Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door cinta
#417626
mijn hond kruising jack russel/labrador was volgens de da zeker 5 kilo te zwaar hij woog toen 17 kilo dus ben ik begonnen met zijn eten te halveren.
hij eet nu 450 gram duck per dag.
maar nu we een maand, maar nu we een maand verder zijn is hij niet afgevallen maar een halve kilo aangekomen ??? zelf vind ik dat ik hem niet nog minder voer kan geven toch? hij zit me nu al heel de dag met zijn trouwe hondenogen aan te kijken in de hoop dat hij eten krijgt.
iemand enig idee hoe ik dit beter aan kan pakken?
overigens loop ik genoeg met hem, jammer genoeg is hij nog niet oud genoeg om hem met de fiets mee te nemen, dan zou het probleem zo verholpen zijn.
denk ik zo.
alvast bedankt voor de reacties
grts cinta
Door wimk
#417630
Ik zit hier met hetzelfde probleem, ik heb een labrador van 37 kilo waar wel een kilo of 5 af mag.
Maar die krijgt nog minder te eten dan die van jou, hij krijgt maar 400 gram duck per dag.
Ik ga morgen naar de DA, ik denk en hoop dat het zijn schildklier is, want dan kan er wat aan gedaan worden.

Gr Wim & Bump
Gebruikersavatar
Door Angelique
#417631
Hoe oud is je hond. Want als hij nog in de groei is dan is het wat logischer dat hij aankomt. Daarbij kan het ook dat hij meer spieren aan het ontwikkelen is en spieren zijn zwaarder dan vet. Je kunt het beste aan zijn ribbenkast voelen of deze zonder al teveel pressie voelbaar is.

Nog minder geven zou ik ook niet doen, je kunt het (tegen het schooien) wel aanvullen met een groentemix van rauwe groenten of stukken geblancheerde groente. Gezond en het levert relatief weinig caloriën.
Door cinta
#417651
mijn hond is een half jaar, er zit wel wat vet bij zijn ribbenkast.. maar zijn taille loopt wel netjes naar binnen.
dus bij zijn buik is het niet dik. het enige wat ik hem nu nog als tussendoortje geef is wortel, spercibonen,appel en komkommer.
is daar nog iets verkeerds aan?
Door Lizzy
#417962
Ik vind eerlijk gezegd dat je op een gegeven moment niet meer minder kan gaan voeren. Je hond heeft ook een bepaalde hoeveelheid voedingsstoffen nodig.... Zelf zou ik (in jullie plaats) kiezen om een dieet zelf te gaan samenstellen en daarin zou ik vooral gebruik maken van een niet al te hoog percentage bot, mager vlees en orgaanvlees en groentes en magere zuivel voor de vulling en beslist geen koolhydraat.
Door Helen
#418714
Bij onze fox Balou hebben we nooit problemen gehad om haar op gewicht te houden. Tot een paar maanden geleden. Ze kwam opeens aan. We hebben de hoeveelheid voer met1/3 geminderd en we zijn haar voer echt gaan wegen op een digitale weegschaal. Want we voerden altijd op de gok en achteraf gezien waarschijnlijk meer dan de bedoeling was (al werd ze er tot voor kort dus niet dik van). Ook fietsen we nu wat meer. Ze is nog steeds naar onze smaak iets te vol, al kan je haar ribben nog goed voelen hoor. Maar wij zien een hond graag mooi schraal.
Onze WH van 13 maanden eet sinds ze bijna niet meer groeit ook veel en veel minder. Zij at de laatste maanden zo'n 750 g per dag en werd daar langzaamaan ook te vol van. We bouwen het steeds verder af en nu ze ongeveer 450g per dag eet gaat het eindelijk goed. We varieren haar hoeveelheid voer ook vaak. Gisteren heeft ze bijv een konijn van 750g opgegeten. Dus krijgt ze vandaag maar 200g te eten. Ook met haar zijn we trouwens meer gaan fietsen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door