Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#414538
Hey!

Aangezien ik binnenkort eens naar een slachthuis ga wil ik me graag wat informeren. Het is daar nl nogal hectisch en ik denk in het frans...dus wil ik niet al teveel sukkelen.... ;D

Dus wil ik jullie het volgende vragen:
- wat is het gewicht van een schapennier ongeveer?
- hoeveel betalen jullie ongeveer voor een schapennier?
- welke ribbetjes zijn het beste: lam of kalfribben?
- kan ik die ter plekke laten verdelen of kan ik dat thuis makkelijk doen? (ik zou dan nl porties van 200 à 300 gram willen hebben)
- hoeveel betalen jullie voor lamsribben/kalfribben MET vlees?

Sorry voor de vragen maar wil graag voorbereidt zijn... ;D
#414544
Hier bij de islamiet zijn lamsniertjes ongeveer 50 tot 100 gram per stuk, van een schaap zal het iets zwaarder zijn. Ik betaal er 2 euro per kilo voor.

Voor wat voor een hond zijn die ribben (issie al botten gewend enzo)? Ik zou zelf voor lamsribben kiezen, die zijn iets kleiner en iets zachter.

Elke goede slager moet datgene wat jij wilt hebben in principe in de porties kunnen snijden / zagen die jij wil hebben. Dus ook al wil je dobbelsteentjes bij wijze van spreken, moeten ze voor je kunnen doen.

Ik betaal voor lamsribben met wat vlees ca 3,50 per kilo en voor kalfsribben met veel vlees ca 5 euro.
Laatst gewijzigd door Audrina op di 01 nov 2005, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#414835
Zou lekker ribjes pakken van zowel kalf als lam. Ik betaal twee euro per kilo.
Lamsnier wordt hier helaas niet gegeten (zijn ook niet dol op rundernier).

Slagers hebben goed gereedschap, zou van te voren even bellen met de vraag of ze het alvast kunnen kleinmaken.
#414846
Ik betaal voor lamsribben en -schouder 5 euro per kg.; geitenribben 2 euro per kg.; nier en lever € 1,50 per kg.; hart € 2,- per kg. (orgaan = schaap); rundersnijdsels € 3,- per kg; geitenvlees € 3,- p.kg. en voor riblappen € 4,- per kg.

Van gewichten heb ik niet zoveel verstand, ik zeg gewoon: doe maar 2 kg en verdeel het thuis. De ribbetjes worden wel voor me aan stukken gezaagd. Waarbij keurig wordt overlegd hoe groot de stukken moeten zijn. Natuurlijk wegen ze nooit allemaal hetzelfde.
#414964
Bedankt voor de tips! Hier heb ik alvast wat aan! Ribben dacht ik dat ik hier bij de beenhouwer eens zal liggen en schapennier kan ik bestellen. Nu als ik toch in het slachthuis moet zijn haal ik het ineens daar...if goedkoper ook zeker of niet?
#416518
Heheh kijk ik op de site van dat slachthuis...zie ik dat ze daar ook gevolgelte, wild,... verkopen...super, kan ik het meeste daar kopen.
Komt goedkoper uit dan in een gewone beenhouwer zeker?

Maar kheb nog een vraagje:
- lamshart: hoe groot is dat en hoeveel betalen jullie daarvoor?
- hoe vraag ik naar lamsvlees? Gewoon lamsvlees...heb dit als "mens" nog nooit gegeten nl....
- en hoeveel betalen jullie voor kalfstong?
#416642
Audrina schreef: Lamshartjes zijn niet zo heel erg groot, ongeveer de grootte van een pingpongballetje maar dan niet zo mooi rond. Ik betaal er bij de islamiet en de Makro ca 2 euro de kilo voor.
Niet groter.... :o
Hmm...en schapenhartjes?
Door 202spots
#416957
Audrina schreef: Lamshartjes zijn niet zo heel erg groot, ongeveer de grootte van een pingpongballetje maar dan niet zo mooi rond. Ik betaal er bij de islamiet en de Makro ca 2 euro de kilo voor.
Dit zijn 2 lam harten, niet zo groot als op de foto maar 't scheelt niet veel, in ieder geval veel groter dan 'n ping pong bal hoor!!
Meer 'n tennisbal, ik weet niet precies hoeveel ze wegen, zal morgen kijken.
Afbeelding
#417003
De hartjes die ik van de islamiet heb zijn echt maar heel klein hoor, maatje pingpongbal. Ik heb ze op dit moment helaas niet liggen dus ik kan er geen foto van maken, maar ze wegen hooguit iets van 75 a 100 gram per stuk. Die zijn dan denk ik van hele jonge lammetjes ofzo. 1 zo'n lamshartje is ongeveer net zo groot als 3 of 4 kippehartjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door