Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door K9Jordan
#417484
Hallo allemaal,

Even een korte toelichting:
Omdat Jordan het zo goed doet op BARF en KVV wilde onze buren het ook wel voor hun duiste herder. Deze hond is 5 jaar oud en loopt al 4,5 jaar te emmeren met brokken en diarree.....
Dus ik gaf ze twee worsten carnibest mee en dat ging super (cold turkey). Meteen de volgende dag (na 4 jaar) eindelijk vaste ontlasting! Daarna weer terug op de brokken (carnibest kwam 2 dagen later) die de hond natuurlijk niet meer wilde eten ;D
2 dagen later weer overgeschakeld op carnibest. Dat ging een halve week goed en nu dus echt spuitpoep al een dag of 4.
Even terug naar de basis en alleen maar de natuurvariant gegeven en overgoten met warm water. Nog geen verbetering. Omdat de winkels dicht zijn een bak biogarde meegegeven om de darmflora wat te stimuleren. Morgen als eerste gaan ze probiotica halen.
De buurtjes zijn erg gestimuleerd om door te gaan omdat de hond verder niet ziek is en erg actief blijft en mooi glimt en heel blij is en eindelijk het voer eens zonder lange tanden opeet!!!! (en drinkt ook gelukkig nog goed!)
Hij moet ook behoorlijk aankomen want de laatste maanden is hij ruim 10 kilo afgevallen omdat hij niet wilde eten van zijn laatste soort brokken. HIj weegt nu rond de 30 kilo en is een forse herder die 40 kilo moet wegen!

Hebben jullie nog ideeen, ervaringen, aanvullingen. Hoe nu verder? Ze waren zo blij dat Loe eindelijk eens lekker kan eten en het ging zo goed de eerste dagen. Het bevreemt mij echt dat het ineens zo fout gaat na een aantal dagen uitstekend te gaan???

Oh ja nog een kleine aanvulling. De afgelopen 4,5 jaar is er continu geswitched van brokken en heeft de hond de ene pillen kuur afgewisseld met de andere anti-biotica en penicilline kuur gekregen van de DA, dus die darmflora zullen niet zo best meer zijn???
De DA heedt altijd aangegeven dat de hond een "darmaandoening" heeft. Tja.....

Ik hoop dat jullie nog goede input kunnen geven zodat ze wel vers kunnen blijven voeren!

Groetjes,
Aryanne
Door Lizzy
#417497
Ik denk dat de darmflora behoorlijk naar de knoppen is ja. Nu zou het kunnen zijn dat de hond toevallig een virusje op heeft gelopen die de diarree veroorzaakt.... Het kan ook het voer zijn, maar dan is het zeker gek dat het eerst wel goed is gegaan... Misschien is de afwisseling hem wat zwaar geworden? (vers, brokken, vers). Ik denk dat ik de voeding de komende dagen de voeding zou overgieten met gekookt water of zelfs een paar tellen zou koken. Daarna af laten koelen en er een goede probiotica bij doen. Ik vind zelf de Acidophilus van Akropharma erg goed (bij natuurvoedingswinkels te koop) en de Protexin die bij de DA besteld kan worden (en dan wel de Pro-Soluble). Ik denk dat ze dat beter de komende weken iedere dag kunnen geven.

Heb je toevallig Okugest in huis? Dat kan nu bij de diarree goede dienst doen!
Door puck
#417498
Om de hond in wat gewicht aan te laten komen, kunnen je buren hem carnibest actief geven. Met dit voer kunnen ze in korte tijd snel wat aankomen. Zie de website van carnibest.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#417500
Er heerst ook diaree bij honden, er heerst zo'n virusje waar ook mensen last van hebben. Als ze dan al een zwakke darmflora hebben heeft zo'n virus natuurlijk wel een feestadres gevonden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#417511
[quote="puck"]
Om de hond in wat gewicht aan te laten komen, kunnen je buren hem carnibest actief geven. Met dit voer kunnen ze in korte tijd snel wat aankomen. Zie de website van carnibest.
[/quote]

Ja, lijkt me een strak plan, vooral als hij nu al aan de diarree gaat.
Door K9Jordan
#417623
Lijstje voor morgen:
Acidophilus
Okugest (nee heb ik niet in huis, maar goed idee!)
Bestellen van carnibest Actief.


Bedankt voor het meedenken! Ik hou jullie op de hoogte hoe het Loe vergaat....
Door Lizzy
#417681
Zelf zou ik geen actief gaan voeren. Dat lijkt me te vet voor een hond met diarree.
Door tieneke
#417773
Voorlopig de gewone versie geven en tot de ontlasting beter wordt licht koken.
Straks als de hond goed reageert op de cb lekkere vuile pens gaan geven,is zeer goed voor de darmflora.
Hopelijk komt de hond snel weer aan,10 kilo is aardig wat :-\
Door K9Jordan
#417808
Ik heb net de buurtjes nog gesproken en ze beginnen een beetje de moed op te geven omdat de hond een historie heeft van darminfecties....
Ze gaat morgen wel meteen aan de okugest en probiotica en vanavond omdat het eruit loopt de kinderportie diacure.....

Ik dacht ook al even te wachten met aktief en het bij 1 soort eten te houden.

De darmen van de hond maken zoveel herrie dat als ze in de huiskamer tv kijken ze de hond horen borrelen in de keuken :o

Ik hoop zo dat de probiotica eea gaat verhelpen!

Oh ja en de carnibest wordt al een aantal dagen licht gekookt.....

Bedankt allemaal voor jullie input !
Door Audrina
#417850
Ze zou 'm misschien beter een tijdje op CB light kunnen zetten, ook al is de hond te mager. Dat is het minst vet.
Door jeanne
#417851
[quote="Lizzy"]
Zelf zou ik geen actief gaan voeren. Dat lijkt me te vet voor een hond met diarree.
[/quote]wilde ik ook net zeggen ;)
Door jeanne
#417853
Sil had ook altijd dan weer dun, dan weer normaal, dan weer dun.
En omdat ik hem te mager vond had ik hem ook op aktief gezet, maar daar poepte hij nog dunner van.
Dus nu heeft ie een maand probiotica gehad en poept ie eindelijk normaal.
Ik denk ook dat je beter de natuurversie kunt geven, en daar even de kook over doen. En probiotica geven.
Heel langzaam opbouwen!
De hond van mijn vriendin heeft er ook lang over gedaan om aan vers te wennen. Maar ze heeft er wel een andere hond voor terug gekregen, veel levendiger, vrolijker en hij eet weer met plezier ;)
Door K9Jordan
#418751
Ben ik weer....
De buurtjes zijn gestopt met de carnibest. Ze zijn erg geschrokken toen de hond ook bloed bij zijn ontasting kreeg (geirriteerde darmen??). Ze zijn wel doorgegaan met de probiotoca (bij de brokken), maar nu sinds gisternacht spuugt hij alles onder en is hij ook futloos....

Ik vind het echt heel erg want ik had gedacht dat de carnibest eea zou verbeteren en nu is het echt een drama....

Wat te doen? Naar de dierenarts en er anti-biotica tegenaan laten gooien?
Dagje vasten en alles tot rust laten komen?
Licht verteerbare zaken geven (gekookt????)

Ik durf niets meer aan te geven omdat ik bang ben dat alles verergerd!

Wie oh wie helpt?
Door diana
#418791
[quote="Angelique"]
Ja, lijkt me een strak plan, vooral als hij nu al aan de diarree gaat.
[/quote]

datr meen je toch niet echt he? ::)
is toch veel te vet :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door