Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door SabenJin
#416457
Hebben jullie de pup direct op vers vlees gezet of toch eerst brokken? omdat je toch ook vaak wat brokken van de fokker meekrijgt.
Laatst gewijzigd door SabenJin op vr 04 nov 2005, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#416460
Direct op vers overgezet. Ted was 7 maanden toen ze hier kwam, Sophie 13 weken. Beiden stonden voor die tijd op brokken en beiden hebben geen problemen gehad met de Cold Turkey methode...


(Hoezooooooo, ga je een pup nemen????? :))
Door geer
#416472
[quote="SabenJin"]
ja de plannig is volgend jaar :) :)
[/quote]
Owwwwwwwwwwwww....leukleukleuk! En? Wat wordt het 'er voor eentje'??
Door Lizzy
#416475
:-X :-X :-X

Ik mag niet mee doen..... ik voer geen versvlees.....

Ahhh, mag ik mee doen met deze vraag? Please?

Ik wilde persee een pup die vers kreeg bij de fokker (en nooit brokkies) en dat is me gelukt :D! Want, aangezien een pup in de eerste weken van zijn leventje (tot 8, maximaal 11 weken) zijn darmflora aanlegt, is het dus beter wanneer de pup afgespeend wordt met verse/rauwe voeding. Bij ons thuis kreeg Linga dus zelf samengesteld.

Maar goed, ik zou dus zelf de eerste paar dagen hetzelfde voeren als wat de fokker voert. Gewoon omdat er al zoveel nieuw is voor de pup...
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 04 nov 2005, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door herder_lover
#416479
Dara kreeg heel lang brokken dus...

Nu krijgen we binnenkort een pupsel en dan wil ik gelijk op BARF overstappen. De eerste paar maanden volledig, daarna waarschijnlijk parttime. Dit omdat mijn manneke dat handiger vind ivm vakanties en de honden ergens anders onderbrengen. Hier is dat al een probleem (zoekt er nog iemand een vakantie adres en gelijk een paar honden om op te passen ;D?)

Maar we zien wel hahahaha
Door geer
#416484
[quote="Lizzy"]

Maar goed, ik zou dus zelf de eerste paar dagen hetzelfde voeren als wat de fokker voert. Gewoon omdat er al zoveel nieuw is voor de pup...


[/quote]
Maarrreee....waarom niet gelijk? Ik zou, als pup zijnde, mijn hele nieuwe huis misschien doodeng vinden, met al die nieuwe mensen en nieuwe indrukken. Maar wat me wel gerust zou stellen is dat ik direct veeeeel lekkerder eten zou krijgen dan voorheen, zou voor mij een reden zijn om me juist eerder op mijn gemak te voelen :)
Door Lizzy
#416487
[quote="geer"]
Maarrreee....waarom niet gelijk? Ik zou, als pup zijnde, mijn hele nieuwe huis misschien doodeng vinden, met al die nieuwe mensen en nieuwe indrukken. Maar wat me wel gerust zou stellen is dat ik direct veeeeel lekkerder eten zou krijgen dan voorheen, zou voor mij een reden zijn om me juist eerder op mijn gemak te voelen :)
[/quote]

Ja, zo kun je het ook bekijken :D! Maar als je pup direct aan de mega-slinger gaat, dan is dat ook zo vervelend.... Pups hebben op 8 weken nog een vrij delicaat spijsverteringssysteem. Vooral als ze afgespeend zijn met steriele voeding.
Door herder_lover
#416489
maar als je de pup met zeg, 7 weken krijgt en je geeft de pup afbouwend brokken en opbouwend rauw? DAt kan toch wel? Dus bv in de ochtend en middag brokjes en dan in de avond bv wat rauwe nekjes? Dat een paar dagen doen en dan 1 maaltijd brokken vervangen door ook rauw... etc. En dan bv de brokken weken in sap van vlees? Kan dat wel?
Door Mevroi Kruim
#416523
Ik heb Kátur cold turkey op barf overgezet met 8 weken. Hij had nog nooit echt hondenvoer gezien, de ziel :-X geen enkel probleem gehad.
Eliasen zegt dat je pups tot 3 maanden zonder problemen over kunt zetten. De spijsvertering is dan nog flexibel genoeg om de overgang goed aan te kunnen, en hoe eerder je met fatsoenlijk voer begint hoe beter. Juist als ze zo klein zijn is goede voeding essentieel.
Door Bianca_Cailin
#416553
Ik heb Cailin eerst de brokken van de fokker gegeven, maar ze was contstant aan de diaree en daarna ook nog maag/darm ontsteking, toen eerst nog andere brokken geprobeerd, maar de diaree bleef dus met ongeveer 9 a 10 weken oud overgegaan op Energique (cold turkey) en geen problemen gehad en het gaat super met haar!!!!
Door Lizzy
#416560
Even voor de duidelijkheid: ik heb het over 1 of 2 dagen doovoeren van het voer van de fokker. Gewoon, omdat de overgang al vrij groot is. Maar als je direct wil overschakelen (helemaal of geleidelijk): dan is dat prima. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat de hond aan de slinger ging, maar als je dat op de koop toe wilt nemen: ik houd niemand tegen.

(dat verhaal van Eliasen over een flexibel spijsverteringssysteem tot drie maanden: ik geloof er eerlijk gezegd helemaal geen bal van en zou graag begrijpen waarom hij dat vindt. Een hond die tot 8/11 weken steriel heeft gegeten heeft een levenslange achterstand. Wordt nooit meer ingehaald).
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 04 nov 2005, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Moos
#416565
Saar heb ik direct de eerste dag over gezet op vers. Met het idee dat als ze echt diarree zou krijgen ik altijd nog eerst brokken kon voeren. Maar niks aan de hand, ze vond het heerlijk en had direct prachtige drolletjes.
Door amiwoods
#416606
hier gaan de pups meteen van de moedermelk over op KVV. en ik geef een week voorraadje mee aan de eigenaren.(meer als het kwijt kunnen.
aangekochte pups of volwassenhonden gaan ook direct op KVV. nog nooit een probleem geweest. :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#416612
[quote="Lizzy"]
Een hond die tot 8/11 weken steriel heeft gegeten heeft een levenslange achterstand. Wordt nooit meer ingehaald).
[/quote]


Ja maar, ja maar, hier loopt er 1 die 4 jaar heel erg steriel gegeten heeft en die nu dus never nooit meer ergens last van heeft wat zijn maag/darmtoestandje aangaat. Heeft wel even geduurd hoor, heb er bij hem een klein jaar over gedaan om 'm van brok naar gekookt naar rauw om te zetten, maar nu kan hij dan ook alles eten wat de brokkengod verboden heeft.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door