Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Twister
#41384
Ons bonte Markiesje, Odette, heeft op het witte gedeelte van haar koppie een traanstreep bij het oog. Op zich is dit redelijk onder controle te houden door de traanstreep schoon te maken met afgekoeld gekookt water. Maar als ze echter naar het bos of zo is geweest, is de traanstreep weer veel erger. Ik vind dit zo´n naar gezicht, zijn hier verder nog (natuurlijke) middeltjes voor om dit tegen te gaan?
Door Lupa
#41387
vaselline erop smeren voordat je naar het bos gaat.
en inderdaad iedere dag schoon maken.
Laatst gewijzigd door Lupa op za 17 jan 2004, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Twister
#41392
Is vaseline niet schadelijk voor de andere honden? Er wordt hier namelijk nogal regelmatig "oogjes en oortjes" gewassen bij elkaar. Vooral puplief doet het vaak bij oma Odette
Door Lupa
#41422
ik denk niet dat vaselline schadelijk is, niet in die kwantiteit, maar zeker weten doe ik het niet.
ik zou het niet de hele dag erop doen maar alleen als je naar het bos gaat, want je vraag ging ook daarover.
Ik heb begrijpen dat de tranen meer komen als je naar het bos gaat, als je dat erop smeert dan beschermje de vacht ermee, ik neem aan dat er niet gelebbert wordt in het bos?toch andere dingen te doen? ;D
als je dan weer thuis komt gewoon met een wattje schoon maken.
Helaas is dat bekent die traan vlekjes bij witte vachten, het enige wat je kan doen is 100x per dag schoon maken.
ik geloof dat hier ergens anders ook er over gesproken is weet niet meer waar :-[
Door Twister
#41433
Nee maar ze zitten nog wel samen in de auto. En als we bij het bos parkeren en dan met vijf honden die dolgraag het bos in willen eerst nog de ene hond met vaseline in smeren lijkt me niet zo slim ;)
Door Lupa
#41449
De ogen van de Maltezer vragen nogal wat aandacht. Als dit niet gebeurt, dan zien we al snel roestbruine traanstrepen. De ogen kunt u het beste met watten en afgekoeld water schoonmaken. Om te voorkomen dat het traanvocht in de haren dringt kunt u een tipje vaseline op de haren in de ooghoeken doen. U moet dit wel elke dag herhalen. Daarnaast kunt u het beste opletten dat de ogen vrij zijn van slaapkorrels en traanvocht.

Dit komt uit een site over de verzorging van bv de maltezertje.
Door Diegel
#42059
Ik heb ooit ergens gelezen dat appelazijn goed tegen traanstrepen bij lichtere rassen is. Ik weet wel niet meer of het via inname is , of verdund met een doekje. :-\
Rond de ogen zal je natuurlijk wel moeten uitkijken met appelazijn. Ik spons mijn witte herder wel vaker af met verdunde appelazijn en daar gaat ze heel mooi van glanzen! :D
Groetjes, Diegel
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door