Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jose
#41654
Hoi hoi
Ik kom er even met mezelf niet uit. Op brokken aten die twee van ons ongeveer tussen 4 en 7 in de avond. Dit ging gepaard met spelen en rennen een paar brokken en weer spelen. Tussen 4 en 7 en over het algemeen de hele avond als het baasje thuis is zijn ze het meest actief. Maar nu lees ik veel over uitbuiken en rust naar het eten. Wat is dan wijs om de maaltijden van vers gewoon op deze tijden tussen 4 en 7 te houden of te verdelen over de dag in twee keer, of het op een vroeger tijdstip te geven. Wel is me op gevallen dat ze na de verse maaltijd liever toch gaan liggen. Altans ze waren de helf rustiger de eerste avond. Maar eigenlijk vinden wij het wel gezellig al die rumoer in huis in de avond en dat ze overdag wat meer rustig zijn, kun je gerust een uurtje van huis. Maar als we in de avond met ons twee weg moeten dan verlegde we altijd de speel en voer tijd en dan zijn ze in de avond rustiger. Hoe kan ik daar het beste nu dan de voer tijd op aan passen. Later op de avond pas gaan geven bv na 8 uur. Of liever vroeger bv 12 uur in de middag dan hebben ze nog tot 4 om de boel te laten zakken, al hoewel ik geen vaste wandel tijden heb, vind dit dus heel moeilijk. Wie heeft hier over advies.
Groetjes jose
Door Ordell
#41665
Je zou het tijdstip gerust kunnen verschuiven naar net voor het slapen gaan. Dan gaan ze omdat iedereen naar bed gaat vanzelf slapen en zijn dan vanzelf rustiger.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#41670
Ik geef het gewoon wanneer het mij het beste uitkomt.
Ze krijgen 1 x per dag,de ene keer is dat smiddags dan als ik met ons eigen eten bezig ben (als dat opstaat) of na het eten als ik heb afgeruimd,en soms ook s´avonds laat. Ik merk niet aan mijn honden dat ze actiever zijn na het eten ze zijn heel gelijkmatig in energie gebruik.
Door Helen
#41692
Bij mij vreet ze sowieso het eten direct op, maar als dat niet zo zou zijn zou ik het weghalen, want ik zou niet willen dat het zo lang stond. Het is direct alles eten of niet... ;D


groetjes Helen
Door Jose
#47462
Is er iemand van jullie die de honden niet op vaste tijden eten geeft. Twee keer daags. En het liefst na activiteit dus wandelen spelen enz. En kijken jullie dan naar de tijd die tussen de maaltijden zit. Dus de aan gegeven acht uur.

Voorbeeld wandelen en spelen om 3 uur en dan eten. Zelfde om 8 uur in de avond. Volgende dag wandelen en spelen om 12 uur en dan eten en om 6 uur in de avond.
Door sharpie
#47476
Is er iemand van jullie die de honden niet op vaste tijden eten geeft. Twee keer daags. En het liefst na activiteit dus wandelen spelen enz. En kijken jullie dan naar de tijd die tussen de maaltijden zit. Dus de aan gegeven acht uur.
Voorbeeld wandelen en spelen om 3 uur en dan eten. Zelfde om 8 uur in de avond. Volgende dag wandelen en spelen  om 12 uur en dan eten en om 6 uur in de avond.
geplaatst door: Helen
Ja, ikke. ;D

Ik kijk alleen niet naar de tijd die er tussen de maaltijden zit, ik geef ze 2 keer per dag eten en gewoon wanneer het uitkomt, alleen ik zorg wel dat ze niet met een volle maag naar buiten gaan.
En ik geef ook geregeld nog tussendoortjes erbij.
Door Jose
#47483
Wat ben ik toch gelukkig met jou sharpie. Jij weet overal wel raad op. En idd niet naar eten wandelen en zo dan ff lekker uitbuiken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door