Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Steph
#417129
Hallo allemaal,
een tijdje geleden had ik een mail gestuurd dat ik radeloos was met mijn epileptische hond die niets binnen hield van eten. Wel ik moet zeggen we zijn nu al 2 maand verder en met behulp van vele regeltjes lukt het nu toch aardig goed. Wij moeten hem bv: 3x per dag zijn eten geven, altijd wat warm water over gieten,... Nu zit ik wel nog met het probleem dat hij echt te mager aan het worden is, Hij krijgt nu Duck 3 x 400 gr/dag = 1200 gr, voor een hond van 50 kg. Hij is echt wel te mager nu, zijn bekken valt in en voor zo'n hond is dat al redelijk skinny. Kent iemand een caloriebom die gemakkellijk verteerd? Ga zijn eten maar heel traag stapsgewijs kunnen meerderen.
Tx
Gebruikersavatar
Door Angelique
#417363
Ik zou er wat meer spiervlees aan toe voegen en dan ook de hoeveelheid duck nog langzaam opschroeven, want 1200 gram duck houd voor een hond van 50kg niet echt over. (denk ik)
Door Lil
#417461
Wat voor een hoeveelheden staan er op de verpakking van duck? Ik vind 1200 gram voor een hond van 50 kilo echt niet veel. Ik heb vorig jaar mijn 25 kilo zware hond op vakantie 1200 gram gevoerd, omdat hij zo ontzettend mager werd. Ik moet wel erbij zeggen dat hij toen elke dag 2 uur aan het strand was en 1 1/2 uur aan behendigheid deed, maar dan nog vind ik 1200 gram niet veel klinken. Als je hond zo mager is kun je altijd proberen wat meer te voeren, misschien in vier porties als hij problemen heeft met grotere porties in een keer.
Door Dtje
#417870
Het middel is om een hond die te mager is bij zijn voer gekookte pasta te geven om aan te laten dikken. Ook voor honden die extra prestatie moeten leveren (sporten,zogen, baren...) is het goed om pasta te geven. Macaroni is makkelijker te eten voor de hond, spaghetti is leuker om naar te kijken voor ons ;D.
Groets olga
Door herder_lover
#417873
Mien schreef: Het middel is om een hond die te mager is bij zijn voer gekookte pasta te geven om aan te laten dikken. Ook voor honden die extra prestatie moeten leveren (sporten,zogen, baren...) is het goed om pasta te geven. Macaroni is makkelijker te eten voor de hond, spaghetti is leuker om naar te kijken voor ons ;D.
Groets olga
Ja of pannenkoeken dat zet ook aan (wel op hondse manier klaar maken en geen zout en suiker toevoegen). Liefst biologische maken zonder toevoeging van melk maar bv spa rood en zelfrijzend bakmeel en ei.
Door Lil
#418046
Mien schreef: Het middel is om een hond die te mager is bij zijn voer gekookte pasta te geven om aan te laten dikken. Ook voor honden die extra prestatie moeten leveren (sporten,zogen, baren...) is het goed om pasta te geven. Macaroni is makkelijker te eten voor de hond, spaghetti is leuker om naar te kijken voor ons ;D.
Groets olga
Geef liever rijst voor een wedstrijd. Ik dacht ook dat het pasta moest zijn, maar via dit forum heb ik geleerd dat het niet hoefde. Rijst helpt net zo goed en het is wat minder belastend voor de spijsvertering als macaroni of spaghetti.
Door Lizzy
#418197
Zou het niet verstandig zijn om hem extra spiervlees te geven, extra vleeskarkasjes (van lam, geit, konijn, eend, kip, etc) en vette vis enzo? Dat bevat geen koolhydraat, het verteerd beter (grote stukken vlees en vleesbot) als gemalen voer en kan toch ook aan een hond met epilepsie gevoerd worden?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door