Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Urs
#418002
Hoe vaak is een poes krols?

het Maine coon monster Arwen is nu weer krols . 2 weken geleden was het ook al. Ik wordt er gestoord van. En de papegaai gaat d'r nadoen. ( het gemiauw en gebrul)
Het echte vervelende is dat ze ook nog onzindelijk erbij is. Ik denk dat ik haar toch maar laat steriliseren want dit is niet leuk.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#418020
Elke drie weken 8)
Hangt een beetje van het seizoen af. In de winter minder in de zomer elke drie weken.
Door Borke
#418190
Oef... elke 2 weken krols dat is voor en Maine Coon wel zo'n beetje een 'hormonenbom', vaak zijn de Coons wat minder vaak krols dan bijvoorbeeld de Oosterse rassen.

Een van onze Maine Coon fokpoezen had er ook last van en met iedere krolsheid werd haar conditie dan ook nog minder :(
Ik heb dat toen opgelost door haar de pil te geven, maar eigenlijk vind/vond ik dat niet zo'n fijne oplossing. Ik wil je dus niet aanraden om dat te doen, maar het kan een keuze zijn. Haar dochters hadden er gelukkig minder last van, maar vaak vererft het gedrag wel.
Mijn dame werd er gelukkig niet ook nog onzindelijk bij, maar ook dat komt vaker voor.

Inmiddels zijn onze 6 Maine Coons allemaal gecastreerd en dat maakt het leven een stuk relaxter 8)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#418359
Hitam schreef: Elke drie weken 8)
Hangt een beetje van het seizoen af. In de winter minder in de zomer elke drie weken.
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Volgens mij heb je dit met een grote grijns zitten typen ;D
Door Kipsel
#613558
mijn ragdollpoes van bijna 2 jaar werd steeds een week krols, dan weer een week niet, dan weer een week wel. Ik heb heel erg lopen twijfelen of ik haar niet beter kon laten steriliseren, want natuurlijk werd dit een aanslag op haar lichaam.
Nu is ze inmiddels ruim 6 weken niet krols geweest nadat ik haar homeopatische medicijnen heb gegeven die haar cyclus moeten reguleren. Ik heb murex purpurea gegeven. Ik weet niet 100% zeker of dit de reden is waarom ze nu een tijd lang niet krols is geweest, maar het is in ieder geval goed dat ze weer de knas heeft gekregen om weer aan te komen.
Ook heb ik op internet gelezen over Ignatia, waarmee je de krolsheid voor ongeveer een half jaar uit zou moeten kunnen stellen. Ik heb het besteld bij een reformhuis en heb het in huis, maar nog niet gegeven omdat ik al blij was met het resultaat van de murex purpurea.

Als iemand meer informatie wil kan ik dat geven. In sommige gevallen kan een van deze middelen misschien voorkomen dat een poes aan de pil moet geloven als de eigenaar haar (nog) niet wil laten steriliseren...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door