Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ursula.v.gelder
#417299
Nou vandaag was de eerste echte barf dag voor lodewijk...kon het niet laten om meteen van alles te gaan halen en uit te proberen.
Hij kreeg de laatste 2 weken al af en toe stukjes vlees van wat ik voor ons zelf ging klaar maken, en wat blijkt tot nu toe heeft meneer geen enkele verkeerde reactie. :) (in brok was hij alergisch voor rund maar met vers nu nog geen reactie gezien)

zoals ik al zei...lekker wezen shoppen.
runderlappen, lamsvlees met stukken bot, lams lever, kippenbouten...en een scholletje.

vanmorgen had hij nog een klein beetje kvv gehad als maagvulling, en vanmiddag een lams"koteletje" met veel vlees, hij wist zich geen raad ;D, hoe moest hij dit nu doen, waar zijn die hap klaren brokken nu...??? moet ik zelf scheuren???...een beetje likken eraan, en verder kwam hij niet, dus ben ik er met de snijplank naast gaan zitten en heb er een paar stukjes afgesneden, en gevoerd. en heb hem lekker verder laten tobben met het bot, nou dat tobben viel wel mee, hij had het ineens door... denk dat hij er geen 5 min. over heeft gedaan.

Voor de kat had ik ook een visje meegenomen (weet niet meer welke, maar die kreeg het niet door, die heeft eigenlijk altijd maar een beetje lopen viezerikken met vlees enz. maar uiteindelijk eet hij het niet op... dus toen Lodewijk klaar was en naar binnen kwam, was het hap slik weg, weg visje ;D

Kon het niet laten om voor het avondeten de helft van de schol te geven met nog een restje van dat andere visje. nou de schol vond hij iets minder (niet qua smaak maar volgens mij meer qua structuur) maar heeft het wel netjes opgegeten.

Ik ben helemaal gelukkig dat hij niet zo moeilijk doet. Ik was er een beetje huiverig voor omdat ik door de oude stempel vroeger nooit rauw vlees aan de honden gaf.

en toen ik hem 3 weken geleden een stukje elandvlees gaf, moest hij dat niet (en het was zoooo lekker ;D )
maar alles gaat dus tot nu toe goed.

Jetteke vind de kvv heerlijk en doet het er tot nu toe goed op...ze loopt wel iets strammer vandaag maar dat heeft ze wel vaker zomaar en zal de reden daarvan zeker niet bij kvv leggen.
vanavond heeft ze kvv met runderriblap gehad...smullen ;D


Nu had ik voor morgen kippenbout en lams lever klaar liggen...ben benieuwd of hij dat lekker vind.
Door Borke
#417320
Het is zo spannend en opwindend om nieuwe dingen te geven en langzaam leer je zo wat je hond wel en niet lekker vindt.

Bij Borke maakt de structuur van vis/vlees/bot een verschil in smaak, hele harde en glibberige dingen vindt hij niet lekker, maar harde botten weer wel (is het te hard, dan laat hij dat liggen).
Door herder_lover
#417638
Dara kreeg van de week voor het eerst geitenvlees, wist ze ook niet wat ze ermee moest. Mocht het niet afpakken, maar ze likte er maar wat aan. Terwijl ze echt wel gewend is aan rauw hoor, maar nog nooit geit. Dus proeven wat ze eten doen ze dus wel degelijk ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door