Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door the dude
#415824
Sinds wij BARFen word paco steeds kieskeuriger met eten enkele voorbeelden:

- hij eet geen hondenkoekjes meer van andere mensen dan ik en mijn vriendin (en dan van ons ook lang niet altijd) Zelfs in de dierenwinkel niet daar hebben ze alle koekjes al geprobeerd, hij moet ze niet
- als paco Rodi compleet met groenten krijgt eet hij alles op behalve de erwten die erin zitten
- bij de uitlaat plek ligt vaak brood (voor de eendjes) sommige honden vallen hier echt op aan (met hysterische baasjes erachteraan) maar paco haalt zijn neus er niet voor op, laatst heeft hij er zelfs op gepoept :D

Hebben jullie dat ook met de honden ?
Door Lizzy
#415825
Ik wou dat ik dit had met mijn honden....... :(. Die van mij zijn net vuilnisbakken en vreten alles op wat maar een beetje eetbaar is (en waarvan ik regelmatig vind dat het helemaaaal niet eetbaar is...).
Door Audrina
#415835
Mijn 2 teven zijn ook net wandelende pedaalemmers en (vr)eten alles wat je ze geeft, vooral de jongste. Alhoewel ze die erwten uit Rodi ook altijd lieten liggen toen ik dat nog voerde.

Mijn reu is een enorme pietlut en die haalt bijna overal zijn neus voor op. Kip is niet goed, ander gevogelte ook niet, vlees van een ouder rund is niet goed, konijn is niet goed, geit is 9 van de 10 keer niet goed. Lamsvlees is het enige waar ie niet moeilijk mee doet (ja en paardenpoep :-X :-X :-X ).
Door Sofie
#416037
Lady is zelfs nog erger geworden....vreet nog meer vuil van straat,...Laatst was ze pasta aan het eten :o ...mensen hadden ergens achter een boom een grote berg gekookte pasta weggesmeten...natuurlijk had ze dat gevonden...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#416145
the dude schreef: Sinds wij BARFen word paco steeds kieskeuriger met eten enkele voorbeelden:

- hij eet geen hondenkoekjes meer van andere mensen dan ik en mijn vriendin (en dan van ons ook lang niet altijd) Zelfs in de dierenwinkel niet daar hebben ze alle koekjes al geprobeerd, hij moet ze niet
- als paco Rodi compleet met groenten krijgt eet hij alles op behalve de erwten die erin zitten
- bij de uitlaat plek ligt vaak brood (voor de eendjes) sommige honden vallen hier echt op aan (met hysterische baasjes erachteraan) maar paco haalt zijn neus er niet voor op, laatst heeft hij er zelfs op gepoept :D

Hebben jullie dat ook met de honden ?
Hier ook wel hoor, brokjes op shows worden finaal genegeerd. De rodi erwten hebben ze nooit gegeten en bij een paar zie je bij hun gewone eten dat als iets niet lekker gevonden wordt ze dat gewoon uit de bak kiepen. Droog brood is te min.
Maar laatst bij de oogarts kregen de 2 gekeurden een brokje aangeboden en was meneer Gutteling bijna z'n vingers kwijt. Stomme beesten, weten je altijd weer voor l*l te zetten. (ik zei: dat lusten ze niet ::) )
Gebruikersavatar
Door sylvia
#416148
Angelique schreef: Hier ook wel hoor, brokjes op shows worden finaal genegeerd. De rodi erwten hebben ze nooit gegeten en bij een paar zie je bij hun gewone eten dat als iets niet lekker gevonden wordt ze dat gewoon uit de bak kiepen. Droog brood is te min.
Maar laatst bij de oogarts kregen de 2 gekeurden een brokje aangeboden en was meneer Gutteling bijna z'n vingers kwijt. Stomme beesten, weten je altijd weer voor l*l te zetten. (ik zei: dat lusten ze niet ::) )
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Hier vinden ze brokjes ook superlekker ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#416157
sylvia schreef: ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Hier vinden ze brokjes ook superlekker ;D
Broer weigert ALTIJD brokken en dus weet (wist ::) )ik ook precies wanneer ik met de neus in de lucht kan
zeggen dat ze dat niet moeten. >:(
Volgende keer zeg ik dan wel weer dat hij daar vlekjes van krijgt ::)
Door Doedels
#416181
Hier gaan ze steeds meer gezond hondenvoer als eetbaar herkennen en ongezonde dingen worden steeds meer genegeerd. Brood op staat wordt aan gesnuffeld en met rust gelaten. Vroeger werd het heel snel verslonden. Gisteren heb ik een hele nacht een soepstengel laten liggen. Die is onaangeroerd gebleven. Vroeger was die gejat zodra ik mijn hielen lichtte.
Door Robert Koncarevic
#416261
Sari is er ook zo één. Nu vindt hij dit lekker, en een week later moet hij het niet meer. Eerst at hij brood van de vogeltjes op, maar nu haal hij z;n neus er voor op.

Ik heb een tiental beloningssnoepjes voor Sari. Want meneer wil niet steeds de zelfde snoepjes.
Door Ike
#416480
Hier ook zo'n raar geval, brokken moet ie beslist niet meer, gedroogde pensstaafjes (uit de dierenwinkel ) moet is niet evenals die geperste buffelhuid dingen uit de winkel, hondenkoekjes...bahhhh, heb net een eitje geprobeerd met een beetje hutkase....heeeeeerlijk, een spierinkje (sardientjes waren op )heeeeeeeeerlijk, het lijkt wel of Ike idd al wat vers is geweldig vind en al wat met "chemisch"te maken heeft z'n neus voor optrekt, we beginnen net met zelf samenstellen maar ben nog niets tegen gekomen wat ie niet moet!
Door MarijeJoanne
#417596
Aan het eind van een dierenartsbezoek vraagt de dierenarts (of de assistente) steevast of hij een snoepje mag.
Heb ik Gizmo bij mij, o jawel hoor, maar hij eet het niet.
Toch nog even proberen dan ::), maar nee, Gizmo ruikt er aan en gaat weer verder met de geurtjes onderzoeken in de spreekkamer.

Nu moet ik wel zeggen dat hij dit ook al deed toen hij nog brokken at, en dat hij hetzelfde snoepje thuis wel opat.
Een vriendin van mij wou hem eens een koekje geven (niet thuis dus), zelfde verhaal, ruiken en verder snuffelen.
Toen ik het hem wou geven, moest hij even denken maar uiteindelijk heeft hij het toen wel opgegeten.

Verder was hij altijd een ontzettende kieskeur op brokken (Gizmo en brokken, drama de ene keer, andere keer was het vooruit, moet toch wat eten), nu op vers is dat heel anders.
Het zette zich nog wel even voort toen we net begonnen waren met vers (en dan vooral Barfonderdelen,want kvv ging erin als zoete koek), maar nu eet hij zo ongeveer alles wat ik hem voorschotel.
Andere plekken dan thuis is nog maar altijd de vraag, ligt er ook aan wat het dan is 8).
Brokje bij de Da pakt hij nog steeds niet aan ;D.
Vroeger op cursus had ik niks bij mij, geen speelgoed, want daar keek hij toch niet naar om, en ook geen lekkers, want dat pakte hij toch niet aan.
Tegenwoordig gebruik ik als beloning een stukje kaas of wat Rodi-worst.
Misschien niet het gezondst, maar hij pakt het tenminste aan en ziet het zodoende als beloning.

Over Max kan ik kort zijn, hij pakt van alles aan, waar hij ook is 8). Toen op brok en nu op vers.
Door Debora
#417686
Ik heb een heel beleefde hond, die pakt netjes het koekje aan en legt het dan elders neer. Maar dat zijn toch wel uitzonderingen hoor. Meestal vreet ze namelijk alles wat haar voor haar bekkie komt ;) Inderdaad ook pasta of rijst wat andere mensen neer hebben gekieperd in het park >:( of mensenpoep >:( :-X
Heel soms als ik naar de supermarkt ga, neem ik haar mee, dan moet ze even buiten wachten. Ooit heb ik toen zo'n groen kauwstaafje gevonden, die lag voor haar op de grond. Leuk van die mensen die zomaar je hond proberen te voeren ::) Gelukkig moest ze het niet :)
Door tieneke
#417802
Goh fijn zo'n hond ::) ::)
Hier vreten ze alles wat los en vast zit :-X
Zelfs een lasbril vreet Tinus half op,vanmorgen ging hij de paardenstal in en maalde het ding finaal in stukken.
Door Sofie
#417890
Debora schreef: Heel soms als ik naar de supermarkt ga, neem ik haar mee, dan moet ze even buiten wachten. Ooit heb ik toen zo'n groen kauwstaafje gevonden, die lag voor haar op de grond. Leuk van die mensen die zomaar je hond proberen te voeren ::) Gelukkig moest ze het niet :)
Arrgghh zulke mensen heb ik niet graag! Net zoals die mensen die als ze bij je thuis op bezoek komen en je zegt: niets geven van tafel en doen ze het toch in het geniep....gggrrr....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door