Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#417662
even een domme vraag misschien: maar wat zijn nu precies die eendagskuikens? Ik lees hier overal dat ze gegeven worden. Maar wat zijn het nu precies? Hebben ze nog veren enzo als je ze geeft? Waar haal je die? Hoeveel geef je ervan en hoevaak? Moet je nog dingen ervan verwijderen (snaveltje??).
Hoe zien ze eruit? Nouja, korton: vertel me iets over die beesten... Ze zijn wel dood als je ze geeft ;D?
Door Sylvi@
#417672
Het is dus een kuikentje van 1 dag oud, die meteen is 'dood gemaakt'.
Je kan ze kopen in de dierenwinkel (vriesvak).
Mijn katten eten ze helemaal op, 1 hond eet het niet en de andere met lange tanden, heb ze het nog maar 1 keer aangeboden omdat het niet zo'n succes was.

Zo ziet het er uit ;D

Afbeelding


Voor meer foto's van hoe mijn kitten van een maand of 5 een kuikentje eet ;D
http://weblog.shannado.nl/article.php?story=20051017145211107
Door Marieke
#417674
Eendagskuikens zijn haantjes van 1 dag oud. Ik voer ze alleen aan mijn katten, mijn hond eet ze niet namelijk. Dan verwijder ik niks, ik ontdooi ze en gooi ze in de tuin. De katten eten dan waar ze zelf behoefte aan hebben. Vaak eten ze de kuiken in zijn geheel, ik vind nooit iets terug.

Owja, en het is mij opgevallen dat ze "gevuld" zijn met eigeel. Weet iemand hoe dit zo is? Darminhoud van eigeel? Is dat ook normaal?


ps. die foto's zijn gaaf sylvia! mijn katten spelen er ook eerst mee, hihi
Laatst gewijzigd door Marieke op zo 06 nov 2005, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sylvi@
#417676
Bedankt :) Dit was de eerste keer dat hij een kuikentje kreeg ;D

Dat van dat eigeel was mij idd ook opgevallen :)
Door herder_lover
#417680
dus er zijn honden die ze niet eten? Hmm, heb geen kat dus als ik ze koop heb ik er niets aan. Kan aan zwerfkatten geven natuurlijk (bij de buren voor de deur ;D).
Zien er eigenlijk te lief uit om op te eten :D. Weet niet of ze het hier hebben in dierenwinkels, had ze in NL trouwens ook nooit bij mijn dierenwinkel gezien hoor. En worden die beesten expres doodgemaakt? Waarom dan? En ik kan hier wel eens informeren we hebben een kippenfarm in de buurt...
Door Debora
#417682
Mijn hond keek me ook al aan of ik gek geworden was....ook logeetje, normaal een vreetzak, wilde het niet. 2 van mijn katten echter vinden het heerlijk. De jongste speelt er meestal eerst mee ;D En ja, ze worden helemaal opgegeten. Het is mij ook al opgevallen dat ze nog eigeel bevatten.
Heb de eerste paar keren dat ik ze gaf de hele tijd sorry gezegd tegen de kuikentjes :-[
Heb je ze al gekocht? Ik geloof dat reigers en ooievaars ze anders ook wel lusten hoor :P
Door Lizzy
#417687
Volgens mij voeden de kuikens in het ei zich met ei(geel) en vandaar dat je dat tegen komt. De kuikens worden geboren en gesext. De mannetjes zijn 'zinloos' en worden verdronken of vergast en de vrouwtjes worden legkip..... Erg wreed, maar zo liggen de zaken.....
Door boskat
#417692
brrrrr erg zielig hoor.de katten hebben hier paar keer eendagskuikens aangeboden gekregen ,speelden er wel mee ,maar eten niet en ik had nachtmerries van die dingen in mijn koelkast,maar niet weer dus:-)
Door Dtje
#417701
sylvi@ schreef: Het is dus een kuikentje van 1 dag oud, die meteen is 'dood gemaakt'.
Je kan ze kopen in de dierenwinkel (vriesvak).
Mijn katten eten ze helemaal op, 1 hond eet het niet en de andere met lange tanden, heb ze het nog maar 1 keer aangeboden omdat het niet zo'n succes was.

Zo ziet het er uit ;D

Afbeelding


Voor meer foto's van hoe mijn kitten van een maand of 5 een kuikentje eet ;D
http://weblog.shannado.nl/article.php?story=20051017145211107
Wat een leuke foto's, maar vooral wat een geweldig mooie kat!!
Groets Olga
Gebruikersavatar
Door sylvia
#417713
Hier eten de katten het en Pleunie vind ze ook heerlijk.
Je geeft ze kompleet met voeten en snavel.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 06 nov 2005, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door herder_lover
#417735
Lizzy schreef: Volgens mij voeden de kuikens in het ei zich met ei(geel) en vandaar dat je dat tegen komt. De kuikens worden geboren en gesext. De mannetjes zijn 'zinloos' en worden verdronken of vergast en de vrouwtjes worden legkip..... Erg wreed, maar zo liggen de zaken.....
aha, ja dat is ergens wel logisch. Nouja, ik bedoel, als ze legkippen willen, heb je niet veel aan al mannen he ;)
zielig dat wel, maar dan hebben ze toch nog hun nut als onze dieren ze eten ;)
Kan je ze ook aan puppies geven? Jonge pups bedoel ik dus... Dan heb ik twee kansen dat het opgegeten wordt (als ik ze al ergens kan vinden hoor)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#417738
herder_lover schreef: aha, ja dat is ergens wel logisch. Nouja, ik bedoel, als ze legkippen willen, heb je niet veel aan al mannen he ;)
zielig dat wel, maar dan hebben ze toch nog hun nut als onze dieren ze eten ;)
Kan je ze ook aan puppies geven? Jonge pups bedoel ik dus... Dan heb ik twee kansen dat het opgegeten wordt (als ik ze al ergens kan vinden hoor)
Ja hoor die kun je ook aan pups en kittens geven. De kittens op de foto aten ze al met 6 weken.
Door herder_lover
#417818
oke, dan ga ik op zoek naar de kuikens, kan maar weten waar ik ze kan kopen he?
En Syl, wat heb jij een leuk smiley onder je naam staan!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door herder_lover op zo 06 nov 2005, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#417823
herder_lover schreef: oke, dan ga ik op zoek naar de kuikens, kan maar weten waar ik ze kan kopen he?
En Syl, wat heb jij een leuk smiley onder je naam staan!

Afbeelding
Ja hahahaha even een madeliefje snuffelen ;D ;D ;D

Van Angelique gejat ;D ;D ;D ;D
Door tieneke
#417829
sylvia schreef: Hier eten de katten het en Pleunie vind ze ook heerlijk.
Je geeft ze kompleet met voeten en snavel.

Afbeelding

Afbeelding
Ja dat is wat voor mijn poesies :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door