Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sylvi@
#392036
Ik heb gelezen dat vooral runder hart veel taurine bevat, geld dit ook voor kippehart? Of zit daar duidelijk minder taurine in?

Ik moet even wennen aan het idee dat je voor een rauw etende kat geen taurine hoeft toe te voegen ???
En dat je een kat dus eigenlijk gewoon KVV voor de hond kan laten eten eten :o

Wel makkelijk :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#392038
Het ligt een beetje aan welke kvv je geeft, als je een kvv geeft wat hoofdzakelijk uit pens bestaat dan zou ik zeker rood vlees bijgeven.
Door Sylvi@
#392040
Maar is kippehart rood genoeg? Of moet je dan echt runder- of lamshart erbij geven?

Kippehart kan ik namelijk makkelijk en naar mijn idee goedkoop aankomen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#392067
sylvi@ schreef: Maar is kippehart rood genoeg? Of moet je dan echt runder- of lamshart erbij geven?

Kippehart kan ik namelijk makkelijk en naar mijn idee goedkoop aankomen.
Daar durf ik geen antwoord op te geven.
Maar het mag ook rundvlees zijn soepvlees ofzo
Door wenne
#392166
Let er ook op dat het donkere kippenvlees (van de poten enzo) veel meer taurine bevat dan het witte vlees (kippenborst). Ik kan nergens iets vinden over het taurinegehalte in kippenhart, maar volgens mij is dat op zijn minst meer dan in 'gewoon' rundsvlees (in vgl met rundshart weet ik het niet zeker), aangezien zelfs kippenpoten al veel meer taurine bevatten dan rundsvlees.

Table 3. Taurine content of meats, poultry and aquatic products in China (mg/100 g edible portion)

Food
Taurine conc.

Conch
850

Hairtail fish
56

Inkfish
672

Yellow croaker
88

Blood clam
617

Eel
91

Clam
496

Chicken leg
378


Shellfish
332

Chicken breast
26


Crab
278

Pork
118

Prawn
143

Pig heart
200

Sole
256

Pig kidney
120

Crucial carp
205

Pig liver
42

Silver carp
90

Beef
64


(http://www.healthyeatingclub.org/APJCN/ ... /xi-he.htm)
Door Debora
#414632
Dus in mosselen zit ook veel taurine zo te zien...ga ik dat ook maar eens proberen :)
En inktvis


Maarre....kun je ze ook teveel taurine geven??? of maakt dat niet uit?
Laatst gewijzigd door Debora op wo 02 nov 2005, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#414703
Debora schreef: Dus in mosselen zit ook veel taurine zo te zien...ga ik dat ook maar eens proberen :)
En inktvis


Maarre....kun je ze ook teveel taurine geven??? of maakt dat niet uit?
Ik heb er nog nooit van gehoord.

Misschien zou het wel kunnen als je het chemisch vervaardigde supplement geeft geen idee, maar van taurine in vers vlees kunnen ze volgens mij never een teveel van binnen krijgen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door