Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bordercollie
#415704
Hoi, mijn hond van 18 mnd heeft een paar hele kleine kale plekjes op haar achterpoten en twee grote op haar ellebogen.
Wij zijn sinds enkele weken overgeschakeld van brok, naar drie dagen brok en vier dagen bibi. Zou dit een overschakelings reactie zijn of heeft iemand een andere verklaring.
Ik hoor het graag.

gr
Door Ike
#415716
had je je al voorgesteld in de rubriek voor nieuwe leden? dan kan je wat meer over jezelf en je hond vertellen, dat praat wat makkelijker, en dan zou ik deze vraag in de rubriek Medisch stellen ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#415929
De grote op haar ellebogen kiunnen lig plekken zijn, ligt ze op een harde ondergrond?


Aan het vers kan het niet liggen , dat zou wel een hele snelle reactie zijn.
#416571
hoi lizzy,
ik zit nu een beetje te dubben wat ik het beste kan doen of even stoppen met bibi of haar elke dag bibi gaan geven.Verder op de huid is niets te zien alleen begint ze op haar kop rond de ogen en mond en op haar neus ook veel haar te verliezen.heb jij enig idee .help!!! ???
#416590
Elke dag vers natuurlijk! Je kunt je hond geen grotere dienst bewijzen.
Komen de kale plekken niet van een of andere parasiet? Demodex ofzo? Heeft ze jeuk? Heb je de da laten kijken en een huidschraapsel laten onderzoeken?
Door conleeuw
#417368
bordercollie schreef: hoi lizzy,
ik zit nu een beetje te dubben wat ik het beste kan doen of even stoppen met bibi of haar elke dag bibi gaan geven.Verder op de huid is niets te zien alleen begint ze op haar kop rond de ogen en mond en op haar neus ook veel haar te verliezen.heb jij enig idee .help!!! ???
Ik zou deze probleem toch zoeken in mogelijke huid probleem, liever dan een voedings probleem, laat anders de DA even een afkrabsel maken en bekijken, schurft en of ringworm (= schimmel infectie) kunnen kale plekken veroorzaken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door