hebben.......... ten minste aan de buiten kant.
!!!!!!!!ik heb van mijn da dexa pillen gekregen voor de hond.
maar die had jeuk aan de buitenkant van zijn buik
het hielp direkt de jeuk was na een dag weg
Laatst gewijzigd door nikèdog2000 op ma 07 nov 2005, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#418388
Nathalie B schreef: We zijn overgegaan van Eukanuba lams en rijst, de huid werd beter maar ze bleef krabben.
Op advies zijn we overgestapt naar Hills omdat daar minder zout in zou zitten. Maar de huid is weer helemaal rose en het krabben is erger. We hebben nu genoeg van alle brokken en zijn dus overgegaan op Carnibest. Dit op aanraden van mensen die dit ook gebruiken.
Dit doen we nu een week. Het zal nog wel even duren voor de jeuk weg is, daarom is er misschien iets om de jeuk wat verdraagzamer te maken.
Hou er rekening mee dat het in het begin erger kan worden, als je je hond hebt overgezet op rauwvlees. Ik zou ter ondersteuning iets van prodier huidjeuk geven............sterkte met je hondje ;)
Door geer
#418394
nikèdog2000 schreef: ik smeer mijn honden in met nestosyl zalf als ze jeuk hebben.......... ten minste aan de buiten kant.
!!!!!!!!ik heb van mijn da dexa pillen gekregen voor de hond.
maar die had jeuk aan de buitenkant van zijn buik
het hielp direkt de jeuk was na een dag weg
Volgens mij, maar ik kan het mis hebben, zijn die Dexa pillen nogal heftig. Die zou ik niet zo 1-2-3 geven... Ik zou even aankijken hoe het gaat op vers, eventueel drainage compositum erbij geven om alles te versnellen of iets van Prodier Huidjeuk oid.
Door nikèdog2000
#418937
hoi geer daar zijn die pillen toch voor dat ze direct helpen??????? mijn hond had er ook geen bijwerkingen van.hij was alleen blij
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door