Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lessie
#411349
Hallo allemaal,

We hebben een heel vervelende week achter de rug. Onze mechelsche herder kon vanaf vorige week vrijdag bijna niet meer plassen. Om de 10 meter ging hij staan en liet dan zijn urine eruit druppelen. Hij had dit al eerder gehad maar toen was het niet zo heftig en binnen een dag weer over. Ik heb toen gedacht dat het wel de ouderdom zou zijn. Hij wordt namelijk volgende maand 12 jaar. Maar nu plaste/druppelde hij ook zodra we in de voortuin stonden. Diezelfde vrijdag zijn we naar de dierenarts gegaan. Zij kon niks afwijkends voelen maar constateerde wel bloed en een te hoog eiwitgehalte in zijn urine. Hij kreeg antibiotica. De heenweg en terugweg heeft hij ook de auto ondergeplast en ook bij de dierenarts liet hij urine lopen. Het was dat weekend een drama, 's nachts eruit. Binnen continue dweilen en steeds naar buiten. Echt heel zielig als hij je zo aankijkt van... wat is er aan de hand. Ook had en heeft hij ontzettende dorst. Maandag heb ik de dierenarts gebeld dat het nog steeds niet verbetert was. Zij adviseerde toen om een echo te laten maken. Dit moest in een andere plaats gebeuren. Op weg daarheen plaste hij weer de hele auto onder. Ook in de wachtkamer liet hij liggend op de grond alles lopen. De arts die de echo maakte zag dat zijn nieren er niet goed uitzagen. Een verkleuring van de nieren. Ook was een zwarte vlek op zijn lever te zien maar wat zijn conclusie van het probleem was, was helemaal een ernstige diagnose, een blaasverlamming. Hier was weinig aan te doen, zelf catheteriseren maar daarbij grote kans op veelvuldige blaasontstekingen. Op de terugweg naar huis werd het mijn man en mijzelf allemaal te veel en hadden we veel verdriet. Thuisgekomen wisten we niet wat we zagen. Hij deed een grote plas voor de deur! Dat heeft hij tot op heden volgehouden. We zijn gisteren weer bij de dierenarts geweest en zij weten ook niet goed wat het nou geweest is. Helaas gaat het nog niet helemaal goed met hem. Hij plast namelijk 1 keer en verder loopt hij braaf het rondje mee maar snuffelt niet en plast ook niet meer. Het gevolg daarvan is dat we hem regelmatig uitlaten en ook 's nachts rond een uur of 5 gaat hij piepen en moet hij uit. Hier in huis laat hij alleen nog wat druppels lopen. Hij eet minder goed en is dus nog steeds erg dorstig. Vrijdag heeft hij het wel droog gehouden in de auto, er zaten nog wel veel eiwitten in zijn urine. We gaan binnenkort wel 24 uur onbeperkt water geven en dan om de paar uur urine opvangen. Dat zal de dierenarts dan weer bekijken en dan maar kijken of daar nog wat iformatie uitgehaald kan worden. Het is dus een raar probleem maar wel is duidelijk dat hij niet in orde is al zegt de dierenarts dat dit plaspatroon wat hij nu heeft wel past bij een hond van 12 jaar. Misschien zijn er mensen die ook iets dergelijks hebben meegemaakt en enig idee hebben wat er nu nog met hem aan de hand is. Ook weten we dus nog steeds niet goed wat het niet goed kunnen plassen heeft veroorzaakt. Vast bedankt voor jullie reacties.
Door Lizzy
#411393
Jeetje, wat een droevig verhaal zeg.... Ik herken het, helaas voor jou, niet..... Nu heb ik wel in het boekje "Hond en Homeopathie" van Atjo Westerhuis gelezen over een hond met blaasverlamming die er weer bovenop is gekomen, maar daar staat niks bij over nierproblemen of eiwit in de urine. Maar goed, misschien dat je Atjo Westerhuis eens kunt bellen: http://www.uwdierenkliniek.nl
Door Lessie
#412575
Het is geen suiker, dat is onderzocht en inderdaad nierstenen waren niet te zijn tijdens de echo. Ook zijn prostaat zag er mooi (klein) uit. Verder geen rare dingen dus buiten zijn nieren en zijn lever. Het gaat nog steeds hetzelfde met hem. Plast 1 keer, wel iedere keer dat je hem uitlaat. Nog steeds weinig eetlust maar er gaat gelukkig wel wat in. De koekjes bij de dierenarts gingen er weer heel makkelijk in, wat is dat toch onvoorstelbaar he? In ieder geval vast bedankt voor jullie reacties. Fijn dat jullie meedenken.
Door Lessie
#417997
Onze lieve hond hebben we helaas in moeten laten slapen. Het ging echt ontzettend slecht. Hij kon niet meer opstaan zakte door zijn poten. Zat buiten in zijn eigen ontlasting en liet zijn urine continue lopen. Hij was steeds aan het brommen aan het hijgen en aan het piepen en hoe graag we ook wilde, het ging niet meer... :'( Het is echt ontzettend moeilijk, een deel van ons gezin is er niet meer... We hebben hem met 9 maanden uit het asiel gehaald en hij zou volgende maand 12 jaar geworden zijn...

Ik zie je nog aankomen
De hond van mijn dromen
Een jonge, drukke hond
Die niets wist en niet bij je komt
We leerde je wat uit en koekje was
Liefde voor ons was wat ik in je ogen las
Wat hielt je van uitgaan en van zwemmen
Je liep altijd onstuimig te rennen
Maar de tijd ging zo snel
Je werd milder, aan de riem niet meer fel
Je kreeg meer moeite met lopen
Dat je nog lang bij ons zou blijven konden we alleen maar hopen
Maar je tijd was gekomen, voor ons veel te snel
We konden niks meer voor je doen al wilde we wel
Je hebt een mooi leven gehad, bijna twaalf jaar
Je bent nu in de hondenhemel en hebt het vast fijn daar
Daar kan je weer rennen zonder pijn
Daar kan je weer die onstuimige jonge hond zijn
Lieve man, je zal altijd bij ons blijven horen
We zijn een ontzettend lieve trouwe vriend verloren
Door herder_lover
#418135
heel heel heel veel sterkte de komende tijd. Wat een ellende. Ik weet precies wat je voelt, onze hond is ook net een maand terug overleden. Heel veel sterkte voor jullie allemaal :'( :'( :'(
Laatst gewijzigd door herder_lover op ma 07 nov 2005, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door