Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tineke *
#416907
Ik heb een vraagje over Smuldier,ik heb nu kip en vlees maar dat is niet compleet.Ze krijgen dit 's morgens wat kan ik daarbij geven,moet daar nog ander vlees bij?

Tineke
Door Syllie
#416935
Ik weet niet wat je honden normaal gesproken eten, maar de maaltijd hoeft niet altijd compleet te zijn, tenminste dat is wat ik hier geleerd heb ;) Maar je kunt het heel goed aanvullen met bijvoorbeeld, groentenmix, rauw eitje of een beetje biogarde.
Laatst gewijzigd door Syllie op za 05 nov 2005, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door herder_lover
#417286
Ja ik heb hier ook Smuldier gevonden. Ernaast lag "hondenvlees" waarvan ik maar even aanneem dat ze vlees vóór honden bedoelen ??? maar ik weet niet wat daar allemaal inzit (lijkt op heel fijn gehakt met witte stukjes) dus dat durf ik neit echt aan.
Als ik nu een paar dagen in de week Smuldier geef, bv 's ochtend 1 bak met wat ei erdoor en 's avonds bv. smuldier met groetenmix. Dit bv 4 dagen, en dan 3 dagen echt rauw met groetenmix en dan geit, kippenpoten, kippenvlweugels, nekken, ossenstaart, vis ofzo iets, is dat dan voldoende? Uiteraard met botten en graten :D

Krijgt ze dan voldoende binnen?
Door Nelly
#417567
Er is ook smuldier kompleet hoor. Geef ik ook regelmatig, naast de bibi en wat ik zo zelf bij elkaar frutsel.
Door tieneke
#417777
[quote="herder_lover"]
Ja ik heb hier ook Smuldier gevonden. Ernaast lag "hondenvlees" waarvan ik maar even aanneem dat ze vlees vóór honden bedoelen ??? maar ik weet niet wat daar allemaal inzit (lijkt op heel fijn gehakt met witte stukjes) dus dat durf ik neit echt aan.
Als ik nu een paar dagen in de week Smuldier geef, bv 's ochtend 1 bak met wat ei erdoor en 's avonds bv. smuldier met groetenmix. Dit bv 4 dagen, en dan 3 dagen echt rauw met groetenmix en dan geit, kippenpoten, kippenvlweugels, nekken, ossenstaart, vis ofzo iets, is dat dan voldoende? Uiteraard met botten en graten :D

Krijgt ze dan voldoende binnen?
[/quote]
Volgens mij krijgen ze dan alles binnen ;)
Misschien s'morgens een maaltijd smuldier(of zelf aanvullen) en s'avonds een heerlijke barfhap?
Jij gaf toch hoofdzakelijk barf?
Dan zou ik persoonlijk geen kvv meer geven,met de grotere botten etc genieten ze ook zoveel meer :P
Door herder_lover
#417820
ja ik geef mn Barf, maar zo nu en dan kant en klaar is ook wel makkelijk ;D
Buiten dat weet je hier gewoon nooit van te voren wat er in de winkels ligt. EN ook teveel inslaan is hier niet echt een optie. Mijn vriezer is wel groot, maar je hebt ook regelmatig stroomstoringen....en dan is het daaaaaaaaaaaaaaaaaaaag vlees!
Door tieneke
#417827
[quote="herder_lover"]
ja ik geef mn Barf, maar zo nu en dan kant en klaar is ook wel makkelijk ;D
Buiten dat weet je hier gewoon nooit van te voren wat er in de winkels ligt. EN ook teveel inslaan is hier niet echt een optie. Mijn vriezer is wel groot, maar je hebt ook regelmatig stroomstoringen....en dan is het daaaaaaaaaaaaaaaaaaaag vlees!
[/quote]
Schiet niet echt op zonder stroom he?
Dacht dat het een barfparadijs is bij jullie ;)
Hier in Tsjechie ligt er echt nergens iets van kvv in de supermarkt of dierenzaken :-X
Blij dat ik volledig barf met mijn nollebakmonsters!
Weet nog goed dat wij eind april voorgoed vertrokken naar Tsjechie en ik echt nergens verse vuile pens kon kopen,na eindeloos speurwerk en vragen konden we verse vuile onafgespoelde pens kopen,vlak bij het pension in de buurt waar we toen woonden ;)
Door herder_lover
#417871
barfparadijs? Nee een gewoon paradijs ;D. Nah, vlees is niet duur hier, maar meer het soort mager he (kogelbiefstuk, rundergehakt kosten nog geen 5,50 gulden per kilo). Ik moet op zoek naar een slachterij en de kippenfarm. Vis hebben ze hier (grote tonijn voor nog geen 15 gulden incl. kop) genoeg. Maar KVV matig en altijd afwachten wat ze hebben ;D
En als ik mijn vriezer volstop met vlees, en KVV en de stroom stopt... dan is het toch allemaal alsnog vrij duur zeg maar ;)
Smuldier is hier meestal wel te krijgen (1,40 gulden, dus wel duurder dan in NL) maar van andere KVV hebben ze hier echt nog nooit gehoord hoor :o
Door Lil
#418032
Ik weet niet wat er in smuldier vlees zit, anders moet er misschien nog wat van orgaanvlees bij als het alleen maar spiervlees is. en nog wat groentemix.
Laatst gewijzigd door Lil op ma 07 nov 2005, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#418052
In smuldier compleet zit zat orgaanvlees.
Spiervlees zal er wel haast niet in zitten,is veels te duur.
Door Tineke *
#418063
Ik geef nu in ieder geval de gfm bij de smuldier.Volledig krijgen ze al met bibi,rodi en barf dus een tekort zullen ze dan niet zogauw oplopen denk ik.

Tineke
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door