Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door henkna
#416927
Hallo,

Al geruime tijd heeft onze eng. springer last van het volgende:

Sinds 2 maanden heeft Sjuul last van hot spot.

Eerst op zijn linkerbil, het begon met een klein plekje en door likken en krabben werd de plek steeds groter.

Daarna kreeg Sjuul op diverse andere delen ook deze plekken.

We hebben het volgende al geprobeerd.



Bij de dierenarts heeft hij diverse antibiotica gekregen, crèmes, tabletten, injecties.

Ook een middel voor onderhuidse parasieten tegen te gaan.

Als we weg gaan doen we hem een kap om het hoofd zodat hij niet kan blijven bijten/krabben.

Ook heeft hij nu diverse kleine korstjes op zijn anus gekregen, hiervoor ga ik dinsdag weer naar de dierenarts.



Op dit moment zijn we aan het testen d.m.v. ander voer of het misschien daaraan ligt. Hij krijgt nu hypoallergenic brokken van Royal Canin.

Het kan echter enkele weken duren om te zien of er dan verbetering in zit. Verder mag hij geen ander voedsel eten.



Mocht dit ook niet helpen dan zijn er nog twee opties: bloedonderzoek en een allergietest.



We worden er langzaam een beetje mismoedig van daar we nog steeds geen echte oplossing hebben gevonden.

Hopelijk kunnen we na enkele weken verbetering zien na gebruik van de dieet brokken.



Mijn vraag is of men dit bekend klinkt, en of er misschien een tip voor ons is wat we nog meer/anders kunnen doen.

We hopen in iedergeval snel resultaat te krijgen zodat Sjuul niet meer zoveel last heeft van jeuk.



Hopende op een reactie,

H Nagelmakers
Gebruikersavatar
Door sylvia
#416981
Ik zou die brokken in de kliko gooien en overstappen op een compleet vers voer

www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm
www.prinspetfood.nl
www.rodipetfood.nl
www.doggyfood.nl/index.html (Runner)
www.diervoeding.com (Smuldier)


HIn brokken zit zoveel rotzooi en de makkelijkste manier om het eruit te gooien is via de huid. Als je dat gaat onderdrukken gaat het lichaam andere wegen zoeken om van het gif voor het lichaam af te komen en ontwikkelen zich andere vaak nog ernstigere klachten.
Het best wat je dus kunt doen is het lichaam van brandstof voorzien waar het ook voor gemaakt is en voor de hond is dat rauw vers vlees en bot . Je gooit in je benzine auto toch ook geen diesel.
#417001
weggooien die dure rotzooi en overgaan op barf of kant en klaar vers vlees. Van de laatste heeft Sylvia zo een beetje alle links al voor je neergezet. Ik zou zeggen kijk hier eens in de bibliotheek en via de zoekfuntie kan je zoeken op jeuk. Je zult terug vinden dat er meerdere mensen met min of meer dezelfde ellende zaten en sinds hun honden vers krijgen de problemen als sneeuw voor zon verdwenen ;) Mijn eigen honden krijgen Carnibest en 2 keer in de week een vleesbot of penslappen of runder/lamshart.

Succes ermee.

Cindy
Door margreet
#417425
Ja zoals al gezegd,probeer eens vers,bij onze honden heeft het hel goed geholpen en hebben ze steeds minder last van hotspots en zeker de middelste hond,is er erg door opgeknapt.
Door getomaci
#425199
Hoi,
Ik weet niet of je er al uit ben wat het is,maar laat hem is op zijn schildklier testen oftewel het bloed nakijken.Dat was bij mijn hondje het probleem.
En kwam daar veel te laat achter.
Grt A.J
Door Femke
#425393
henkna schreef:
Hallo,

Al geruime tijd heeft onze eng. springer last van het volgende:

Sinds 2 maanden heeft Sjuul last van hot spot.

Eerst op zijn linkerbil, het begon met een klein plekje en door likken en krabben werd de plek steeds groter.

Daarna kreeg Sjuul op diverse andere delen ook deze plekken.

We hebben het volgende al geprobeerd.



Bij de dierenarts heeft hij diverse antibiotica gekregen, crèmes, tabletten, injecties.

Ook een middel voor onderhuidse parasieten tegen te gaan.

Als we weg gaan doen we hem een kap om het hoofd zodat hij niet kan blijven bijten/krabben.

Ook heeft hij nu diverse kleine korstjes op zijn anus gekregen, hiervoor ga ik dinsdag weer naar de dierenarts.



Op dit moment zijn we aan het testen d.m.v. ander voer of het misschien daaraan ligt. Hij krijgt nu hypoallergenic brokken van Royal Canin.

Het kan echter enkele weken duren om te zien of er dan verbetering in zit. Verder mag hij geen ander voedsel eten.



Mocht dit ook niet helpen dan zijn er nog twee opties: bloedonderzoek en een allergietest.



We worden er langzaam een beetje mismoedig van daar we nog steeds geen echte oplossing hebben gevonden.

Hopelijk kunnen we na enkele weken verbetering zien na gebruik van de dieet brokken.



Mijn vraag is of men dit bekend klinkt, en of er misschien een tip voor ons is wat we nog meer/anders kunnen doen.

We hopen in iedergeval snel resultaat te krijgen zodat Sjuul niet meer zoveel last heeft van jeuk.



Hopende op een reactie,

H Nagelmakers
misschien een stomme vraag hoor, maar zijn de anaalklieren nagekeken?
En dat middel voor onderhuidse parasieten, wat was dat voor middel? En zijn die parasieten ook werkelijk geconstateerd?

Ik zou een hond met huidklachten persoonlijk geen chemische middelen geven. Dikke kans dat het alleen maar erger wordt, het gif moet toch via een bepaalde weg het lichaam weer verlaten.

Ook mijn tip is: Overzetten op rauwe/verse voeding. Houd er rekening mee dat de klachten kunnen verergeren in het begin (ontgiftingsverschijnselen)
Door Red_Hunter
#426969
Dit lijkt erg op waar mijn hond op dit moment last van heeft.
Hij heeft altijd al op vers gezeten dus dat kan het niet zijn.
Hij had een paar weken geleden ineens een hotspot precies bij zijn navel. Later (of tegelijk, weet ik niet precies meer) zat ook zijn borstkas vol met korsten. Hij heeft zalf gehad voor de hotspot en pilletjes tegen bacteriele infecties voor de korsten.
Ik had namelijk zelf het idee dat de korsten waren ontstaan nadat hij door een bepaalde plant had gelopen, volgens mij groot hoefblad.
De korsten en de hotspot waren binnen een week weg, maar nu begon hij te bijten op zijn kont. Zijn anaalklieren bleken vol te zitten en zijn leeggemaakt, maar nog blijft hij maar naar zijn kont kijken en af en toe bijten, al is het wel veel minder geworden. Af en toe zie ik ook weer een korst op zijn bostkas en gisteren ook op zijn rug. Een mooi ronde korst en toen ik de kost er af haalde was het een ronde kale plek, want al zijn haren gingen mee.

Ik vind het vreemd dat deze dingen allemaal tegelijk of bijna tegelijk gebeurde en denk dat het toch iets met elkaar te maken moet hebben of hij overal vuil uit zijn lichaam gooit, huid, kont, navel en nog vergeten ook klapperende oren, hoe zou dit nu allemaal ineens kunnen komen? en belangrijker wat zou ik er aan kunnen doen? Een leemkuurtje misschien of hebben jullie nog andere ideeen?

Groetjes Trudie
Door Sas
#427036
Buiten alle voedertips wil ik je nog het volgende meegeven:

rondom de hot spot kaalscheren en heel dun (2 keer per dag) rozen olie (weleda) opbrengen, hierdoor krijgt de huid kans te herstellen!

Verder niet te veel chemische middeltjes, kijk eens bij Animal Plus in het assortiment. Shampoos op basis van esoterische olie, ook verkrijgbaar als jeukstillende versie
Door cholwyn
#427776
Wat ook helpt tegen de jeuk is appelazijn, [ te krijgen bij reformwinkels] in een plantenspuit doen en een paar keer per dag op de plek sproeien, is ook goed voor parasieten aangezien vlooien etc niet van zuur houden, het proberen waard.
Ik heb het uitgeprobeerd en het werkt fantastisch.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door