Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#415712
nu las ik op internet een stuk van PatMcKay en daar staat in dat je 1 soort per maaltijd moet geven. Dus liever niet in 1 maaltijd kip en vlees. Doen jullie dat ook niet? Ik geef wel bv kip (vleugels, poten of wat dan ook) en ossenstaart/geitenvlees bij elkaar. Ze krijgt eerst groentenmix met ei en soms ook yoghurt. Daarna vlees en kip. SOms ook lever erbij. Mag dat allemaal niet en moet je 1 soort aanhouden???
Door Ike
#415719
Ben pas aan het uitproberen wat betreft barf en geef Ike dus ook rustig twee soorten vlees in een maaltijd, ben wel benieuwd of dit idd niet "goed"is en waarom ::)
Door 202spots
#415731
Meestal krijgen ze 'n RMB wat groot genoeg is voor 1 maaltijd, maar wanneer ik toevallig maar 1 of 2 vleugels heb, dan kan er best 'n klein lamribbetje bij gegeven, dus er kan heus wel gecombineerd worden hoor.

(Waneer je zelf naar 'n buffet eten gaat, dan eet je ook allerlei verschillende soorten vlees door elkaar)
Door Lizzy
#415754
Ik vind Pat McKay wel vaker rare dingen beweren..... Ik voer al jaren van alles en nog wat door elkaar en mijn honden zijn heel blij en tevreden, dank u ;D!
Door hiram
#415758
volgens ian dillinghurst in zn boek: give your dog a bone, hoofdstuk 6 blz 106 food separation and combination
het is niet de bedoeling dat elke maaltijd uitgebalanceerd is.
de balans wordt bereikt over een periode van enkele dagen tot zelfs weken 8)
dit houd in dat niet elke maaltijd vlees, botten, orgaanvlees, vis en groentesn hoeven te bevatten en toevoegingen.
dit vloeit voort uit het idee dat wolven in het wild ook niet ieder dag uitgebalanceerd eten.
de ene keer aleen spiervlees de andere keer aleen orgaan vlees en dan weer alleen de inhoud van de maag enz enz.

dit maakt het ook voor jou alleen maar makkelijker met het bereiden van het eten voor je hond.
wat je wel kan doen als je honden nog moeten wennen aan vers eten van bv groenten is hier in het begin wat vlees doorheen mengen om ze aan het eten van groenten te krijgen hoewel mijn honden hier nooit moeite mee gehad hebben.
als je hond te harde ontlasting krijgt van alleen botten eten van bv kippenvleugels dan kan je hem wel wat vlees hierbij geven.
kijk ook ff in het botten document in de bieb over het eten van botten.
succes ;D
Laatst gewijzigd door hiram op do 03 nov 2005, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#415783
hiram schreef: volgens ian dillinghurst in zn boek: give your dog a bone, hoofdstuk 6 blz 106 food separation and combination
het is niet de bedoeling dat elke maaltijd uitgebalanceerd is.
de balans wordt bereikt over een periode van enkele dagen tot zelfs weken 8)
dit houd in dat niet elke maaltijd vlees, botten, orgaanvlees, vis en groentesn hoeven te bevatten en toevoegingen.
dit vloeit voort uit het idee dat wolven in het wild ook niet ieder dag uitgebalanceerd eten.
de ene keer aleen spiervlees de andere keer aleen orgaan vlees en dan weer alleen de inhoud van de maag enz enz.

dit maakt het ook voor jou alleen maar makkelijker met het bereiden van het eten voor je hond.
wat je wel kan doen als je honden nog moeten wennen aan vers eten van bv groenten is hier in het begin wat vlees doorheen mengen om ze aan het eten van groenten te krijgen hoewel mijn honden hier nooit moeite mee gehad hebben.
als je hond te harde ontlasting krijgt van alleen botten eten van bv kippenvleugels dan kan je hem wel wat vlees hierbij geven.
kijk ook ff in het botten document in de bieb over het eten van botten.
succes ;D
Volgens mij is dit een ander issue. Volgens mij (maar misschien lees ik het verkeerd!) is de vraag of je verschillende vlees en vleesbot en vlees + bot soorten van verschillende dieren mag mengen. Dus bijv. kippenbot met runderpens. Of runderkopvlees met lamsbot.
Door herder_lover
#415791
ik ook dus ;D
Groenten gaan prima: ik maal het in de keukenmachine heel fijn met een ei erdoor en olie. Ook soms wat yoghurt of soms wat lever erdoor. Krijg je zo'n lekker papje :D
Als ze dat op heeft, krijgt ze haar vlees-bot. Gaat prima. Hoewel ik net ossenstaart had gegeven (in kleine stukken) en toen las ik hier dat het gevaarlijk kan zijn. Vanavond krijgt ze weer wat kip, lever en ossenstaart. Moet ik haar dan weer groeten geven?
Door hiram
#415801
Lizzy schreef: Volgens mij is dit een ander issue. Volgens mij (maar misschien lees ik het verkeerd!) is de vraag of je verschillende vlees en vleesbot en vlees + bot soorten van verschillende dieren mag mengen. Dus bijv. kippenbot met runderpens. Of runderkopvlees met lamsbot.
hmm ik snap 'm :D
dat zou ook volgens ian moeten kunnen ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#415856
Ik voer één soort per maaltijd totdat er restjes zijn gespaard en dan krijgen ze van alles wat, kliekjes dag ;D
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#415967
herder_lover schreef: nu las ik op internet een stuk van PatMcKay en daar staat in dat je 1 soort per maaltijd moet geven. Dus liever niet in 1 maaltijd kip en vlees. Doen jullie dat ook niet? Ik geef wel bv kip (vleugels, poten of wat dan ook) en ossenstaart/geitenvlees bij elkaar. Ze krijgt eerst groentenmix met ei en soms ook yoghurt. Daarna vlees en kip. SOms ook lever erbij. Mag dat allemaal niet en moet je 1 soort aanhouden???
Ik geef ook 1 soort per maaltijd dus 's morgens kip en 's avonds rund bijvoorbeeld. Maar dat is niet bewust, meer makkelijk voor mezelf. Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar haar argument. :-\
Door herder_lover
#415974
It is best to feed one protein at a time, because each protein has its own special set of enzymes. Feeding several proteins at one meal makes it difficult on the digestive system. Here again, if you have some chicken left over from yesterday and today you are feeding beef, let your dog finish the chicken first, and then give him/her the beef. What I am saying is don’t purposely mix any two proteins together; however, you certainly don’t want to waste food and throw out the chicken just because there isn’t enough for one meal.
Door 202spots
#416002
herder_lover schreef: if you have some chicken left over from yesterday and today you are feeding beef, let your dog finish the chicken first, and then give him/her the beef. What I am saying is don’t purposely mix any two proteins together;
Heb 'n hond dan 2 magen of zo ???
1 voor de kip en 'n andere voor de rundvlees?
Voor zover ik weet komt 't allemaal bij elkaar terecht, en dan zoekt de maag 't maar uit ::).
Laatst gewijzigd door mahuni op do 03 nov 2005, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jon
#416004
202Spots schreef: Heb 'n dan hond 2 magen of zo ???
1 voor de kip en 'n andere voor de rundvlees?
Voor zover ik weet komt 't allemaal bij elkaar terecht, en dan zoekt de maag 't maar uit ::).

Sorry hoor, ik wil niet een serieus topic verstoren maar ik lig effe in een deuk ;D Ik heb overigens weleens een dieet gevolgd waarbij je geen eiwitten en koolhydraten samen mag eten, maar dan ook niet direct na elkaar. Dus het lijkt me een logische opmerking.
Laatst gewijzigd door jon op do 03 nov 2005, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door