Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ydeh
#415461
Hallo.
Ik wil een varikennel voor mijn Border Collie aanschaffen. Nu vraag ik mij af wat de beste maat is. Het is niet echt een grote hond (lengte: 85 cm, breedte: 28 cm, hoogte: 68 cm). De meeste kennels hebben echter afmetingen: lxbxh: 92x62x66 of 102x69x76. Dit zijn al Large en XL! Als mijn vrij kleine Border al in een XL zou moeten, waar moeten dan in godsnaam Herders o.i.d. in? Wie heeft er advies voor me...?
Door crutz
#415495
onze herders zitten hier in de auto in vari kennels (weet niet waar je hem voor wilt gaan gebruiken) maar heb voor Damien en Delwyn (beide schofthoogte ong 64 cm) de maat "intermediate" (die zit tussen M en L in), voor Ace (schofthoogte 68 cm) de L en voor Umi (schofthoogte 59 cm) de M

straks komen er hier auto kennels die op maat gemaakt gaan worden en die worden 110 lang (voor Ace, dus dan allemaal zo lang), 45 breed en 55 hoog (deze maten zijn ongeveer, moeten t nog precies nameten in de auto............)
Door ydeh
#415526
Zijn schofthoogte is 58 cm en tot aan de bovenkant van zijn kop ongeveer 68 cm...
Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor (ook langere) afstanden in de auto, dus het kennel moet wel bruikbaar genoeg zijn als hij er een paar uurtjes in moet. Maar het is niet de bedoeling om er vliegreizen o.i.d. mee te gaan maken. Wat denken jullie? Is maat 92x62x66 groot genoeg hiervoor?
Door crutz
#415529
ydeh schreef:
Zijn schofthoogte is 58 cm en tot aan de bovenkant van zijn kop ongeveer 68 cm...
Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor (ook langere) afstanden in de auto, dus het kennel moet wel bruikbaar genoeg zijn als hij er een paar uurtjes in moet. Maar het is niet de bedoeling om er vliegreizen o.i.d. mee te gaan maken. Wat denken jullie? Is maat 92x62x66 groot genoeg hiervoor?
is groot zat,
zoals ik al aangaf, die maten van die van ons daar zitten ze ook lange autoritten (zoals van de zomer naar Finland, pas nog naar Frankrijk etc) in, zeker in de auto moet t niet te groot zijn, want dan kunnen ze er alleen maar door vliegen bij een evt aanrijding/noodstop
onze herder met schofthoogte 59 cm zit dus nu in de M, maar zelfs ons teefje met schofthoogte 64 cm gaat er vrijwillig in als hij toevallig open staat (en haar eigen vari kennel ook) dan kiest ze toch voor die kleinere..............maar voor haar is t echt te klein voor langere (langer dan 20 minuten) afstanden vind ik zelf, daar denkt ze zelf anders over, want toen hij nog in dr kennel stond (toen ze nog geen nachthok had en alleen overdag buiten zat) lag ze er gerust uren in te slapen en verkoos ze dr kleine vari kennel boven de plank die in dr kennel lag
Laatst gewijzigd door crutz op do 03 nov 2005, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#415559
ze vinden dus dat ik altijd erg grote kennels heb, maar ik stop mijn herder dus echt niet in een intermediate. Ik vind dat hij er gestrekt in moet kunnen liggen (hij rolt zich niet graag op) en dan past hij dus niet in een intermediate, dan moet hij al in een bochtje gaan liggen en hij is toch echt niet hoog (60 cm), wel redelijk lang. Bij ons op de vereninging zitten de meesten wel in een intermediate.
Door Rayis
#417433
Ik heb een hond van 59 cm schoft en ik vind een kennel van 90 cm toch echt wel het minimum. En zijzelf ook... ze vindt het echt niets. In iets kleiner zou ik haar niet moeten stoppen.
Door Lil
#417459
Rayis schreef: Ik heb een hond van 59 cm schoft en ik vind een kennel van 90 cm toch echt wel het minimum. En zijzelf ook... ze vindt het echt niets. In iets kleiner zou ik haar niet moeten stoppen.
Zijn onze honden dan familie van elkaar?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door