Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Joke H
#418134
Het laatste rundbraadlapje paste niet in de pan, kan ik dit zonder problemen vanavond met wat boontjes geven i.p.v z'n r.c brokken?
Zal ik het dan klein snijden omdat het anders in een keer doorgeslikt wordt of is dat niet erg.
Moet ik het wegen hij krijgt normaal 140 gr. brokjes en boontjes mag dit onbeperkt/
Ga vanavond in de bieb lezen maar zit nu met dat lapje dus.....
Door Mevroi Kruim
#418191
Lekker, runderlapje! Voor de hond dan he (ik ben zelf veggie ;D) Kun je zo geven hoor, of hij knaagt het netjes of hij slikt het in maar dat verteert echt wel. Vind ik dan altijd, misschien dat iemand anders het er niet mee eens is (ik ben een ontaarde hondenmoeder 8))
Alstie normaal compleet voer eet hoef je er geen boontjes bij te geven, maar het mag wel. Geen blik bij voorkeur maar vers, ff de kook erover en pureren in de blender of keukenmachine. Eitje erdoor, beetje joghurt evt, en smullen maar!
Door conleeuw
#418365
Als ik het goed leest krijgt de hond normaal brokken en bonen. De runderlapje kan je toch zo geven, maar waarom niet vaker verse rauwe vlees voeren? Vindt ie vast heerlijk en is nog gezonder dan brokken ook ;)
Laatst gewijzigd door conleeuw op ma 07 nov 2005, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bowie
#418393
:P lekker zo een lapje :P

maar wat krijgt hij normaal behalve 140 gr brokjes en boontjes .
Door Joke H
#418488
Iedere dag een keer Rodi kompleet met wat groente als extra vulling.
Meestal s'morgens en sávonds 140 gr.r.c.
Tussendoor yoghurt met fruit geraspte appel banaan sinasappel peer[wat er voor handen is]
Af entoe eenschaaltje karnemelk.
Ik geef toe het is nog niet veel maar het begin is er,hij heeft ook wel eens pens op maar heeft toen heel veel overgeven en een dag niet gegeten omdat ie nog zo jong is vond ik dat best wel eng .Zo ook metvers vlees ik bekijk wel eens zo'n kip in de winkel maar ben bang dat hij er geen raad mee weet en het helemaal opschrokt
Hij krijgt ook al adult brokken de grootste die geef ik uit de hand zodat hij er stukjes af moet bijten anders slikt hij ze hap in een keer door endat schijnt heel slecht te zijn.
Ik vrees dat een kippenvleugel in een keer verdwijnt hij is nu al oersterk en als hij iets lekker vind..
Door Truus
#419130
Brokken nooit met vlees mengen en tussen de brokken en versvlees moet minstens 8 uur tussen zitten voor het verteringsproces.
Ik zou proberen om snel over te schakelen naar alleen vers en rauwe voeding.
Succes!
Door Mevroi Kruim
#419167
ALs het zo'n haastige eter is kun je beter beginnen met kippennekken, die kunnen geen kwaad ook als hij ze in 1x inslikt. Vleugeltjes hebben harder bot en zijn voor grote schrokkers niet zo geschikt. Dan kun je beter grotere stukken voeren, dan moet hij wel kauwen. En vasthouden zodat hij het niet naar binnen kan schrokken.
En idd niet brokken en vlees combineren op 1 dag, laat staan in 1 maaltijd. Daar kunnen echt problemen van komen.
Door Joke H
#419273
Dus of een hele dag brokken of een hele dag vlees,ik combineerde brokken niet met vlees tegelijk maar smorgens brokjes, 7.00. om13.00 vlees met groenten en savonds ongev.19.00 weer brokjes.
Kippennekken? waar haal ik die en kan ik misschien eerst niet beter een hele dag rodi geven ofzo.
Door Mevroi Kruim
#419513
Kippennekken koop ik bij de poelier op de markt, vantevoren bestellen en 10 kilo tegelijk afnemen. Kost 1 euro per kilo, daar heb je geen 'goeie' brokken voor.
En idd per dag wisselen en niet per maaltijd.
Je kunt ook een hele dag Rodi geven, da's niet verkeerd, maar het leuke aan botten is dat ze degelijk kauw- en knaagwerk bieden en daarmee zowel het gebit reinigen als de hond veel plezier geven. EN het is supergezond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door