Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bas rouge
#413998
Als Rein veel bot heeft gehad dan poept ie heel vaak. Niet veel per keer maar wel vaak, hij kan het wel goed kwijt maar moet gewoon vaak.
Hij heeft gisteren ontbeten met 3 kippenbouten en gedineerd met een kalfsstaart. Dat zijn toch mooie 50-50 rmb's zou ik zo zeggen.
De anderen hebben ook wel harde ontlasting maar moeten gewoon 2 of 3 keer poepen.

Is dat gewoon een individueel verschil, of betekent dit dat ie niet overweg kan met relatief veel bot.
Ik geloof niet dat het erg is ofzo maar daar kom ik met mijn mooie praatjes dat barfhonden zoveel minder poepen dan brokkenhonden.....
Dat gaat zo dus niet op :P
Laatst gewijzigd door bas rouge op di 01 nov 2005, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#414002
Brutus moet ook vaak na veel bot. Als je de hoeveelheid poep van 1 zo'n dag (na veel bot) op 1 hoop zou leggen, dan is het hier altijd nog minder als van de gemiddelde brokkenhond. Het stinkt minder en 2 dagen later is het vergaan, in tegenstelling tot die goed geconserveerde brokdrollen ;D. Maar goed, ik vind het dus niet abnormaal. Als je het vervelend vindt, dan zou je bij een wat groter vleesbot maaltijd de andere maaltijd alleen vlees kunnen geven.
Door Peet
#414004
Hmmm...vreemd.....Ik merk dus weinig poep-verschil bij Beau tussen brok en KVV (ja, qua hoeveelheid maar niet qua hoe-vaak) dus niet echt een "wauw" effect :P), maar na een barf-maaltijd poept hij dus wél aanmerkelijk minder. Normaal poept Beau 3 tot 4 keer en met Barf 2, hooguit 3 keer (en dan is die 3e een konijnekeutelformaatje... ;D).
Door bas rouge
#414425
Neuh, vervelend is niet wat ik het vind. Vroeg me gewoon af of er meer honden waren die vaak moeten na een botmaaltijd. Het blijkt dus een herkenbaar iets te zijn. Da's hoe dan ook toch wel prettig om te horen.
Door Doedels
#415330
bas rouge schreef: Neuh, vervelend is niet wat ik het vind. Vroeg me gewoon af of er meer honden waren die vaak moeten na een botmaaltijd. Het blijkt dus een herkenbaar iets te zijn. Da's hoe dan ook toch wel prettig om te horen.
Ja hoor, ook mijn honden moeten vaker na veel bot.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#415969
bas rouge schreef: Als Rein veel bot heeft gehad dan poept ie heel vaak. Niet veel per keer maar wel vaak, hij kan het wel goed kwijt maar moet gewoon vaak.
Hier ook hoor :D Zowel Annak als Rover poepen 's morgens (nadat ze de vorige avond bot hebben gehad als diner) ook vaak zelfs 3x. Ook weinig, maar meerdere keren dus.
Door Stephanie
#416369
EN hier ook, voorla Jersey 3 tot 4 keer moet ze poepen na t eten van bot.

IS dus een normale verschijning zo te lezen :)
Door Mevroi Kruim
#416500
Hier poepen ze niet echt meer, maar ruften! :-X :-X :-X :-X
Gisteren had ik Tara een schapenkop gegeven en Kátur een stuk lam met bot. Na een uurtje wilde ik de resten van de kop weghalen (twas een grote) maar dat hoefde dus niet meer :o Mient Muts had hem vrijwel helemaal op. Ze barstte bijna uit haar voegen maar dat tevreden smoel ;D ;D ;D
En de ongelofelijke stank vanochtend toen ik de hondenkamer opendeed :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door