Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door amber13
#414928
Jamie zit steeds behoorlijk te krabben, eigenlijk al vanaf het moment dat hij hier is, al word het de laatste dagen wel iets minder. Nou vermoed ik dat hij vlooien heeft, ik kan ze niet echt zien lopen/springen door z'n dikke vacht, maar op z'n buik zitten soms zwarte korreltjes, poepjes??? Tara heeft een vlooienallergie en die behandel ik altijd met de frontline druppels en dit helpt goed. Wel heb ik het idee dat Tara de laatste dagen wat meer loopt te krabben. Nu ben ik gelijk naar de dierenwinkel geraced, want vlooien..brrrrrr.... :-X. Voor Tara en Revel heb ik weer de druppels gekocht, voor Jamie werd me de spray aangeraden. Nu ik eenmaal thuis ben met het spul, vind ik het ineens nogal een eng idee dat ik m'n hummeltje vol moet gaan sprayen met vergif. En, als ik de dieren weer ontvlooit heb, moet ik dan ook het hele huis sprayen tegen de vlooien (heb nooit eerder vlooien gehad, we hebben in het hele huis plavuizen en ik stofzuig elke dag) ??? ???
Zijn er misschien anders alternatieve middelen die ik kan gebruiken, kan een puppy al wel knoflook krijgen, en helpt dit wel voldoende? Want als we wel echt last van vlooien krijgen, krabt Tara zich compleet kapot en dat vind ik ook zielig. Wie heeft raad?
#414939
Ik zou willen voorstellen dat je met je pup eerst een homeopatische vlooienbestrijding probeer, de andere twee heb je al eerder met gif behandeld, dus je weet wel zeker dat zij ertegen kunnen. Echt overal stofzuigen en de stofzak ook behandelen (druppeltje of een beetje spray erin), dan kunnen de eitjes daar niet uitkomen en weer vrolijk je huis in banjeren. ik weet dat een vlooien kam bij een collie bijna een onbegonnen taak is dus dat zal ik dan maar niet voorstellen. Gewoon goed blijven checken of er nog vlooie drolletjes op de collie zitten, je kan altijd nog met gif aan de slag toch?
;)
#414977
Ik weet dat hier mensen zijn die zelf anti vlooienmiddels maken, ikzelf heb gelukkig al een aantal jaren helemaal geen last van vlooien (teken helaas wel) dus weet ik het niet precies.
Op onderstaande link hebben ze een shampoo op natuurlijke basis. Je zal ongetwijfeld op het net nog meer middeltjes kunnen vinden ook op natuurlijke basis.
http://www.d-hc.nl/catalog/hond-anti-vl ... 25_40.html

Wellicht dat iemand anders jou advies kan geven over welke middel precies. ;)
Door Ike
#415007
Heb voor Ike deze zomer een flacon petvital via internet besteld en geen vlooien gehad (heeft hij eerlijk gezegd ook nooit veel last van hoor), maar dit is in ieder geval een nauurlijk middel!
#415065
Kuma is ook een vlooienmagneet. Die was ik af en toe met vlooien en teken shampoo van de Groene Os. Dat werkt geweldig, de vlooien lossen er zo ongeveer in op. Het huis behandel ik met spul van ecoline (oid). Dat is een verdunde kokosolieoplossing en werkt ook heel erg goed. Tussendoor spuit ik haar in met Tick and Flea spray van Jordan's Hippo. Zo houd ik haar voorlopig weer vlo vrij. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik bij haar ook twee keer exil heb gebruikt. Dat vind ik beter werken dan Fronline en het werkt ook heel erg goed tegen teken. Als ik toch gif moet gebruiken dan graag gif wat ook tegen teken werkt ;D
#415250
bij de een werd Exil perfect bij de ander Frontline. Ik gebruikte in NL voor de oudste hond Exil voor vlooien en teken. Voor de pup gebruikte ik tot een half jaar, Aloe Vera spul. Puur plantaardig en het werkte wel wat. Veel in de zee laten zwemmen werkt zo wie zo op natuurlijke wijze tegen teken en vlooien.
Hier gebruiken ze Frontline, omdat een ander merk hier niet schijnt te werken. Ik heb nog spul uit NL dus dat krijgt ze nog. ;)
#415641
Vanmorgen heb ik weer CB gehaald in Smilde en daar heb ik gehoord van iets nieuws van Frontline, speciale pipetten voor in de nek voor puppy's en kittens. Nu had zij alleen een probeerverpakking van kittens, dus thuisgekomen heb ik frontline opgebeld en gevraagd of het al in de winkels ligt, nog niet, maar het kan al wel besteld worden. Dus de dsz in Assen gebeld en die heeft het besteld. Morgenochtend kan ik het ophalen ;)
Misschien vragen jullie je af waarom ik nou geen natuurlijke spray gebruik of hem was met vlooienshampoo, nou.. Jamie heeft een hele dikke wollige vacht, en als ik hem wil sprayen, moet hij wel zeiknat gesprayed worden en zo even rondlopen of in de bench liggen, dit lijkt me ook niet echt gezond en plezierig voor hem. En wat betreft het wassen, ik heb ergens gelezen dat puppy's niet teveel gewassen mogen worden i.v.m de beschermingslaag ??? en wassen gaat hij vast niet waarderen, nou weet ik wel dat hij daar ook aan zal moeten wennen, maar dat komt nog wel. Ik wil honden in principe alleen wassen als ze vies zijn (poep, stinksloot ed..). Op zich gaat mijn voorkeur ook uit naar iets natuurlijks, maar ik moet er voor Tara wel zeker van zijn dat alle vlooien echt goed dood en weg zijn, anders krijgt zij er last van. En met frontline heb ik altijd goede ervaringen gehad, Tara, Revel en tot een paar maand geleden Max heb ik er altijd alleen in de zomermaanden mee behandeld en dit helpt goed, nooit vlooien gehad. Nu denk en hoop dat ik bij Jamie maar eenmalig die Frontline hoef te gebruiken en het huis en de andere dieren goed vlovrij maken en dat we er dan weer vanaf zijn. Vanaf welke leeftijd kan ik Jamie eigenlijk knoflook geven= Tara en Max kregen dit preventief 2 keer per week en dit hielp ook goed.
Door geer
#416126
Ik hoor de laatste tijd alleen wel vaak dat de Frontline niet meer goed werkt. Mensen ontvlooien, maar blijven vlooien houden, ze lijken resistent te worden. Ik heb dezelfde ervaring hier thuis. Kon Frontlinen wat ik wilde, die vlooien bleven. Na een pipet Advantage voor het hele gezin ;D was alles weer pais en vree...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door