Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door isabelle
#41399
Hoi,

Mijn honden staan op versveoding. Nu kregen ze van mij altijd al 1 dag alleen pens. Is het verstandig als ik dit nu gewoon blijf doen (dus 1 dag geen versvoeding maar alleen pens?
Door Ordell
#41401
Ja hoor, die ene dag in de week kan helemaal geen kwaad ;)
Door roger
#41402
<<Mijn honden staan op versveoding. Nu kregen ze van mij altijd al 1 dag alleen pens. Is het verstandig als ik dit nu gewoon blijf doen (dus 1 dag geen versvoeding maar alleen pens?<<

Gewoon doen Isabelle, zoals Ordell al aangaf,zelfs twee dagen in de week lappen vuile pens en niks anders kan geen kwaad.

het liefst hele lappen, en als je dat binnen doet of op je terras zal je nadien wel je ramen moeten zemen maar dat moet je er voor over hebben toch ! ;D ;D

Gr.
Roger


[quote][/quote]
Laatst gewijzigd door roger op za 17 jan 2004, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#41407
Freule die schrokt een lap van een pond zo naar binnen hoor, ja oke, 10 minuutjes kauwen vind ze wel voldoende, en dan ligt ze de hele dag uit te buiken.
Door Jolly
#41425
chasey krijgt ook wel eens een hele dag pens, gewoon lekker doen
Door ~anna~
#41432
Vandaag hebbn ze bij mij pensdag :D vers was op word nu gehaalt :P ;D
Door Twister
#41435
Hoe komen jullie eigenlijk aan de pens? Gewoon op een slagerij afstappen ofzo? ???
Door Ordell
#41438
Ik weet dat je bij AHV in Breda uitstekende pakken pens kunt kopen waarin een hele lap zit van 1 kilo.
Door Jolly
#41439
ik koop het bij het verkooppunt van mijn vers vlees(Bibi).

Ik moet eigenlijk ook een vragen of ze bij onze slagerij ook niet zelf slachten want volgens mij staat dat wel op de wagen, dus kan ik daar ook wel eens om pens vragen.
Door ~anna~
#41440
Vandaag had ik smuldier :D was benieuwd naar de geur ??? meestal heb ik rodie vroeger toen ik nog ik nog in de grote stad woonachtig was kocht ik het bij de d.s.z. ook wel hele lappen :P Dat heb ik hier nooit meer kunnen vinden :(
Door Twister
#41446
Verkoopt Corine van Carnibest ook hele stukken pens? Of alleen Bibi of AHV?
Door Paul_Barte
#41455
Ook CB heeft hele lappen pens maar niet alle verkooppunten hebben dit op voorraad vanwege 'de vraag naar'.
Door Twister
#41456
Paul_Barte schreef: Ook CB heeft hele lappen pens maar niet alle verkooppunten hebben dit op voorraad vanwege 'de vraag naar'.
Okay maar dat maakt voor mij dan niet zoveel uit, ik haal de Carnibest toch bij Corine.
Maar ik weet nu in ieder geval waar ik het kan krijgen ;)
Door roger
#41464
<<Ook CB heeft hele lappen pens maar niet alle verkooppunten hebben dit op voorraad vanwege 'de vraag naar'.<<


Kijk , en dat is nou precies wat de kwaliteit doet bovendrijven, volgens mij.

Een fabrikant of verkoper die niet alleen kompleet paketten verkoopt met een min of meer onbekende samenstelling en diegene die ook de aparte pakken spiervlees , kopvlees, pens, hart en organen of orgaanmixen kan aanbieden.

En dan hoef je als fabrikant niet voor elk ras of bepaalde rassen die tegen minder orgaan kunnen een speciaal soort voer te produceren.

Ik weet niet precies wat de anderen hebben maar ik dacht dat AHV zowel runderkopvlees (spier dus) , als schapehart als pens afzonderlijk heeft en dat je zelfs daar terecht kon voor kipkarkas, en dan ben je, als fabrikant goed bezig naar mijn mening.

Gr.
Roger.
Door Ordell
#41466
Zowel Carnibest, Bibi alsook AHV verkopen allemaal de soorten die jij opnoemt Roger. M.i. ook een goede zaak.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door