Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door cinta
#415013
mijn hond van 6 maanden geef ik elke week een varkensoor, hij is hier dol op.
nou las ik op het internet dat het slecht is en zelfs levensgevaarlijk zou zijn, om honden varkensoren te geven.
wat denken jullie ervan?

groetjes cinta :)
Door Peet
#415020
Ik geef het niet. Ik geloof niet dat die snacks gezond zijn (ze worden met iets geconserveerd, maar met wat : bha/bht etc, is niet duidelijk). Daarbij vind ik varkensvlees niet gezond voor mijn honden. Los van Ausjesky, is het ook vaak oorzaak van jeuk. Ik geef liever pensstaafjes/kluifjes, die 'normaal' gedroogd zijn zonder toevoegingen.
Door 202spots
#415397
Varkensoren,Rawhide,Hoefjes...allemaal heel slecht.
Is hier al eerder besproken op
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg322579

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg322570

En als er word aangeraden om ZELF je handen te wassen nadat je 'n varkensoor hebt gegeven, dan kan je nagaan wat je in je hond z'n bek hebt gestopt :-\

Pigs' ears can cause GI upset if overeaten, similar to the situation with rawhides, although obstructions are less common because the ears are not usually shaped into solid chunks. There is, however, a less widely known danger associated with pig ears: A recent FDA advisory published by the U.S. Dept. of Health and Human services on Oct.1, 1999, stated that there is "a nationwide public health warning alerting consumers about a number of recent cases in Canada of human illnesses apparently related to contact with dog chew products made from pork or beef-derived materials (e.g., pigs ears, beef jerky treats, smoked hooves, pigs skins, etc.)... FDA is urging pet owners... to handle them carefully. Anyone who comes in contact with these treats should wash their hands with hot water and soap. Initial reports of illnesses came from Canada and involved Canadian products, but subsequent examination of similar products produced in the U.S. indicate that all pet chew products of this type may pose a risk...."3
http://millennium-ark.net/News_Files/IN ... rning.html
Door cinta
#416383
nadat ik het bovenstaande heb gelezen wil ik graag ander soort botten/kluiven gaan geven.
ik las iets over lams ribben, dat die wel goed zouden zijn.
mijn vraag is, waar kan ik die halen? en wat voor soort andere botten/kluiven zou ik ook nog kunnen geven.
en waar haal ik die?

groetjes cinta
Door Femke
#416535
carnibest heeft sinds kort een heel assortiment gedroogde snacks, ZONDER conserveermiddelen en toevoegingen.

Anders zou ik gedroogde pensstaafjes o.i.d. halen bij de dierenwinkel.
Door Mevroi Kruim
#416539
Voor een kleinere hond bv kippennekken of vleugels. Lamsribben kun je bij een islamitische slager krijgen. Het beste met flink wat vlees eraan, da's veiliger.
En lappen pens of kopvlees zijn ook prima kluif- en scheurmateriaal.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door